myikoi ponoi-Naturanrg-02.jpeg-Μυικοί πόνοι: αίτια και αντιμετώπιση

Μυικοί πόνοι: αίτια και αντιμετώπιση

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Ευεξία

 

Μυικοί πόνοι: αίτια και αντιμετώπιση . Μήπως σας συμβαίνει συχνά ένας πόνος στα ξαφνικά να ακινητοποιεί την πλάτη σας, ή μια σύσπαση στη γάμπα να μπλοκάρει τις κινήσεις σας;
Διαφορετικά συμπτώματα, που έχουν όμως έναν κοινό παρανομαστή.  
Προέρχονται από μία ακούσια μυϊκή σύσπαση που προκαλεί έντονο πόνο. Ακολουθήστε τις συμβουλές των ειδικών και ανακαλύψτε από τι προέρχονται οι κράμπες, αλλά και πώς να τις αντιμετωπίζετε.


Οι αιτίες είναι πάρα πολλές, ορμονικές διαταραχές, έλλειψη βιταμινών, ένας τραυματισμός, ο παγωμένος αέρας και διάφορες άλλες. Το σίγουρο είναι ότι το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο: οι μύες συσπώνται άγαρμπα και προκαλούν πόνο. Μπορεί να συμβεί σε όλους μας, ακόμα και σε εκείνους που αθλούνται εντατικά, καθώς ιδρώνουν περισσότερο.

Μπλοκαρισμένη πλάτη; Μασάζ και ζεστά μπάνια

Αφορά κυρίως τις γυναίκες που περπατούν συχνά με ψηλά τακούνια και όλους εκείνους που βγαίνουν από το γυμναστήριο ιδρωμένοι αγνοώντας τον αέρα που φυσά. Το αποτέλεσμα είναι έντονο πιάσιμο στην πλάτη και στη μέση το οποίο εκδηλώνεται λίγες ώρες μετά.

Οι αιτίες

Πρόκειται για μία μεταβολή της πίεσης που ασκείται στους μύες της σπονδυλικής στήλης, η οποία προκαλεί τον πόνο που νοιώθετε τη στιγμή που προσπαθείτε να κινηθείτε. Δεν αφορά στους δίσκους και στα οστά της σπονδυλικής στήλης, ούτε στις κλειδώσεις. Έχει να κάνει αποκλειστικά με τους μύες, οι οποίοι στην προσπάθειά τους να ακολουθήσουν τις κινήσεις σας παραμένουν σε συστολή.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Είναι ένα πάρα πολύ συχνό φαινόμενο, το οποίο δεν πρέπει να αγνοηθεί, καθώς μπορεί να χειροτερεύσει με τον καιρό. Τις πρώτες ώρες καλό είναι να ξεκουραστείτε. Έπειτα, επισκεφτείτε έναν φυσιοθεραπευτή, και αν σας διαβεβαιώσει ότι πρόκειται απλά για ένα μυϊκό πρόβλημα θα χρειαστεί να πάρετε μυοχαλαρωτικά και αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Πολύ χρήσιμα είναι και τα ζεστά μπάνια αλλά και οι παραδοσιακές θεραπείες μασάζ. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η ενόχληση κάνει τον κύκλο της και θεραπεύεται μόνη της σε δέκα περίπου μέρες.

Διαχείριση του πόνου
♦ Extra συμβουλή!

Για να μειώσετε το χρόνο θεραπείας, όταν ξεπεράστε το στάδιο της ακινησίας, μπορείτε να κάνετε κάποιες κινήσεις στρέτσινγκ. Επίσης, κάνοντας συχνά κολύμπι, ή γιόγκα, θα αποφύγετε ανάλογες καταστάσεις στο μέλλον.

calves-Naturanrg-01.jpeg

Πρησμένες γάμπες; Σας λείπει κάλιο!

