apples-wallpaper

Μίλα μου για μήλα!

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Vegan, Δίαιτα & Αδυνάτισμα, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Κόκκινο ή πράσινο το μήλο είναι ένα γευστικό, αρωματικό και ιδιαίτερα θρεπτικό φρούτο με μεγάλη κατανάλωση.

 της Μαρίας Γκέκα

Δεν είναι καθόλου τυχαίο, άλλωστε, το γνωστό ρητό που υπάρχει από τα πολύ παλιά χρόνια σε πολλές χώρες του κόσμου: «ένα μήλο την ημέρα, το γιατρό τον κάνει πέρα», από τότε δηλαδή που οι λοιμώξεις ήταν η κύρια αιτία θανάτου.

Το μήλο είναι μαζί με το λεμόνι και το σταφύλι από τα σημαντικότερα φρούτα που έχουν πολυάριθμες θεραπευτικές χρήσεις στην παραδοσιακή, λαϊκή ιατρική. Οι ιδιότητες και οι εφαρμογές του  είναι τόσες πολλές που καλύπτουν στην πράξη σχεδόν όλο το πεδίο της παθολογίας. Πρόκειται κυριολεκτικά για μια τροφή φάρμακο. Το μήλο είναι κατάλληλο για όλους, από τα μωρά (είναι το φρούτο με το οποίο αρχίζει ο απογαλακτισμός) μέχρι και τους υπερήλικες, γιατί αποτελεί ισχυρό αναζωογονητικό του οργανισμού.

Τα πολύτιμα συστατικά του

Το μήλο είναι φτωχό σε θερμίδες και πλούσιο σε απαραίτητα για τον οργανισμό θρεπτικά συστατικά όπως: βιταμίνες, διαιτητικές ίνες και μεταλλικά στοιχεία. Πιο συγκεκριμένα, περιέχει ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, κάλιο, βιταμίνη C, βιταμίνη A, φυλλικό οξύ, βιοτίνη, μηλικό οξύ. H φλούδα του  περιέχει πολλές βιταμίνες και αδιάλυτες ίνες, οι οποίες βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, γι’ αυτό καλό είναι το μήλο να καταναλώνεται μαζί μ’ αυτή, αφού πλυθεί πολύ καλά.

Μήλο, το αποτοξινωτικό

Το μήλο είναι φρούτο ιδιαίτερα κατάλληλο για να αποτελέσει τη μοναδική τροφή για μια ή περισσότερες μέρες, ακόμα και μια εβδομάδα, εξασφαλίζοντας αποτοξίνωση στον οργανισμό. Για το λόγο αυτό, πολλές δίαιτες αρχίζουν με αποκλειστική κατανάλωση μήλου για 1-2 ημέρες. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς καμιά επιφύλαξη, ακόμα και σε πολύ μεγάλες ποσότητες, καθώς δεν προκαλεί ποτέ έντονες αποτοξινωτικές κρίσεις, όπως φαγούρα και διάρροια, κάτι που συμβαίνει με άλλα φρούτα, π.χ. φράουλες, κεράσια, εσπεριδοειδή ή σταφύλι.

Γιατί πρέπει να τρώμε ένα τουλάχιστον την ημέρα

  • έχει λίγες θερμίδες (τα 100 γρ. μήλου έχουν περίπου 58 Kcal) και καθόλου λιπαρά, αποτελώντας έτσι ένα καλό ενδιάμεσο γεύμα.
  • οι αδιάλυτες ίνες του, βοηθούν στη μείωση της «κακής» LDL – χοληστερίνης, στην βελτίωση του πεπτικού συστήματος, άρα και στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.
  • εξαιτίας της βιταμίνης C και των ισχυρών αντιοξειδωτικών που περιέχει, θωρακίζει τον οργανισμό μας έναντι των εκφυλιστικών ασθενειών.
  • οι διαλυτές ίνες του (πηκτίνη), βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, γι’ αυτό και κάνει καλό και σε όσους πάσχουν από διαβήτη.
  • τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχονται στο μήλο ενισχύουν τα οστά παρέχοντας προστασία έναντι της οστεοπόρωσης (ιδιαίτερα καλό για τις γυναίκες).
  • βοηθά στην υγιεινή των δοντιών (ιδιαίτερα αν καταναλώνεται μαζί με την φλούδα αφού πλυθεί προσεκτικά), παρέχοντας προστατευτική δράση κατά της ουλίτιδας.
  • καταπολεμά την οξύτητα του στομάχου, βοηθάει στη μείωση του ουρικού οξέος, περιορίζει την υπέρταση, ενώ σε περίπτωση πληγών και μολύνσεων έχει απολυμαντική δράση (εξωτερική χρήση).

green_applesΆλλο χρώμα, άλλες ιδιότητες;

Λέγεται ότι το μήλο έχει περί 7.000 διαφορετικές ποικιλίες; Κόκκινα, κίτρινα, πράσινα – ξινά, γλυκά, μεγάλα, μικρά, μαλακά, πιο σφιχτά! Και η λίστα με τις διαφοροποιήσεις δεν σταματά…. Αν και είναι δύσκολο να συναντήσουμε όλες αυτές τις ποικιλίες στο μανάβικο σύμφωνα με τους ειδικούς της διατροφής κάθε χρώμα διαθέτει και κάποιες ιδιαίτερες ιδιότητες:

  • Κόκκινο μήλο: Η παρουσία της ανθοκυανίνης είναι ισχυρή και δρα προστατευτικά στις καρδιαγγειακές παθήσεις, μειώνοντας ταυτόχρονα την «κακή” (LDL) χοληστερόλη και προσφέρει ισχυρή προστασία έναντι της οξείδωσης των ελεύθερων ριζών.
  • Πράσινο μήλο: Λόγω της παρουσίας της ζεαξανθίνης και της λουτείνης προστατευτεί το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Κίτρινο μήλο: Ρυθμίζει την ισορροπία των ορμονών, προλαμβάνει το καρκίνο του παχέος εντέρου, διατηρεί σε υγιές επίπεδο το δέρμα, προστατεύει έναντι των φλεγμονών και βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου.

basket-of-applesΜάθετε να επιλέγετε καλά μήλα

  • Αν η Χιονάτη ζούσε σήμερα, ίσως δεν θα είχε παραπλανηθεί: το μήλο ήταν πολύ όμορφο, μεγάλο και γυαλιστερό για να είναι αληθινό. Ευτυχώς σήμερα έχουμε αντιληφθεί ότι δεν είναι δυνατόν τα μήλα να είναι μεγάλα σαν πεπόνια και ούτε πανομοιότυπα μεταξύ τους σαν να έχουν παραχθεί από κάποιο μηχάνημα.
  • Για τα μήλα -αυτό βέβαια ισχύει και για όλα τα φρούτα- είναι πολύ σημαντική η σφραγίδα παραγωγής, η οποία πιστοποιεί και εγγυάται το είδος της καλλιέργειας  και τη χρήση ή μη χημικών ουσιών. Γι’ αυτό προτιμήστε τα μήλα και φυσικά όλα τα φρούτα που έχουν παραχθεί με βιολογική καλλιέργεια. Έτσι μόνο θα είστε σίγουροι ότι αυτό που καταλήγει στο τραπέζι σας είναι απόλυτα ελεγμένο και θρεπτικό.
  • Όταν αγοράζετε μήλα, φροντίστε να είναι σκληρά και να διατηρούν ζωηρό το χρώμα της ποικιλίας τους. Το κοτσάνι τους να είναι φρέσκο, η φλούδα τους να μην έχει κηλίδες και χτυπήματα και να είναι τραγανά και μυρωδάτα.
  • Χρειάζεται επίσης να γνωρίζουμε ότι τα μήλα μαζεύονται από τις μηλιές στο τέλος του καλοκαιριού και στη διάρκεια του φθινοπώρου και στη συνέχεια διατηρούνται σε ψυγεία μέχρι το επόμενο καλοκαίρι (οπότε τη θέση τους στα ψυγεία την παίρνουν τα ροδάκινα). Μη νομίζετε λοιπόν ότι τα μήλα που αγοράζετε ως «φρέσκα” από το μανάβη σας την άνοιξη, έχουν μαζευτεί λίγες ημέρες πριν από το Πήλιο!!!

Apple-Pie-Vegan-and-SO-deliciousΜικρά Μυστικά    

  • Αν τα μήλα κοπούν και αφεθούν για μικρό χρονικό διάστημα ακάλυπτα σε ανοιχτό περιβάλλον “μαυρίζουν” και παίρνουν δυσάρεστη όψη. Για να το αποφύγετε, περιχύστε τα με νερό που περιέχει αρκετό χυμό λεμονιού. Αυτό εξυπηρετεί ιδιαίτερα κατά την προετοιμασία γλυκών με μήλο, όπως μηλόπιτα, κομπόστες με μήλο, σουφλέ μήλου, κ.λπ.
  • Είναι μάλιστα καλό, το μήλο να μην τρώγεται κοντά στα γεύματα (δύο ώρες περίπου πριν ή μετά το φαγητό).
  • Αν έχετε προβλήματα δυσκοιλιότητας, φάτε ένα μήλο τριμμένο με τη φλούδα του. Αν αντίθετα έχετε προβλήματα δυσεντερίας, φάτε ένα μήλο τριμμένο χωρίς τη φλούδα.
  • Για περιπτώσεις διάρροιας: η κομπόστα από βρασμένα μήλα μαζί με λίγο μοσχοκάρυδο, ζαφορά και ghee βοηθάει σημαντικά.

 

Πηγή: NaturaNrg #67

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *