Αρχική NRGFresh Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στην καθημερινότητά μας

Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στην καθημερινότητά μας

3581
Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στην καθημερινότητά μας

Τώρα το καλοκαίρι, με τις αυξημένες θερμοκρασίες, αυξάνεται πολύ και η εφίδρωση. Επομένως, πρέπει να αναπληρώνουμε την απώλεια των υγρών πίνοντας νερό. Όμως μαζί με το νερό χάνονται και οι ηλεκτρολύτες, αφού και αυτοί αποβάλλονται με τον ιδρώτα. Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στην καθημερινότητά μας

Advertisements

της Dr Παπακωνσταντίνου Ευφροσύνης,
Ολιστικός Ιατρός Παθολόγος –
Ομοιοπαθητικός – Βελονίστρια

Τι είναι οι ηλεκτρολύτες;

Είναι θα λέγαμε με απλά λόγια απαραίτητα μέταλλα, που βοηθούν στη σωστή διατήρηση του νερού στο σώμα, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό, δεδομένου ότι το 70% του σωματικού βάρους ενός ενήλικου ατόμου αποτελείται από νερό. Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στην καθημερινότητά μας

Όλα τα υγρά μέσα στο σώμα μας συντελούν ώστε να εκτελούνται θεμελιώδεις λειτουργίες για την ομοιόσταση και τη διατήρηση της ζωής. Αυτές είναι η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, η προστασία των αρθρώσεων και η μεταφορά θρεπτικών ουσιών από το ένα σημείο στο άλλο. Επίσης το ίδιο το κύτταρο λειτουργεί με βάση τις αντλίες Καλίου και Νατρίου, αλλά και η λειτουργία της καρδιάς ως αντλία πάλι επηρεάζεται από τους ηλεκτρολύτες.

Η οξεοβασική ισορροπία στο σώμα μας που εξαρτάται από τις ανταλλαγές Ο2 και CO2 και από τα διττανθρακικά που εξισορροπούν το PH του αίματος, πάλι είναι θέμα ισορροπίας ηλεκτρολυτών. Οι ηλεκτρολύτες λοιπόν, προσελκύουν μόρια νερού και είναι απαραίτητοι για τη διατήρηση των σωματικών υγρών, για τη σύσπαση των μυών και  για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

5 σημαντικοί ηλεκτρολύτες

Ας δούμε γενικά τους 5 πιο σημαντικούς ηλεκτρολύτες, που διευθύνουν την ορχήστρα και μερικές από τις λειτουργίες τους.

♦ Νάτριο ⇒  ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση.
♦ Κάλιο ⇒  προάγει  τη συστολή των μυών, ρυθμίζει τις νευρικές ώσεις.
♦ Ασβέστιο ⇒ σημαντικό για τα οστά και τα δόντια, προάγει την πήξη του αίματος
♦ Μαγνήσιο ⇒ στηρίζει τη δημιουργία των οστών και των δοντιών
♦ Φώσφορος ⇒ βοηθά στην αποθήκευση ενέργειας, την καλή λειτουργία των νεύρων και τις συσπάσεις των μυών.

Διαβάστε επίσης ⇒ Τρέξιμο στην παραλία Μάθετε τα μυστικά του!

Τι συμβαίνει όταν οι ηλεκτρολύτες βρίσκονται σε ανισορροπία και ποια τα συμπτώματα

Τα επίπεδα των ηλεκτρολυτών στο αίμα μπορεί να γίνουν πολύ υψηλά ή πολύ χαμηλά, οδηγώντας σε ανισορροπία. Τα συμπτώματα ανισορροπίας ηλεκτρολυτών περιλαμβάνουν:

  • Ακανόνιστο καρδιακό παλμό
  • Κράμπες
  • Αδυναμία
  • Συσπάσεις και μυϊκούς σπασμούς
  • Αλλαγές στην αρτηριακή πίεση
  • Υπερβολική κούραση
  • Μούδιασμα
  • Σύγχυση
  • Διαταραχές των οστών και του νευρικού συστήματος
  • Επιληπτικές κρίσεις

Καλό είναι λοιπόν κυρίως τις ημέρες του καλοκαιριού να υπάρχει στο σετ του προσωπικού σας φαρμακείου ένα συμπλήρωμα ηλεκτρολυτών (καλύτερα σε κάψουλα), ώστε να απορροφάται  γρήγορα και εύκολα με τη βοήθεια και του νερού καθοδηγούμενος κανείς και από τη δίψα του, ως προς την λήψη του νερού.

Όταν κάνει κανείς άσκηση και διαρκεί πάνω από μία ώρα θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του πως θα πρέπει να πίνει νερό πριν, κατά τη διάρκεια της άσκησης αλλά και μετά. Καλό θα ήταν η αναπλήρωση να γίνεται και με ειδικά συμπληρώματα διατροφής με ηλεκτρολύτες, κυρίως σε θερμές ημέρες καύσωνα.

Αιτίες που οι ηλεκτρολύτες τίθενται εν ανισορροπία

Υπάρχουν πολλές πιθανές αιτίες μιας ανισορροπίας ηλεκτρολυτών, όπως:

  • Χαμηλά επίπεδα ηλεκτρολυτών και ελλιπής ενυδάτωση μετά από άσκηση
  • Εμετός ή διάρροια
  • Κακή διατροφή
  • Αφυδάτωση
  • Διαταραχή της οξεοβασικής ισορροπίας
  • Καρδιακή ανεπάρκεια
  • Νεφρική νόσος

Ποιες τροφές περιέχουν ηλεκτρολύτες

Τροφές που μπορείτε να καταναλώνετε για να εξασφαλίσετε τη λήψη ηλεκτρολυτών είναι το σπανάκι, η λαχανίδα, τα αβοκάντο, τα μπρόκολα, οι πατάτες, τα φασόλια, τα αμύγδαλα, τα φιστίκια, τα φασόλια σόγιας, το τόφου, οι φράουλες, το καρπούζι, τα πορτοκάλια, οι μπανάνες, οι ντομάτες, το γάλα, το γιαούρτι, ψάρια όπως η γλώσσα, η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, το μοσχάρι, οι σταφίδες, οι ελιές και οι σούπες.

Όπως διαπιστώνετε, η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι εξαιρετικά σημαντική στην περίπτωση των ηλεκτρολυτών, γι’ αυτό προσπαθήστε να εφαρμόσετε τουλάχιστον 5 μερίδες καθημερινά.

Προσοχή!

Σε ασθενείς που πάσχουν από νεφρική ανεπάρκεια, διαβήτη και καρδιακή ανεπάρκεια. Σε αυτές τις περιπτώσεις η υγεία τους είναι εύθραυστη και όλα θα πρέπει να ελέγχονται από το θεράποντα ιατρό. Στους υγιείς ανθρώπους, η λήψη ηλεκτρολυτών σε παραπάνω ποσότητα, απομακρύνεται μέσω των ούρων.

Πηγή: Naturanrg128o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΚαλέντουλα το λουλούδι του ήλιου
Επόμενο άρθροNotAlone OpenAir Έκθεση κατά της έμφυλης βίας