Οι γάμπες και οι μηροί είναι οι αγαπημένοι στόχοι των κραμπών. Πρόκειται για ακούσιες απότομες μυϊκές συσπάσεις που προκαλούν έντονο και οξύ πόνο. Συμβαίνουν χωρίς προειδοποίηση, σε ανείπωτο χρόνο. Για παράδειγμα, τη στιγμή που ξαπλώνετε ή που κάνετε γυμναστική.

Οι αιτίες

Οι κοινό λόγοι είναι η έλλειψη αλκαλικών στοιχειών, όπως το κάλιο και το μαγνήσιο, ή αφυδάτωση και διάφορες άβολες στάσεις, που παρεμποδίζουν την κυκλοφορία του αίματος. Οι κράμπες βρίσκουν πρόσφορο έδαφος κατά τη διάρκεια της άσκησης, καθώς τότε παράγεται γαλακτικό οξύ, το οποίο επιβάλλει ακαμψία στους μύες. Επίσης, είναι πολύ συχνό φαινόμενο στην εγκυμοσύνη καθώς κατά τη διάρκεια της κύησης το κυκλοφορικό υπόκειται σε εξαιρετικές πιέσεις.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Πρώτα από όλα προσπαθήστε να τεντώσετε τον μυ που σας πονάει. Ηρεμήστε, καθίστε κάπου και επιμηκύνετε το μυ που έχει μπλοκάρει. Για να προλάβετε τέτοιου είδους κράμπες, πριν να αρχίσετε να προπονείστε, καλό είναι να πίνετε μισό ποτήρι φυσικό χυμό φρούτων ανακατεμένο με μισό ποτήρι νερό.

♦  Extra συμβουλή!

Μία αλλαγή στις διατροφικές σας συνήθειες μπορεί να σας προσφέρει μεγάλη βοήθεια. Ενσωματώστε στο διαιτολόγιό σας μπανάνες, ακτινίδια και βερίκοκα ή σοκολάτα, τροφές που είναι πλούσιες σε κάλιο.


Στραβολαίμιασμα; Αλλάξτε θέση

Συνήθως συμβαίνει έπειτα από το σύντομο μεσημεριανό σας ύπνο στον καναπέ, ή όταν κάθεστε πολύ ώρα στην ίδια θέση, ή ακόμα όταν οδηγείτε και έχετε ανοιχτό το παράθυρό σας. Προκαλεί έντονο πόνο στην παραμικρή κίνηση του κεφαλιού.

Οι αιτίες

Πρόκειται για μία μυϊκή δυνατή σύσπαση, καθώς το συγκεκριμένο σημείο δεν οξυγονώνεται σωστά. Οι τεντωμένοι μυς πιέζονται πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο με αποτέλεσμα να πονάτε. Επίσης, την κατάσταση επιδεινώνει ο αέρας, που συχνά αντιλαμβάνεστε ότι σας φυσάει. Είναι πολύ συχνό φαινόμενο το καλοκαίρι, αλλά μπορεί να προκαλέσει ενοχλήσεις όλες τις εποχές του χρόνου.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Μεγάλη βοήθεια προσφέρει η ξεκούραση και η εφαρμογή θερμότητας στο σημείο, αφού έτσι διευκολύνεται η κυκλοφορία του αίματος και του οξυγόνου. Επίσης, χρήσιμα είναι και τα ζεστά μπάνια. Το στραβολαίμιασμα περνάει σε 7-10 ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων μπορεί να χρειαστεί να πάρετε κάποια μυοχαλαρωτικά και αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Μόλις αισθανθείτε καλύτερα προσπαθήστε να κινήσετε το κεφάλι σας. Η υπερβολική ακινησία μπορεί μόνο να χειροτερεύσει την κατάσταση.

♦ Extra συμβουλή!

Την πρώτη ημέρα κάντε μερικές ήπιες ασκήσεις στρετσινγκ σε τακτά χρονικά διαστήματα: Επίσης, κουνήστε το κεφάλι σας πάνω και κάτω και μετά δεξιά και αριστερά.

Πηγή: naturanrg.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *