Αρχική NRGFresh Ναι στον ήλιο με προστασία

Ναι στον ήλιο με προστασία

4675
Ναι στον ήλιο με προστασία

Παγκόσμια Ημέρα Μελανώματος η 13η Μαΐου και οι επιστήμονες μάς καλούν να προσέξουμε το δέρμα μας, να ελέγχουμε κάθε μικρή ή μεγάλη αλλαγή που εντοπίζουμε και να το προστατεύσουμε με αντιηλιακά. Ναι στον ήλιο με προστασία

της Μαρίας Γκέκα 

Η ώρα του ήλιου έφτασε…

Tο καλοκαίρι είναι εδώ μετά από ένα μακρύ και δύσκολο χειμώνα! Ο ήλιος αποτελεί τη μοναδική πηγή ενέργειας που τροφοδοτεί τη ζωή στον πλανήτη μας. Η γη χωρίς τον ήλιο θα ήταν σκοτεινή και παγωμένη. Κι όμως, ο ήλιος, ο δωρητής της ζωής μπορεί να γίνει ο χειρότερος εχθρός του δέρματός μας, αν βρεθούμε σε αλόγιστη έκθεση.Ναι στον ήλιο με προστασία

Δυστυχώς, οι συνέπειες της υπερέκθεσης του δέρματος στην ηλιακή ακτινοβολία δεν σταματούν μόνο στη γήρανση. Περίπου το 90% των περιπτώσεων καρκίνου του δέρματος σχετίζονται με την έκθεση στις βλαβερές ακτίνες UV του ήλιου. Επίσης, κάθε ηλιακό έγκαυμα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος.

Το μελάνωμα, η πιο επικίνδυνη μορφή καρκίνου του δέρματος, αυξάνεται τόσο στους ενήλικες όσο και στα παιδιά. Πολλοί άνθρωποι εκπλήσσονται όταν μαθαίνουν ότι το μελάνωμα, η πιο σοβαρή μορφή καρκίνου του δέρματος, είναι ο πιο διαγνωσμένος καρκίνος μεταξύ των ατόμων ηλικίας 25-29 ετών στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Έρευνας Μελανώματος (MRA).

Πράγματι, το μελάνωμα είναι ένας από τους πιο συχνούς καρκίνους σε άτομα ηλικίας κάτω των 30 ετών, ιδιαίτερα στις γυναίκες. Και ενώ είναι θεραπεύσιμο, το προχωρημένο μελάνωμα μπορεί να είναι θανατηφόρο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έκθεση MRA, το ποσοστό πενταετούς επιβίωσης για το μελάνωμα πρώιμου σταδίου είναι πάνω από 98%. Αλλά αν εξαπλωθεί σε όλο το σώμα, το ποσοστό πενταετούς επιβίωσης μειώνεται κατακόρυφα, μόλις στο 25%. Ειδικά τα άτομα με ανοιχτόχρωμο δέρμα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο μελανώματος. Η έκθεση στον ήλιο και το μαύρισμα σε εσωτερικούς χώρους είναι οι μεγαλύτεροι ένοχοι. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας (AAD), άτομα κάτω των 35 ετών που χρησιμοποιούν σολάριουμ αυξάνουν τον κίνδυνο μελανώματος κατά 59%. Ευτυχώς, μπορείτε να μειώσετε δραματικά τον κίνδυνο επιλέγοντας και εφαρμόζοντας σωστά το κατάλληλο αντιηλιακό.

Η επιλογή του κατάλληλου αντιηλιακού

Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν πολλές αντικρουόμενες συμβουλές σχετικά με το τι συνίσταται ένα καλό αντιηλιακό. Πολλές φορές αισθανόμαστε σύγχυση για το τι πρέπει να επιλέξουμε. Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί πιστεύουν ότι το καλύτερο αντιηλιακό είναι αυτό που θα φορέσετε. Υπό την προϋπόθεση ότι πληροί τρεις απλούς κανόνες:

Βεβαιωθείτε ότι είναι ευρέως φάσματος

Τα αντιηλιακά ευρέως φάσματος σας προστατεύουν από τις ακτίνες UVA που προκαλούν φωτογήρανση και ρυτίδες στο δέρμα και τις ακτίνες UVB που στην πραγματικότητα καίνε το δέρμα σας. Είναι σημαντικό λοιπόν να βρείτε ένα αντηλιακό που να παρέχει προστασία ευρέως φάσματος, επειδή η έκθεση στις ακτίνες UVA και UVB μπορεί να προκαλέσει καρκίνο!

Τουλάχιστον SPF 30

Το SPF ή ο παράγοντας προστασίας από τον ήλιο, μετρά πόση ακτινοβολία UVB απαιτείται για να κάψει το προστατευμένο δέρμα σε σχέση με την έκθεση σε ακτινοβολία που απαιτείται για να κάψει το μη προστατευμένο δέρμα.

Καθώς αυξάνεται ο δείκτης προστασίας SPF, αυξάνεται και η σχετική προστασία σας από το ηλιακό έγκαυμα. Ένα αντηλιακό με την ένδειξη SPF 15 θα προστατεύσει το δέρμα σας από περίπου το 93% των ακτίνων UVB. Το SPF 30 μπλοκάρει περίπου το 97%. Όσο υψηλότερο είναι το SPF, τόσο περισσότερη προστασία προσφέρει έως και SPF 50 περίπου.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι σχεδόν πάντα λαμβάνουμε λιγότερη προστασία από αυτή που διαφημίζεται. Αυτό συμβαίνει γιατί στην καθημερινότητα τείνουμε να χρησιμοποιούμε λιγότερο αντηλιακό από αυτό που χρησιμοποιείται στις δοκιμές των προϊόντων!

Ανθεκτικό στο νερό

Πρώτον, κανένα αντιηλιακό δεν είναι αδιάβροχο. Γενικώς, τα αντιηλιακά μπορούν να χαρακτηριστούν ως ανθεκτικά στο νερό για 40 ή 80 λεπτά. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή όταν κολυμπάτε ή ιδρώνετε φροντίζοντας να εφαρμόζετε ξανά το αντιηλιακό σας όταν βρίσκεστε σε πλήρη έκθεση στην παραλία.

Διαβάστε επίσης ⇒ Αυτοάνοσα: Η σημασία της βιταμίνης D και των ωμέγα-3 

Μείνετε ασφαλείς … αλλά μην ξεχάσετε τη βιταμίνη D

Η βιταμίνη D είναι ένα βασικό θρεπτικό συστατικό που μπορούμε να πάρουμε μέσω της διατροφής μας ή να την παρασκευάσουμε μόνοι μας με τη βοήθεια της έκθεσης στον ήλιο. Μη επαρκής πρόσληψή της μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα, καθώς η συγκεκριμένη βιταμίνη κάνει πολλά για τον οργανισμό μας. Είναι περισσότερο γνωστή για τη συνεργασία της με το ασβέστιο, βοηθώντας μας να χτίσουμε και να διατηρήσουμε γερά οστά. Όμως, η βιταμίνη D είναι σημαντική και για πολλές άλλες πτυχές της υγείας μας, καθώς παίζει σημαντικούς ρόλους σε όλο το σώμα, όπως κάνει μια ορμόνη. Υπάρχουν τρεις βασικοί τρόποι για να λάβουμε βιταμίνη D: το ηλιακό φως, τα τρόφιμα και τα συμπληρώματα.

Όσον αφορά στο ηλιακό φως, το δέρμα μας αρχίζει να παράγει βιταμίνη D για το σώμα μας όταν εκτίθεται στις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές μεταβλητές που κάνουν τα πράγματα πιο περίπλοκα. Επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι 5 έως 30 λεπτά έκθεσης στον ήλιο την ημέρα είναι επαρκή για να παράγει το δέρμα αρκετή βιταμίνη D.

Η ποσότητα ηλιοφάνειας που χρειάζεται κάθε άτομο για να παράγει επαρκή ποσότητα βιταμίνης D εξαρτάται πραγματικά από  διαφορετικούς παράγοντες. Η τοποθεσία, η εποχή, τα επίπεδα νέφους, η έκθεση του δέρματος, η χρήση αντιηλιακού, η συννεφιά, η ηλικία και το χρώμα του δέρματος είναι μερικοί από αυτούς τους παράγοντες. Είναι σημαντικό λοιπόν να μην αφήνουμε την υπόθεση πρόσληψης της βιταμίνης D μόνο στα «χέρια του ήλιου» και μόνο το καλοκαίρι. Μέσα από την κατάλληλη διατροφή και τα συμπληρώματα διατροφής που μας συστήνουν οι επιστήμονες υγείας μπορούμε να εξασφαλίσουμε επάρκεια της εν λόγω βιταμίνης καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Πηγή: Naturanrg127o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΟλοκληρώθηκε η 4η Δράση Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Δήμου Πετρούπολης
Επόμενο άρθροΠοια είναι η Ιδανική διατροφή για την υγεία του ανθρώπου;