Αρχική NRGFresh OPCs Τα σούπερ αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν την υγεία

OPCs Τα σούπερ αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν την υγεία

4232
OPCs Τα σούπερ αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν την υγεία

Μπορεί να μην έχεις συναντήσει συχνά τον όρο «Ολιγομερείς Προανθοκυανιδίνες» (OPCs), αλλά η λέξη “αντιοξειδωτικά” σίγουρα θα σου είναι οικεία. Τα OPCs είναι από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά που χρειάζεται το σώμα σου για να εμποδίσει τις επιβλαβείς χημικές αντιδράσεις που συμβαίνουν λόγω οξείδωσης. OPCs Τα σούπερ αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν την υγεία

Advertisements

της Μαρίας Γκέκα

Η οξείδωση είναι μια καταστροφική διαδικασία του οξυγόνου που δρα στα κύτταρά μας. Συμβαίνει καθημερινά – κάθε φορά που τρώμε, αναπνέουμε, ασκούμαστε και ούτω καθεξής. Για να καταπολεμήσουμε τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται ως αποτέλεσμα της οξείδωσης, το σώμα παράγει αντιοξειδωτικά και χρησιμοποιεί επίσης τα αντιοξειδωτικά που αποκτώνται από την κατανάλωση διαφορετικών πηγών τροφίμων. OPCs Τα σούπερ αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν την υγεία

Ο όρος «αντιοξειδωτικά» περικλείει ένα ευρύ φάσμα μικροθρεπτικών συστατικών που περιλαμβάνουν βιταμίνες, μέταλλα, ένζυμα και ενώσεις χρωστικών που μπορούν να λειτουργήσουν μέσω διαφορετικών μηχανισμών. Για παράδειγμα, ορισμένα αντιοξειδωτικά δρουν για να αποτρέψουν την καταστροφή των κυττάρων, ενώ άλλα αντιοξειδωτικά αντιμετωπίζουν τις ελεύθερες ρίζες απευθείας δίνοντάς τους ένα ηλεκτρόνιο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνιστάται η κατανάλωση από μια ποικιλία τροφών για να λάβετε το φάσμα των πλεονεκτημάτων που έχει να προσφέρει κάθε αντιοξειδωτικό.

Επιστημονικές μελέτες αποκαλύπτουν ότι η ενσωμάτωση αντιοξειδωτικών όπως τα OPCs στη διατροφή μας μπορεί να βοηθήσει στην προαγωγή της γενικής υγείας καθώς και στην πρόληψη πολλών ασθενειών που σχετίζονται με την ηλικία. Τώρα θα δείτε γιατί τα OPCs είναι οι super ήρωες που προασπίζουν την υγεία μας!

Τι είναι τα OPCs;

Τα OPCs, ή ολιγομερείς προανθοκυανιδίνες, είναι μια ισχυρή αντιοξειδωτική ένωση που υπάρχει σε αρκετά φυτά και κυρίως στον φλοιό του πεύκου, στο σταφύλι και τη φλούδα του σταφυλιού. Επιπλέον, μύρτιλα, κράνα, βατόμουρα, σμέουρα, φράουλες, μαύρες σταφίδες φραγκοστάφυλα, πράσινο τσάι, μαύρο τσάι και άλλα φυτά, επίσης περιέχουν τέτοια φλαβονοειδή.

Ανήκουν στην ευρεία κατηγορία των αντιοξειδωτικών που ονομάζονται πολυφαινόλες, τα οποία είναι γνωστά για τα ευεργετικά τους οφέλη. Ερευνητικές μελέτες δείχνουν ότι τα OPCs είναι πολύ ισχυρά στην πρόληψη της οξειδωτικής βλάβης, καθότι τα αντιοξειδωτικά τους οφέλη είναι 20 φορές μεγαλύτερα από τη βιταμίνη Ε και 50 φορές μεγαλύτερα από τη βιταμίνη C. Για αυτόν το λόγο, είναι από τα αντιοξειδωτικά που έχουν διερευνηθεί περισσότερο.υγεί

Κατατάσσονται στα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά

Οι ολιγομερείς προανθοκυανιδίνες κατατάσσονται στα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά, με αντικαρκινικές και αντιαλλεργικές ιδιότητες και με μεγάλη συμβολή στην καρδιαγγειακή υγεία. Προστατεύουν από ελεύθερες ρίζες, από τη φθορά που προκαλεί το κάπνισμα, τη ρύπανση, την οξείδωση της LDL χοληστερόλης, μειώνουν την πίεση και αυξάνουν το μεταβολισμό του λίπους.

Βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς

Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι τα OPCs αποτελούν σημαντικός παράγοντας για την ενίσχυση του καρδιαγγειακού συστήματος. Μια ανασκόπηση μελετών σχετικά με την ευεργετική επίδραση των OPCs στην υγεία της καρδιάς έδειξε ότι αυτά τα αντιοξειδωτικά βοήθησαν με τη μείωση της οξείδωσης της κακής χοληστερόλης (LDL) και απέτρεψαν τη συσσώρευση αιμοπεταλίων – δύο παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε απόφραξη υγιών αρτηριών.

Διατηρούν την υγεία και την ελαστικότητα των αγγείων

Μελέτες έδειξαν επίσης ότι αυτά τα αντιοξειδωτικά ήταν επίσης σε θέση να επιδείξουν ισχυρές χαλαρωτικές επιδράσεις στα αιμοφόρα αγγεία, διατηρώντας τα ευέλικτα και δυνατά, έτσι ώστε το οξυγόνο και τα θρεπτικά συστατικά να ρέουν σε όλο το σώμα. Ταυτόχρονα, αυτό βοηθά να διασφαλιστεί ότι τα απόβλητα και το CO2 μπορούν να ρέουν ακίνδυνα από την κυκλοφορία του αίματος και το σώμα. Επιπρόσθετα, τα OPCs εμποδίζουν τη συγκόλληση των αιμοπεταλίων του αίματος, και βελτιώνουν την απορρόφηση της βιταμίνης C. Αυξάνουν την παραγωγή του κολλαγόνου, της ελαστίνης και άλλων ενώσεων που αποτελούν τη βάση των υγιών τοιχωμάτων των αιμοφόρων αγγείων, της επιδερμίδας και των συνδετικών ιστών. Τα OPCs προσκολλώνται στο κολλαγόνο, όπου μπλοκάρουν τις βλαπτικές συνέπειες των αποσυνθετικών ενζύμων, όπως η κολλαγενάση.

Mπορούν να δράσουν γρήγορα στην επισκευή και την αναγέννηση των διαρρηγμένων τριχοειδών (ευρυαγγείες) και των αιμοφόρων αγγείων. Επιπλέον, εμποδίζουν την εναπόθεση της αθηρωματικής πλάκας. Ενισχύουν πραγματικά τις φλέβες που ταλαιπωρούνται από φλεβίτιδα και αποκαθιστούν την ελαστικότητα τους. Βοηθούν στη θεραπεία των κιρσών και συμβάλλουν στη μείωση του πόνου, την αίσθηση καψίματος, και της διάτασης των φλεβών.

Τα OPCs αναστέλλουν επίσης ένζυμα που διασπούν το κολλαγόνο, σταθεροποιούν τη βιταμίνη C (το δομικό στοιχείο του κολλαγόνου), βοηθώντας στη διατήρηση των επιπέδων κολλαγόνου. Διατηρώντας τα επίπεδα κολλαγόνου, το σύστημα των αιμοφόρων αγγείων μας υποστηρίζεται επίσης καλά. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0753332219305359

Αντικαρκινική δράση

Όπως όλα τα αντιοξειδωτικά, τα OPCs εμφανίζουν προστατευτικά αποτελέσματα κατά του καρκίνου. Μια εργαστηριακή μελέτη έδειξε ότι τα OPCs ήταν σε θέση να σκοτώνουν επιλεκτικά καρκινικά κύτταρα ενώ παραμένουν μη τοξικά για τα φυσιολογικά κύτταρα. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6514448/

Υγιές δέρμα

Σε μια μελέτη, η οποία διερεύνησε τα OPCs που προέρχονται από εκχύλισμα σπόρων σταφυλιού, διαπιστώθηκε ότι ήταν σε θέση να συνδεθούν με πρωτεϊνικό κολλαγόνο για να προωθήσουν το νεανικό δέρμα. Αυτό σημαίνει μειωμένες ρυτίδες, ελαστικό και σφριγηλό δέρμα.

Διαβάστε επίσης ⇒ Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα η επανάσταση στην όψη της επιδερμίδας σας

Ενίσχυση της ανοσοποιητικής λειτουργίας

Μια σειρά μελετών έχουν δείξει ισχυρά στοιχεία για τις επιδράσεις των προανθοκυανιδινών στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Σύμφωνα με ερευνητές, αυτά τα αντιοξειδωτικά παρουσίασαν ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία του ανοσοποιητικού μέσω της αντιφλεγμονώδους, αντιοξειδωτικής και της ρύθμισης της ανοσολογικής τους δραστηριότητας, όπως η αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων και των λευκών αιμοσφαιρίων.

Άλλα οφέλη

Άλλα αναφερόμενα οφέλη από τα συμπληρώματα OPCs περιλαμβάνουν την καλή όραση (πρόληψη καταρράκτη, νυχτερινή τύφλωση, εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας), ευεργετικά αποτελέσματα σε άτομα και παιδιά με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), ανακούφιση από φλεγμονές από αθλητικούς τραυματισμούς, μειωμένος κίνδυνος ιογενών λοιμώξεων, προστασία από ουρολοιμώξεις, μειωμένη αρτηριακή πίεση και βελτιωμένη λειτουργία του εγκεφάλου.

Έχει επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι τα OPCs είναι από τα λίγα αντιοξειδωτικά που περνούν τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό. Πιο συγκεκριμένα,  πολλά άτομα έχουν αναφέρει βελτιωμένη διανοητική διαύγεια και αυξημένη ενέργεια μετά τη λήψη σχετικών συμπληρωμάτων.

Καταναλώνετε αρκετά αντιοξειδωτικά καθημερινά;

Για να έχετε τη μέγιστη προστασία από την οξειδωτική βλάβη είναι επιτακτική ανάγκη να καταναλώνετε αρκετά OPCs μέσω μιας ποικιλίας πηγών τροφίμων, συμπληρωμάτων ή ιδανικά και των δύο.
Αυτό θα σας δώσει φυτικές χρωστικές, ένζυμα, φυτοχημικά και βιταμίνες που είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά. Κανένα αντιοξειδωτικό δεν μπορεί να σας προσφέρει όλα τα θετικά οφέλη. Μια ποικιλόμορφη δίαιτα, μαζί με τη συμπλήρωση OPCs μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τις επιπτώσεις της οξείδωσης και να αποκομίσετε απίστευτα οφέλη στην υγεία σας.

Πηγές: 

♦ Leifert WR, Abeywardena MY. Cardioprotective actions of grape polyphenols. Nutr Res. 2008 Nov;28(11):729-37. doi: 10.1016/j.nutres.2008.08.007. 

♦ Ye X, Krohn RL, Liu W, et al. The cytotoxic effects of a novel IH636 grape seed proanthocyanidin extract on cultured human cancer cells. Mol Cell Biochem 1999;196:99

♦ Shi J, Yu J, Pohorly JE, Kakuda Y. Polyphenolics in grape seeds-biochemistry and functionality.J Med Food. 2003 Winter;6(4):291-9.Gu L. et.al., Concentrations of Proanthocyanidins in Common Foods and Estimations of Normal Consumption

♦ Santos-Buelga, C. & Scalbert, A. (2000) Proanthocyanidins and tannin-like compounds-nature, occurrence, dietary intake and effects on nutrition and health. J. Sci. Food Agric. 80:1094-1117.

♦ Hammerstone JF et.al., Procyanidin Content and Variation in Some Commonly Consumed Foods. J. Nutr. August 1, 2000 vol. 130 no. 8 2086S-2092S 2

♦ Shi J1, Yu J, Pohorly JE, Kakuda Y.Polyphenolics in grape seeds-biochemistry and functionality. J Med Food. 2003 Winter;6(4):291-9. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14977436

Naturanrg128o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροGoji berries τα μούρα της υγείας
Επόμενο άρθροYOLO: Αλλάζω τη ζωή μου γιατί επιλέγω να είμαι ευτυχισμένος