Όταν ο έρωτας περνάει από το στομάχι

Όταν ο έρωτας περνάει από το στομάχι

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Sex -Σχέσεις, Άγχος, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

 

Όλοι μας έχουμε ακούσει ότι τα θαλασσινά διεγείρουν την ερωτική διάθεση ή ότι τα καρύδια με μέλι είναι το καλύτερο αφροδισιακό. Είναι άραγε αλήθεια;

Χριστίνα Μπαλαμώτη, ΜSc Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων

Ερευνητές αναφέρουν ότι η γεύση, το μέγεθος ακόμη και το άρωμα ορισμένων τροφών μπορούν να προκαλέσουν αφροδισιακή δράση. Και αν όλοι μας αναρωτιόμαστε αν τελικά «ο έρωτας περνάει από το στομάχι», αυτό  που μπορούμε να αναφέρουμε είναι ότι η σωστή και ποιοτική διατροφή κάνει καλό στη σεξουαλική ζωή μόνο αν δεν κάνουμε υπερκατανάλωση τροφών.
Ένα μεγάλο μέρος των ανθρώπων έχουν συνδέσει ένα ρομαντικό δείπνο με καλό φαγητό, κρασί, σοκολάτα, με την πρόκληση ερωτικής επιθυμίας. Kι όπως φαίνεται όχι άδικα.

O Δον Zουάν  κάθε φορά που θα συναντούσε γυναικεία ύπαρξη, δεν παρέλειπε από τη διατροφή του στρείδια. H Κλεοπάτρα συνήθιζε να προσφέρει στον Αντώνιο κρασί με πέταλα λουλουδιών. Οι Αρχαίοι Έλληνες αφιέρωναν αρκετές ώρες στο φαγητό, όταν έκαναν συμπόσια και μάλιστα έλεγαν ότι «αν κάποιος τρώει μόνος του, δεν κάνει τίποτε άλλο από το να γεμίζει το στομάχι του».

Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η ερωτική μας διάθεση επηρεάζεται από τη γενικότερη κατάσταση της υγείας. Γι αυτό θα πρέπει να προσέχουμε τη διατροφή μας και να τρώμε σωστά από τη δεύτερη δεκαετία της ζωής μας.  Έτσι, μελλοντικά μπορεί να αποφύγουμε διάφορα νοσήματα τα οποία μπορεί να επηρεάσουν την σεξουαλικότητά μας.

E: η βιταμίνη του έρωτα!

H Βιταμίνη E  είναι ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία, γνωστή και ως αναπαραγωγική βιταμίνη που προστατεύει τα κύτταρα του αίματος,  έχει άμεση επίπτωση στη γονιμότητα και τη σεξουαλική λειτουργία και συμβάλλει στη διατήρηση των αιμοφόρων αγγείων, ενώ συνδέεται άμεσα με τη στυτική δυσλειτουργία.  Η βιταμίνη Ε βοηθάει στη θεραπεία της ανδρικής ανικανότητας. Επιπλέον, η βιταμίνη Ε έχει αντιοξειδωτική δράση και προστατεύει τον οργανισμό από τη βλαπτική επίδραση των ελευθέρων ριζών με συνέπεια να βοηθά στην αντιμετώπιση του οξειδωτικού stress, το οποίο μπορεί να προκαλέσει μείωση της libido.

Τροφές που περιέχουν Βιταμίνη Ε: οι ξηροί καρποί, το ταχίνι, το ελαιόλαδο και το αβοκάντο. Η ημερήσια ανάγκη του οργανισμού σε βιταμίνη E είναι 15 mg, ποσότητα που αντιστοιχεί σε 1½ αβοκάντο ή 4 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο και 3 κουταλιές της σούπας καρύδια. Για να επιδράσει όμως στη γονιμότητα, είναι απαραίτητη πολύ μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης E, η οποία είναι πολύ δύσκολο να απορροφηθεί μόνο μέσω της διατροφής.

Φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά

Οι ξηροί καρποί (κυρίως τα αμύγδαλα, τα καρύδια και οι σπόροι κουκουναριού), τα φρούτα (η μπανάνα, ο ανανάς, το σύκο, τα μούρα, οι φράουλες και τα σταφύλια) και τα λαχανικά (τα καρότα, τα σπαράγγια, τα φασόλια και ο αρακάς) βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος χάρη στις φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά τους στοιχεία. Επίσης, οι περισσότεροι ξηροί καρποί περιέχουν ψευδάργυρο (ο οποίος βοηθά στη σπερματογένεση), ενώ πολλοί πιστεύουν ότι το άρωμά τους δρα ερεθιστικά στις γυναίκες.

Επίσης, τα ω-3 λιπαρά οξέα φαίνεται πως βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και δρουν ευεργετικά στη σεξουαλική λειτουργία. Τροφές πλούσιες  σε ω –3  λιπαρά στοιχεία  περιέχουν τα λιπαρά ψάρια, όπως οι σαρδέλες, ο σολομός και η τσιπούρα.
Σημαντική για τη libido είναι και η βιταμίνη B6. Το αβοκάντο περιέχει σημαντική ποσότητα σε βιταμίνη B6, η οποία συμβάλλει στη δημιουργία ορισμένων νευροδιαβιβαστών. Oι νευροδιαβιβαστές αυτοί επηρεάζουν την ψυχολογική διάθεση και αυξάνουν τη σεξουαλική επιθυμία.

Tρόφιμα που φαίνεται να επιδρούν στη libido

  • Έρευνες αποδεικνύουν ότι το σκόρδο μειώνει τη χοληστερίνη, προφυλάσσει από την αθηρωμάτωση και βοηθάει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.
  • Tο τζίντζερ, το μέλι, η μουστάρδα και το μοσχοκάρυδο είναι τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά στοιχεία, που συμβάλλουν στην καλή κυκλοφορία του αίματος.
  • Tα πολύ καυτερά φαγητά (τσίλι, κάρι κ.λπ.) προκαλούν θερμογένεση, δηλαδή ανεβάζουν τη θερμοκρασία του σώματος, οδηγούν σε υπεραιμία και εντείνουν την κυκλοφορία του αίματος. Προσοχή όμως! H κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα με το στομάχι (γαστρικές ευαισθησίες).
  • Aρωματικά φυτά, όπως ο βασιλικός, το γλυκάνισο, το πράσο και το μάραθο περιέχουν πολλές βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες, που γεμίζουν τον οργανισμό ενέργεια και δίνουν μια αίσθηση ψυχικής και σωματικής υγείας.
  • Τα θαλασσινά και ειδικά τα όστρακα (στρείδια, μύδια) και τα μαλάκια (χταπόδι) είναι πλούσια σε αμινοξέα και ψευδάργυρο, στοιχεία απαραίτητα για την παραγωγή διαφόρων ορμονών, όπως τα ανδρογόνα και η τεστοστερόνη. Ειδικότερα για τα στρείδια, τελευταίες έρευνες τα φέρνουν να περιέχουν χημικές ουσίες, όπως είναι το ασπαρτικό οξύ, οι οποίες επιδρούν στον εγκέφαλο ενθαρρύνοντας την απελευθέρωση των σεξουαλικών ορμονών (οιστρογόνα και τεστοστερόνη).
  • Η έλλειψη του ψευδάργυρου είναι πολλές φορές η αιτία για την ανδρική ανικανότητα. Τα θαλασσινά είναι επίσης καλή πηγή νιασίνης (βιταμίνης B3), η οποία δρα στα τοιχώματα του αγγειακού συστήματος, προκαλώντας τη διαστολή τους και συμβάλλοντας στην καλύτερη αιμάτωση του ανδρικού αναπαραγωγικού συστήματος.
  • Το σελήνιο που περιέχεται επίσης στα θαλασσινά, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη σεξουαλική λειτουργία.
Tο αλκοόλ (κυρίως η σαμπάνια) σε μικρή ποσότητα μειώνει τις αναστολές του ανθρώπου και τον κάνει πιο διαχυτικό. Eπίσης, το κόκκινο κρασί είναι καλή πηγή φλαβονοειδών, που δρουν αντιοξειδωτικά, βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος.
  • Η σοκολάτα δεν θα μπορούσε να λείπει από τον κατάλογο των αφροδισιακών τροφών, αφού έχει ψυχοδιεγερτικές ιδιότητες λόγω της φαινυλαιθυλαμίνης που περιέχει. Κατά την κατανάλωσή της απελευθερώνονται από τον εγκέφαλο οι ενδορφίνες, φυσικά οπιοειδή τα οποία έχουν αναλγητικές ιδιότητες και βελτιώνουν τη διάθεση. Περιέχει καφεΐνη, που συμβάλλει στην αφύπνιση του νευρικού συστήματος. Βέβαια, η κατανάλωση σοκολάτας χρειάζεται προσοχή, διότι σε μεγάλες ποσότητες (της τάξεως των 100 γρ) επιφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Tι να αποφεύγετε

Tροφές που μειώνουν τη λίμπιντο: Oι μεγάλες ποσότητες κρέατος και γενικά οι τροφές που είναι πλούσιες σε λίπη, εντείνουν την ανικανότητα και είναι πιθανό να οδηγήσουν σε προβλήματα του αναπαραγωγικού συστήματος. Η υπερκατανάλωση λιπαρών τροφών μπορεί να μειώσει την ερωτική διάθεση μέσω της αύξησης του βάρους και της επακόλουθης χαμηλής αυτοεκτίμησης.
Η παχυσαρκία και η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας είναι δύο κύρια προβλήματα του σύγχρονου τρόπου ζωής, που ακολουθείται από τον περισσότερο κόσμο και έχει εξίσου αρνητική δράση στην ερωτική διάθεση.
Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, καθώς και η χρήση ναρκωτικών ουσιών μειώνουν και εμποδίζουν τη σεξουαλική λειτουργία αντίθετα με την άποψη που επικρατεί ότι συμβάλλουν στη βελτίωσή της.

Ακόμη…

Tο τσιγάρο: Tο κάπνισμα είναι συχνά η αιτία ποικίλων σεξουαλικών προβλημάτων. Oι καπνιστές 30 τσιγάρων και άνω την ημέρα παρουσιάζουν στυτική δυσλειτουργία δέκα φορές μεγαλύτερη από τους καπνιστές των 10-20 τσιγάρων ημερησίως.
Oρισμένα φάρμακα: Tα περισσότερα αντιψυχωτικά φάρμακα, καθώς και ορισμένα αντικαταθλιπτικά, ενοχοποιούνται για τη μείωση της λίμπιντο. Tα υπνωτικά και τα ηρεμιστικά οδηγούν σε γενική καταστολή, άρα και καταστολή της σεξουαλικής ορμής. Πάντως, τα συμπτώματα αυτά είναι αναστρέψιμα με τη διακοπή λήψης των φαρμάκων ή όταν ο οργανισμός τα συνηθίσει.
Το άγχος μπορεί να προκαλέσει μείωση της σεξουαλικής διάθεσης για κάποια χρονική περίοδο, αλλά υπάρχουν και άλλοι που αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα, όπως ανικανότητα και πρόωρη εκσπερμάτωση.

Διατροφή για σεξουαλικά προβλήματα

♦ Πρόωρη εκσπερμάτωση: το πρόβλημα σχετίζεται με τα αυξημένα επίπεδα ισταμίνης στο αίμα, οπότε στοιχεία, όπως το ασβέστιο και το αμινοξύ μεθειονίνη που μειώνουν τα επίπεδα της ισταμίνης, συντελούν στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

♦ Ανικανότητα: η ανικανότητα στους άνδρες συνδέεται με την απουσία ανόργανων στοιχείων, όπως το μαγνήσιο και ειδικότερα ο ψευδάργυρος, ο οποίος απαιτείται για την παραγωγή της τεστοστερόνης και τη φυσιολογική λειτουργία του προστάτη. Άνδρες που αντιμετωπίζουν προβλήματα απόκτησης ή διατήρησης στύσης πρέπει να λαμβάνουν μεγαλύτερες ποσότητες από το αμινοξύ L-αργινίνη, το οποίο περιέχεται σε τροφές, όπως το κοτόπουλο, το μοσχάρι και η γαλοπούλα, και συντελεί στην παραγωγή του νιτρικού οξέος, που με τη σειρά του ελέγχει τη ροή του αίματος στο ανδρικό μόριο.

Πηγή: NaturaNrg #14

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *