Μπορώ να αυξήσω τα επίπεδα της βιταμίνης D μέσω της διατροφής;

Πώς να αυξήσω τα επίπεδα της βιταμίνης D;

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη η οποία συνθέτεται στον οργανισμό κυρίως μέσω της επίδρασης της υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου στο δέρμα μας αλλά προσλαμβάνεται και από την κατανάλωση ορισμένων τροφών με κύριο ρόλο τη σωστή ανάπτυξη των οστών μας και την προαγωγή της υγείας του σκελετού μας.

Tης Μαρίας Σοφίας Πελαγίδου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Τα τελευταία όμως χρόνια πλήθος επιστημονικών μελετών υπογραμμίζουν το σημαντικότατο ρόλο της βιταμίνης D στη συνολική υγεία του οργανισμού, καθώς έχει καταγραφεί πως βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού, στον έλεγχο του σακχάρου αλλά και στην πρόληψη άλλων σοβαρών παθήσεων όπως διαφόρων μορφών καρκίνου, σκλήρυνσης κατά πλάκας, ψυχιατρικών νόσων, υπέρτασης, καθώς και άλλων ασθενειών.

Ο ανθρώπινος οργανισμός παράγει βιταμίνη D όταν εκτίθεται στον ήλιο. Ωστόσο, μπορείτε να αυξήσετε τα επίπεδα της βιταμίνης D και μέσω της διατροφής. Η βιταμίνη D αυξάνει την πρόσληψη ασβεστίου, βοηθάει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης και ενισχύει την υγιή όψη στο δέρμα.

Οι τροφές λοιπόν μέσω των οποίων μπορείτε να αυξήσετε τα επίπεδα της βιταμίνης D είναι:

✔ Τα ψάρια. Ο σολομός περιέχει τη μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης D. Ο τόνος σε κονσέρβα προσφέρει το 30% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Ακόμα καλύτερη πηγή είναι ο τόνος που συντηρείται σε λάδι- περιέχει ακόμη περισσότερη βιταμίνη D.
✔ Επίσης, τα αυγά και πιο συγκεκριμένα οι κρόκοι των αυγών αποτελούν καλή πηγή της βιταμίνης.
✔ Ακόμη, σημαντική περιεκτικότητα στη βιταμίνη έχουν τα μανιτάρια, επειδή ως μύκητες εκτίθενται σε περισσότερο από το συνηθισμένο ηλιακό φως. Άλλες διατροφικές πηγές μικρών ποσοτήτων βιταμίνης D είναι τα γαλακτοκομικά και μερικά δημητριακά πρωινού ολικής αλέσεως.

Πηγή: NaturaNrg #60

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *