Κοινωνικές διαστάσεις της Ομοιοπαθητικής Ιατρικής

Κοινωνικές διαστάσεις της Ομοιοπαθητικής Ιατρικής

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Ασθένειες & Θεραπείες, Ολιστικές Θεραπείες, Υγεία

Η νόσος του πλανήτη είναι η έλλειψη της πνευματικής ομοιοστασίας του ατόμου.

Σπύρος Α. Κυβέλλος – Ιατρός, Γ.Γ. Έρευνας Διεθνούς Ακαδημίας Κλασικής Ομοιοπαθητικής • www.vithoulkas.com • www.homeopathy.gr • www.classical-homeopathy.gr

Ξεκινώντας μερικά κομβικά ερωτήματα από μηδενική βάση:

● Υπάρχει περίπτωση οι ενεργειακοί πόροι του πλανήτη να μην είναι αρκετοί για την ευημερία των κατοίκων του, αν κατανεμηθούν ισότιμα;
● Υπάρχει περίπτωση οι διατροφικές ανάγκες των κατοίκων της γης, να μην μπορούν να καλυφθούν από τον ίδιο τον πλανήτη που τους φιλοξενεί, αν οι πρωτογενείς πηγές διατροφής αξιοποιηθούν ορθολογιστικά σε κάθε περιοχή;
● Υπάρχει περίπτωση να μην μπορούν δύο ή περισσότεροι λαοί μιας περιοχής του πλανήτη να βρουν αναίμακτες λύσεις σε οποιασδήποτε μορφής πρόβλημα, προς όφελος όλων;
● Υπάρχει περίπτωση οι φυλετικές, πολιτικές και θρησκευτικές διαφορές μεταξύ των λαών να δικαιολογούν τα κάθε λογής ολοκαυτώματα;
● Υπάρχει περίπτωση να χαρεί ένα υγιές πνεύμα από τη βία, τον θάνατο, την εξαθλίωση, την εκμετάλλευση;
Ρωτήστε ένα παιδί, έναν μοναχό και μία έγκυο. Ένα παιδί που μόλις αισθάνθηκε την αγάπη των γονιών του, έναν μοναχό που μόλις βίωσε το μεγαλείο της αγάπης του Θεού και μία έγκυο που μόλις αισθάνθηκε με αγάπη τα πρώτα σκιρτήματα του εμβρύου. Ρωτήστε τους ακριβώς εκείνη τη μεγαλειώδη στιγμή που βιώνουν αυτά τα συναισθήματα. Τη στιγμή που ανάγονται σε πνευματικές μορφές. Οι απαντήσεις θα είναι ξεκάθαρες.
Μα τότε, τι ακριβώς μάς συμβαίνει; Τι συμβαίνει στον ανθρώπινο νου που αντιμετωπίζει αυτές τις ξεκάθαρες απαντήσεις, σαν την ανώριμη παιδική ανοησία, την αφελή ουτοπία του μοναχού και την ορμονική συναισθηματική επιβάρυνση της εγκύου;  Τι είναι νοσηρό και τι όχι;
Ο Καθηγητής Ομοιοπαθητικής Ιατρικής, Γεώργιος Βυθούλκας, πρόσφατα αναγορευθείς σε Επίτιμο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου, βραβευμένος με το Εναλλακτικό Βραβείο Νόμπελ το 1996 και σημαντικότερος σύγχρονος αναμορφωτής της Ομοιοπαθητικής παγκοσμίως, έχει δώσει κληρονομιά στην ανθρωπότητα έναν υπέροχο ορισμό της ανθρώπινης υγείας (http://www.vithoulkas.com).

Η ιδανική Υγεία του Ανθρώπου ορίζεται ως:
  • Ελευθερία από τον πόνο σε Σωματικό επίπεδο, που οδηγεί σε μία κατάσταση Σωματικής ευεξίας.
  • Ελευθερία από τα πάθη σε Συναισθηματικό επίπεδο, που οδηγεί σε μία κατάσταση Δυναμισμένης ηρεμίας.
  • Ελευθερία από τον εγωισμό σε Διανοητικό επίπεδο, που οδηγεί σε μία κατάσταση Ενοποίησης με την Αλήθεια.
Μονάδα μέτρησης της ανθρώπινης υγείας είναι:

Ο βαθμός της Δημιουργικότητας, ισοδύναμα για το καλό του ατόμου και για το καλό του συνόλου.
Πρόκειται, αναμφισβήτητα για τον αρτιότερο ορισμό για την ανθρώπινη υγεία που έχει διατυπωθεί μέχρι σήμερα. Είναι η πρώτη φορά που η υγεία ορίζεται και στα τρία επίπεδα του ανθρώπινου οργανισμού, με σαφείς παραμέτρους σε κάθε επίπεδο. Κυρίως όμως, είναι η πρώτη φορά που ορισμός υπερβαίνει και ολοκληρώνει τον μέχρι σήμερα αποδεκτό από την Ιατρική κοινότητα, ορισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, αφού δίνει τη δυνατότητα διαβάθμισης της ανθρώπινης υγείας, με μία μονάδα μέτρησης, που μόνο στο ανθρώπινο γένος μπορεί να μετουσιωθεί.

Εάν ένας ορισμός Υγείας, σαν κι αυτόν, περιέχει τέτοια στοιχεία αλήθειας, το γεγονός ότι διατυπώθηκε από τον πιο εμπνευσμένο σύγχρονο Ομοιοπαθητικό υποδηλώνει επίσης και μία ακόμα αλήθεια. Ο ορισμός αυτός καταγράφει με τον πιο ολοκληρωμένο τρόπο την ιδανική κατάσταση υγείας του ανθρώπινου οργανισμού, από την οπτική γωνία της Ομοιοπαθητικής Ιατρικής. Καταγράφει δηλαδή κατά αντιστοιχία και τον βαθμό της παθολογίας που αναγνωρίζεται στο ομοιοπαθητικό ιστορικό, όταν ο ασθενής έχει απωλέσει σε κάποιο βαθμό την ελευθερία σε ένα ή σε περισσότερα από τα επίπεδα που περιγράφονται.

homeopathy-pillsΗ Ομοιοπαθητική Ιατρική έχει ως βασική αρχή της τη χορήγηση υπερ-αραιωμένων φυσικών διαλυμάτων που έχουν ως στόχο την ανοσο-διέγερση και ανοσο-τροποποίηση της άμυνας του ανθρώπινου οργανισμού. Δεν στοχεύει στην καταστολή του συμπτώματος, βλέπει το σύμπτωμα σαν προσπάθεια του οργανισμού να πετύχει ομοιοστασία. Ως εκ τούτου, στοχεύει στην ίαση του ασθενούς και όχι μόνο στην καταστολή των συμπτωμάτων μίας ασθένειας.

Κατά την κλινική Ομοιοπαθητική πράξη, ο ασθενής αντιμετωπίζεται διαγνωστικά και θεραπευτικά σαν ένα ενιαίο σύνολο στα τρία επίπεδά του: σωματικό, διανοητικό και συναισθηματικό. Κομβικό σημείο στην επιλογή του εξατομικευμένου ομοιοπαθητικού φαρμάκου, για κάθε σωματική παθολογία, είναι η ανίχνευση της ψυχοδιανοητικής ισορροπίας του ασθενούς και η αξιολόγηση κάθε εκτροπής σε αυτό το επίπεδο. Αν για παράδειγμα, ένας ασθενής προσφύγει στον Ομοιοπαθητικό ιατρό, για να θεραπεύσει ένα έλκος στομάχου, ενώ παράλληλα βασανίζεται από έναν υπέρμετρο εγωισμό που καθηλώνει την πνευματική του εξέλιξη, αυτή η βαθύτερη παθολογία θα αξιολογηθεί ιδιαιτέρως και θα καθορίσει και την επιλογή του κατάλληλου για τον ασθενή φαρμάκου.

Σε κάθε περίπτωση αξιολογούνται όχι τα ιδιαίτερα φυσιολογικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ασθενούς, αλλά η εκτροπή αυτών. Ο φόβος, ο εγωισμός, η αλαζονεία, η δειλία, η αδιαφορία, η αναλγησία, η εκδικητικότητα, η υπερβολική ανταγωνιστικότητα, είναι συναισθηματικές εκτροπές που καθορίζουν μία επίκτητη παθολογική προσωπικότητα, που έχει απομακρυνθεί από τη φυσική της ομοιοστασία. Αυτές οι εκτροπές συσχετίζονται άμεσα στο ομοιοπαθητικό ιστορικό με την εκάστοτε σωματική παθολογία. Η Ομοιοπαθητική θεραπεία σε κάθε περίπτωση θα στοχεύσει, όχι στην αλλαγή προσωπικότητας του ασθενούς, πράγμα αδύνατον, αλλά στην απελευθέρωσή του από τις επίκτητες παθολογικές εκτροπές της. Στο παράδειγμά μας, ο απελευθερωμένος από τον εγωισμό και το έλκος πλέον άνθρωπος, βρίσκεται ξανά στη φυσική του, από γέννησης, σωματική, διανοητική και συναισθηματική ομοιοστασία, εφόδια για την πνευματική του εξέλιξη.

Κκανένας υγιής άνθρωπος δεν θέλει να είναι ηγέτης.

Ο Καθ. Γεώργιος Βυθούλκας αναφέρει επίσης συχνά στις διαλέξεις του ότι κανένας υγιής άνθρωπος δεν θέλει να είναι ηγέτης. Αλήθεια, πόσες από τις ηγετικές φυσιογνωμίες της σύγχρονης εποχής μας είναι πραγματικά υγιείς; Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι πίσω από κυβερνήσεις, κόμματα, εταιρείες, στρατεύματα, συμμαχίες και αποφάσεις υπάρχουν άνθρωποι. Άνθρωποι με σώμα, νου, ψυχή, και αντίστοιχα συμπτώματα. Είναι δυνατόν η επιθετικότητα μίας κυβέρνησης ή η απάνθρωπη ακαμψία μίας εταιρείας να κρύβει πίσω της μία χούφτα παθολογικά ανελεύθερους ανθρώπους; Είναι δυνατόν, σε αυτό που αποκαλείται σύστημα ή αλλιώς δεδομένη κοινωνικο-πολιτικο-οικονομική κατάσταση παγκοσμίως, η απομάκρυνση από τις πανανθρώπινες αξίες, να έχει τις ρίζες της σε ανθρώπινες παθολογίες έλλειψης ελευθερίας από τα πάθη και από το εγώ; Πόση παθολογία εγωκεντρισμού πρέπει να έχει ένα άτομο, για να υποστηριχθεί, ώστε να ανέβει τις βαθμίδες εξέλιξης στην κοινωνική, πολιτική και οικονομική ζωή, μίας σύγχρονης κοινωνίας που καταστέλλει συστηματικά την πνευματική υπόσταση των μελών της; Μπορεί οι επιλογές ομάδας ατόμων, εταιρειών, κρατών για διατήρηση σε κατάσταση λιμοκτονίας μίας ηπείρου, να έχουν σαν κοινή παθολογική βάση, ένα φάρμακο που δεν συνταγογραφήθηκε ποτέ; 

Από τη στιγμή που η Ομοιοπαθητική Ιατρική μπορεί πραγματικά να βοηθήσει τον άνθρωπο να κατακτήσει αυτήν την Υγεία, και με αυτή τη μονάδα μέτρησης, όπως διατυπώνεται στον ορισμό, τότε η κοινωνική της προσφορά είναι κάτι παραπάνω από ανεκτίμητη.

Πηγή: NaturaNrg #16

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *