Πείτε όχι στο Διαβήτη σε 8 εβδομάδες

Πείτε όχι στο Διαβήτη σε 8 εβδομάδες

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Ασθένειες & Θεραπείες, Δίαιτα & Αδυνάτισμα, Διατροφή, Υγεία

Για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία, περισσότεροι άνθρωποι πεθαίνουν από την υπερκατανάλωση τροφής παρά από την πείνα. Ο διαβήτης τύπου 2, ο οποίος συνδέεται άμεσα με το υπερβολικό βάρος, αυξάνεται σε όλες τις χώρες του κόσμου. Έχει σημειώσει μια αλματώδη αύξηση (10 φορές τα τελευταία 40 χρόνια), με περισσότερους από 300 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως να υποφέρουν από αυτό. Ομιλούμε δηλαδή για σύγχρονη επιδημία… Πείτε όχι στο Διαβήτη σε 8 εβδομάδες

Της Μαρίας Γκέκα

Ο πολυβραβευμένος συγγραφέας, Δρ Μάικλ Μόσλι, μας προτείνει έναν πρωτοποριακό τρόπο να αντιμετωπίσουμε την πιο συχνή ασθένεια της εποχής μας. Tο αυξημένο σάκχαρο. Πάρα πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας έχουν αυξημένα επίπεδα σακχάρου και δυστυχώς οι περισσότεροι το αγνοούν. Με τις τροφές που καταναλώνουμε σήμερα, όχι μόνο παχαίνουμε, αλλά διατρέχουμε και τον κίνδυνο να εμφανίσουμε διαβήτη τύπου 2. Αλλά και εγκεφαλικό, άνοια και καρκίνο, και φυσικά να ζήσουμε την υπόλοιπη ζωή μας παίρνοντας φάρμακα.

Διαβήτης και κοιλιακό λίπος

Πρόκειται για ένα επιστημονικά βασισμένο σχέδιο για την απώλεια βάρους και τη βελτίωση του σακχάρου στο αίμα. Ένα πρόγραμμα διατροφής, καλύτερα θα λέγαμε έναν τρόπο ζωής, κατάλληλο όχι μόνο για εκείνους που διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο χρόνιας νόσου, αλλά για όσους έχουν αγωνιστεί με το βάρος τους και θέλουν να ανακτήσουν τον έλεγχο της υγείας τους. Στο ανατρεπτικό βιβλίο «The 8-Week Blood Sugar Diet by Dr Michael Mosley» το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα και στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Πεδίο, μάς εξηγεί με απλό και εμπεριστατωμένο τρόπο γιατί συσσωρεύουμε επικίνδυνο κοιλιακό λίπος και πώς να απαλλαγούμε από αυτό.

Βασισμένος σε έγκυρες επιστημονικές μελέτες, καταρρίπτει πολλές διαδεδομένες πεποιθήσεις, όπως ότι η αργή και σταθερή απώλεια βάρους είναι προτιμότερη από τη γρήγορη. Ο ίδιος αναφέρει: «Για να βελτιώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, είναι σημαντικό να μειώσετε το λίπος που φράζει το συκώτι σας και το πάγκρεας για να αρχίσουν να λειτουργούν σωστά. Ο πιο γρήγορος τρόπος να το κάνετε είναι να υιοθετήσετε μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων, όπως περιγράφεται στο βιβλίο. Η ταχεία πτώση των θερμίδων θα αποβάλει άμεσα το λίπος από τα ζωτικά σας όργανα.

Η ολιγοθερμιδική δίαιτα «θεραπεία» κατά του διαβήτη

Η δίαιτα κατά του διαβήτη του Dr Michael Mosley έχει βασιστεί στη μακρόχρονη έρευνα (σχεδόν 4 δεκαετίες) του καθηγητή Ρόι Τέιλορ από το Πανεπιστήμιο του Νιούκασλ, ο οποίος μάλιστα, παρουσίασε τα εξαιρετικά ευρήματά του στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για τη Μελέτη του Διαβήτη (EASD) στη Λισαβόνα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις έρευνες που έχει πραγματοποιήσει ο δρ. Τέιλορ, αποδεικνύεται ότι στα άτομα που εκδηλώνουν διαβήτη τύπου 2:

  • Η υπερβολική πρόσληψη θερμίδων οδηγεί στη συσσώρευση λίπους στο συκώτι.
  • Κατά συνέπεια, το συκώτι δεν ανταποκρίνεται στην ινσουλίνη και παράγει μεγάλες ποσότητες γλυκόζης.
  • Το περιττό λίπος στο συκώτι περνά στο πάγκρεας, κάνοντας τα κύτταρα που παράγουν ινσουλίνη να δυσλειτουργούν.

Η απώλεια ακόμη και 1 γραμμαρίου λίπους από το πάγκρεας μέσω της διατροφής είναι δυνατό να επανεκκινήσει τη φυσιολογική παραγωγή ινσουλίνης, «διορθώνοντας» το διαβήτη τύπου 2. Η εξέλιξη αυτή είναι μάλιστα δυνατή ακόμη και σε διάστημα 10 ή και ή και περισσότερων ετών από την αρχική εκδήλωση της χρόνιας πάθησης. Η μείωση του συσσωρευμένου λίπους στα δύο αυτά όργανα με τη βοήθεια ολιγοθερμιδικής δίαιτας και, σε δεύτερη φάση, η διατήρηση του σωματικού βάρους σε χαμηλά επίπεδα (με συνδυασμό ολιγοθερμιδικής δίαιτας και γυμναστικής) μπορεί να αποκαταστήσει τις λειτουργίες που οδήγησαν στην εκδήλωση του διαβήτη.

Πώς λειτουργεί η δίαιτα

Υπάρχει πλέον επιστημονική απόδειξη ότι μια δίαιτα βασισμένη στη μεσογειακή διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες – πλούσια σε λαχανικά, ελαιόλαδο, καρύδια και το ένα ποτήρι κρασί (κάθε τόσο) ή λίγη μαύρη σοκολάτα – αποδίδει καλύτερα στην απώλεια βάρους, τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και τη βελτίωση της χοληστερόλης από μια δίαιτα χαμηλών λιπαρών.

Έτσι, για 8 εβδομάδες ακολουθείτε μια υγιεινή ολιγοθερμιδική διατροφή (μόλις 800 θερμίδες την ημέρα) που θα περιλαμβάνει πραγματικό φαγητό, τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες και λαχανικά, με βάση τη μεσογειακή διατροφή.

Πρέπει επίσης, να πίνετε 2-3 λίτρα υγρών χωρίς θερμίδες την ημέρα. Αυτό μπορεί να είναι το νερό της βρύσης, αρωματισμένο με λεμόνι, ανθρακούχο νερό με πάγο, τσάι φρούτων και περιστασιακά καφέ. Τα ανθρακούχα ποτά μηδενικών θερμίδων είναι αποδεκτά αν πρέπει.

Μετά από 8 εβδομάδες, ο Dr Michael Mosley συνιστά τα εξής:

* Φάτε αργά, απολαμβάνοντας το γεύμα σας πάντα καθιστοί.

* Αποφύγετε τα επονομαζόμενα «light» τρόφιμα.

* Καταναλώστε αρκετές σούπες.

* Μην πίνετε πολύ αλκοόλ.

* Μη φέρνετε γλυκά και άλλα δελεαστικά τρόφιμα στο σπίτι.

* Υιοθετήστε τους ξηρούς καρπούς και σπόρους, το γιαούρτι και τα αυγά ως ενδιάμεσα γεύματα.

* Ζυγίστε τον εαυτό σας δύο φορές την εβδομάδα.

* Μην πηγαίνετε για ψώνια με άδειο στομάχι.

* Πάρτε τις σκάλες, όχι τον ανελκυστήρα και γενικότερα κινηθείτε όσο περισσότερο μπορείτε!

* Αποφύγετε τη ζάχαρη. Όταν έχετε επιθυμία για γλυκό προτιμήστε μαύρη σοκολάτα χωρίς ζάχαρη.

Πείτε όχι στο Διαβήτη σε 8 εβδομάδες«Προλάβετε τον διαβήτη και ρυθμίστε το σάκχαρό σας σε 8 εβδομάδες», ένα βιβλίο που δεν απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν σάκχαρο ή διαβήτη, αλλά και σε όσους έχουν ταλαιπωρηθεί από την προσπάθεια να χάσουν βάρος και θέλουν να ανακτήσουν τον έλεγχο της υγείας τους. Από τις εκδόσεις Πεδίο.

Πηγή NaturaNrg #93

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *