Αρχική NATURADaily Ποια είναι τα οφέλη των Ω3 λιπαρών οξέων στον οργανισμό

Ποια είναι τα οφέλη των Ω3 λιπαρών οξέων στον οργανισμό

Ποια είναι τα οφέλη των Ω3 λιπαρών οξέων στον οργανισμό

Τα Ω3 λιπαρά οξέα είναι πολυακόρεστα λιπαρά τα οποία προσλαμβάνουμε από την τροφή μας. Χωρίζονται σε 2 βασικές κατηγορίες: Τα ζωικής προέλευσης, τα οποία προέρχονται κυρίως από λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος, η σαρδέλα, ο σολομός και το σκουμπρί. Τα φυτικής προέλευσης, τα οποία προέρχονται από λιναρόσπορο, καρύδια, σπόρους chia κ.ά. Ποια είναι τα οφέλη των Ω3 λιπαρών οξέων στον οργανισμό

Τα οφέλη τους για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι πολλαπλά

Βάσει των πιο πρόσφατων επιστημονικών δεδομένων φαίνεται να μπορεί να έχουν ευεργετική δράση στη βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ του εκάστοτε οργανισμού. Επίσης, καταπολεμούν τις φλεγμονές, είναι ιδιαίτερα ευεργετικά για τη λειτουργία του εγκεφάλου και βοηθούν την ψυχική υγεία.  Επιπλέον, είναι ευεργετικά για την υγεία των οφθαλμών. Συμβάλλουν σε μια ομαλή εγκυμοσύνη και βελτιώνουν τη γονιμότητα. Γενικά, ωφελούν σε πάρα πολλούς τομείς τον ανθρώπινο οργανισμό. Ποια είναι τα οφέλη των Ω3 λιπαρών οξέων στον οργανισμό

♠ Ποια η διαφορά φυτικών και ζωικών Ω3 λιπαρών;

Η βασική διαφορά, πέραν της πηγής τους, είναι το είδος των λιπαρών οξέων που παρέχει η κάθε πηγή. Τα ζωικά Ω3 παρέχουν εικοσιπεντανοϊκό οξύ (EPA) και δωδεκαεξανοϊκό οξύ (DHA) ενώ οι βασικές πηγές φυτικών Ω3 παρέχουν άλφα-λινολενικό οξύ (ALA) το οποίο μετατρέπεται σε ΕΡΑ μέσα στον οργανισμό μέσω μιας ενζυματικής διαδικασίας.

♠ Τι ποσότητες πρέπει να λαμβάνουμε καθημερινά;

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη Ω3 λιπαρών οξέων είναι 1,2 γραμμάρια για τους άνδρες και 1,1 γρ για τις γυναίκες, με μέγιστη ημερήσια πρόσληψη τα 3 γρ ημερησίως. Το πρόβλημα που εγείρεται είναι ότι η σύγχρονη διατροφή και ο τρόπος ζωής συνήθως δεν καλύπτει τις ανάγκες του εκάστοτε ατόμου σε Ω3. Συνεπώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι καταφεύγουν στη χρήση συμπληρωμάτων διατροφής για να καλύψουν τις ανάγκες του και να καρπωθούν τα οφέλη των Ω3 λιπαρών οξέων.

♠ Να επιλέξω συμπλήρωμα Ω3 φυτικής ή ζωικής προέλευσης;

Θεωρητικά τα συμπληρώματα Ω3 ζωικής προέλευσης έχουν μεγαλύτερη ποσότητα σε EPA & DHA σε σχέση με τα φυτικής προέλευσης. Άρα επιλέγω ζωικά, σωστά;

ΛΑΘΟΣ!  Τα Ω3 ζωικής προέλευσης υπόκεινται σε μια διαδικασία καθαρισμού από βαρέα μέταλλα που ονομάζεται μοριακή απόσταξη. Κατά την διαδικασία αυτή το τριγλυκερίδιο (πρωτογενής μορφή Ω3) αποδομείται και επαναδομείται μετά το πέρας της διαδικασίας. Το τελικό προϊόν είναι αρκετά διαφορετικό από το αρχικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζει μειωμένη απορρόφηση και βιοδιαθεσιμότητα.

Τα φυτικά Ω3 έχουν την πρωτογενή μορφή τριγλυκεριδίου. Δεν χρειάζονται μοριακή απόσταξη μιας και δεν έχουν βαρέα μέταλλα. Συνεπώς έχουν πολύ καλύτερη απορρόφηση και βιοδιαθεσιμότητα από τον οργανισμό. Το πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι οι βασικές φυτικές πηγές δεν περιέχουν καθόλου DHA, μειώνοντας έτσι τα οφέλη για τον οργανισμό.

♠ Άρα τι συμπλήρωμα διατροφής θα πρέπει να επιλέξω;

Η ιδανική λύση είναι η επιλογή ενός συμπληρώματος διατροφής Ω3 φυτικής προέλευσης από φρέσκο λιναρόσπορο βιολογικής καλλιέργειας, το οποίο να περιέχει επιπλέον έλαιο μικροάλγης (ένα είδος φυκιού) ελεγχόμενης καλλιέργειας, το οποίο θα εμπλουτίσει το συμπλήρωμα διατροφής μου με DHA. Έτσι θα προσφέρω στον οργανισμό μου όλα τα οφέλη ενός ζωικού Ω3 (μια ολοκληρωμένη πρόσληψη λιπαρών οξέων δηλαδή) χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα των Ω3 ζωικής προέλευσης και θα απολαμβάνω τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει ένα συμπλήρωμα Ω3 λιπαρών για τον οργανισμό μου.

Πηγή: www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΥγιές & λαμπερό μαύρισμα με Spiroulina PLATENSIS
Επόμενο άρθροΔώδεκα χρόνια Μουσείο Ακρόπολης