Καρότα: Γιατί καλύτερα μαγειρευτά και με λίγο λάδι

Καρότα: Γιατί καλύτερα μαγειρευτά και με λίγο λάδι

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Vegan, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Tα καρότα είναι γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες.  Παρέχουν διάφορες βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και μια σειρά από αντιοξειδωτικά. Ωστόσο, η θρεπτική ουσία  για την οποία είναι γνωστά είναι το β-καροτένιο, ένας πρόδρομος της βιταμίνης Α, η οποία είναι χρήσιμη σε διάφορες λειτουργίες του οργανισμού.

Πώς απορροφάται το β-καροτένιο από τον οργανισμό μας;

Δεν γνωρίζουν, όμως,  όλοι ότι το β-καροτένιο είναι βιοδιαθέσιμο (δηλαδή εύκολα αφομοιώνεται από το σώμα) αφού υποβληθεί σε ένα σύντομο μαγείρεμα. Γι’ αυτό, είναι προτιμότερο να τα καταναλώνετε μαγειρεμένα στον ατμό ή στο τηγάνι σε πολύ ζεστό νερό. Το ίδιο ισχύει και για την κολοκύθα (επίσης πλούσια σε β-καροτένιο), καθώς και για την ντομάτα που είναι πλούσια σε λυκοπένιο, μία άλλη αντιοξειδωτική ουσία που απελευθερώνεται περισσότερο εάν υποβληθεί σε ελαφρό μαγείρεμα.

Υπάρχει και κάτι άλλο πολύ σημαντικό που πρέπει να ξέρετε: Η βιταμίνη Α είναι λιποδιαλυτή και για να λιώσει και στη συνέχεια  να απορροφηθεί, έχει ανάγκη από λίπος. Και για να δεσμεύσουν τα καρότα λίπος, η καλύτερη λύση είναι να τα μαγειρέψετε με λίγο ελαιόλαδο.

Τέλος, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα καρότα οξειδώνονται εύκολα σε επαφή με τη θερμότητα ή το φως. Για να αποφευχθεί αυτό, θα πρέπει εκτός από το λάδι να ρίξετε λίγο χυμό λεμονιού και να μην τα αφήνετε για μέρες στο ψυγείο. Επειδή η φλούδα είναι  πιο πλούσια σε β-καροτίνη,  προτιμάτε τα  βιολογικά καρότα για να τα καταναλώνετε αφού τα πλύνετε καλά.

Πηγή: NaturaNrg #65

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *