Ποδήλατο ή τρέξιμο;

Ποδήλατο ή τρέξιμο;

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Fitness, Ευεξία

Ποιο είναι περισσότερο ευεργετικό για την υγεία; Ποδήλατο ή τρέξιμο; Ποιο είναι καλύτερο για απώλεια βάρους και μυϊκή ενδυνάμωση ;

♦ Του Χάρη Μπίτζα, Personal Trainer & Fitness Coach  

Ακολουθήστε στο youtube ⇒ athletic training line  

Το τρέξιμο και η ποδηλασία είναι κλασικά χόμπι και ασκήσεις που απολαμβάνουν οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. Αποτελούν και τα δύο μορφές αερόβιας άσκησης που μπορούν να ασκηθούν σε εξωτερικούς χώρους, σε δρόμους της πόλης είτε σε μονοπάτια της φύσης.
Γενικά, με το τρέξιμο έχουμε μεγαλύτερη καύση θερμίδων από το ποδήλατο. Καταπονεί αρκετά περισσότερο τις αρθρώσεις και τους μύες. Αναρωτιέσαι, ποιο είναι καλύτερο για σένα; Αυτό εξαρτάται από τους στόχους σου και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεις και επιθυμείς να γυμναστείς.

Τόσο το τρέξιμο όσο και η ποδηλασία είναι δύο εξαιρετικοί τρόποι προπόνησης για να αποκτήσεις φυσική κατάσταση και να βελτιώσεις την καθημερινή σου διάθεση και ευεξία. Αποτελούν δραστηριότητες που μπορούν να ωφελήσουν σχεδόν κάθε μέρος του σώματός σου.

Καρδιαγγειακή υγεία

Όσον αφορά την καρδιαγγειακή (cardio) υγεία, τόσο το τρέξιμο όσο και η ποδηλασία είναι εξίσου ευεργετικά.

Οι αερόβιες δραστηριότητες βοηθούν στην τόνωση της καρδιοαγγειακής λειτουργίας. Η αερόβια άσκηση (ή καρδιαγγειακή άσκηση, όρος που έχει αποδοθεί λόγω των πολλών οφελών για την καρδιαγγειακή υγεία) . Αναφέρεται στην άσκηση που περιλαμβάνει ή βελτιώνει την κατανάλωση οξυγόνου από το σώμα.

Προσοχή, όμως. Αν αγαπάς το έντονο τρέξιμο ή την αγωνιστική ποδηλασία μην καταπονείς πολύ το σώμα σου.  Περιόρισε την προπόνησή σου μέχρι 60 λεπτά την ημέρα. Σύμφωνα με μια επισκόπηση πολλαπλών μελετών, η έντονη άσκηση περισσότερο από 5 ώρες την εβδομάδα ή 60 λεπτά την ημέρα, μπορεί στην πραγματικότητα να έχει αρνητική επίδραση στην καρδιαγγειακή σου υγεία.

Οικοδόμηση μυών

Η ποδηλασία μπορεί να σε βοηθήσει να χτίσεις γερούς μύες στο κάτω μισό του σώματός σου. Το σπρώξιμο των πεντάλ κατά την ποδηλασία είναι προπόνηση αντίστασης που χτίζει τους μύες των ποδιών. Το πάνω μισό του σώματός σου γυμνάζεται επίσης, αλλά όχι όσο κάτω μισό. Από την άλλη, το τρέξιμο δεν θα σου προσφέρει σπουδαίο μυϊκό όγκο. Προφανώς, μια συστηματική προπόνηση cardio δεν είναι σύμμαχος στην προσπάθειά σου να αποκτήσεις σοβαρή μυϊκή μάζα. Σίγουρα θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις ισχυρότερους μυς.

Ποδήλατο ή τρέξιμο;

Τόνωση και μυϊκή ενδυνάμωση

Το τρέξιμο μπορεί να είναι καλύτερο για την μυϊκή ενδυνάμωση καθώς εμπλέκεται όλο το σώμα και σε βοηθά να καις περισσότερες θερμίδες. Για να πετύχεις περισσότερη γράμμωση, θα χρειαστεί να προσθέσεις λίγη προπόνηση με βάρη. Ενδεχομένως πρέπει να αλλάξεις τη διατροφή σου για άμεσα αισθητό αποτέλεσμα.

Η έντονη γράμμωση προκύπτει συνήθως από τη συνολική φυσική κατάσταση και το χαμηλό σωματικό λίπος. Ίσως δεν μπορείς να επιλέξεις πού κερδίζει ή χάνει λίπος το σώμα σου, αλλά μπορείς να επιλέξεις ποιους μύες θέλεις να χτίσεις.

Μία μελέτη διαπίστωσε ότι η άσκηση τέσσερις έως πέντε φορές την εβδομάδα είναι αποτελεσματική στη διατήρηση του μυϊκού τόνου μεταξύ ενεργών, ηλικιωμένων ενηλίκων. Το κλειδί είναι να γυμνάζεσαι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς να καταλήξεις στη μυϊκή κόπωση. Όσοι βέβαια στοχεύουν στην έντονη αύξηση του μυϊκού τους όγκου, θα πρέπει να αποφεύγουν τις προπονήσεις μεγάλης διάρκειας, καθώς αυτές λειτουργούν ως ένα σημείο, ανταγωνιστικά με τον στόχο τους. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως δεν μπορούν να τρέχουν. Λίγα χιλιόμετρα 1-3 φορές την εβδομάδα θα βελτιώσουν την αντοχή τους και θα συμβάλλουν στη μείωση του σωματικού τους λίπους.

Απώλεια βάρους

Ο αριθμός των θερμίδων που καις σε κάθε άσκηση εξαρτάται από την ένταση και το χρόνο προπόνησης.
Γενικά, με το τρέξιμο καις περισσότερες θερμίδες από το ποδήλατο επειδή χρησιμοποιείς περισσότερους μύες. Θα κάψεις, επίσης, περισσότερες θερμίδες εάν τρέχεις ή ποδηλατείς σε ανηφόρες, από ό, τι αν ασκείσαι σε επίπεδη επιφάνεια.

Διαβάστε ακόμα ⇒Χάστε βάρος και πόντους με τα … βάρη!

Η πιθανότητα να χάσεις βάρος με το τρέξιμο ή το ποδήλατο εξαρτάται από το πώς συμμετέχεις στο άθλημα και πώς συνδυάζεται η προπόνησή σου με υγιεινή διατροφή και άλλες συνήθειες. Ενώ με το τρέξιμο καταναλώνεις κατά μέσο όρο περισσότερες θερμίδες, η ποδηλασία είναι πιο ήπια στις αρθρώσεις, κάτι που μπορεί να σου επιτρέψει να ασκηθείς περισσότερο και τελικά να κάψεις περισσότερες θερμίδες συνολικά.

Η ηλικία, το βάρος, το φύλο και άλλοι παράγοντες καθορίζουν επίσης το ποσότητα των θερμίδων που καταναλώνονται. Συζήτησε με το γιατρό σου μέχρι πόσες θερμίδες πρέπει να καταναλώνεις κατά την άσκηση με σκοπό τη βελτίωση της υγείας σου.

Μια μελέτη βρήκε στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η ποδηλασία και το τρέξιμο καταστέλλουν την όρεξη σε νεαρούς άνδρες. Αυτές οι δραστηριότητες θα μπορούσαν να είναι χρήσιμες αν προσπαθείς να ελέγξεις την όρεξη και την πείνα σου και να μάθεις να τρως πιο ισορροπημένα γεύματα. Συζήτησε με το γιατρό σου ή το γυμναστή σου εάν έχετε έναν συγκεκριμένο στόχο απώλειας βάρους.

Πόσα χρήματα θέλεις να ξοδέψεις;

Η ποδηλασία είναι πιο ακριβή από το τρέξιμο λόγω της αρχικής επένδυσης ενός ποδηλάτου και του κόστους συντήρησής του με την πάροδο του χρόνου. Χρειάζεσαι επίσης κράνος, ειδικά παπούτσια και ρούχα.

Ωστόσο, ένα ποιοτικό ζευγάρι παπούτσια για τρέξιμο μπορεί επίσης να είναι ακριβό, καθώς και κάποια ειδικά ρούχα και gadget που μπορεί να επιθυμείς. Σίγουρα, τα καλά παπούτσια θα προστατεύσουν τις αρθρώσεις σου και τα ειδικά ενεργά ρούχα μπορούν να βοηθήσουν στην απομάκρυνση του ιδρώτα.

Σε κάθε περίπτωση, αν θέλεις απλώς να δοκιμάσεις ένα νέο άθλημα για να αυξήσεις την καρδιαγγειακή σου αντοχή, το τρέξιμο είναι η φθηνότερη επιλογή.

Έχεις κάποια χρόνια πάθηση;

Εάν έχεις κάποια χρόνια πάθηση, μίλησε με το γιατρό σου πριν ξεκινήσεις τα συγκεκριμένα αθλήματα.

Γενικά, η ποδηλασία είναι πιο ήπια για το σώμα, αλλά μπορεί να αυξήσει τον πόνο στην πλάτη. Ο τραυματισμός είναι πιο συνηθισμένος στο τρέξιμο, αλλά αν έχεις πρόβλημα στο να διατηρήσεις την ισορροπία σου, το τρέξιμο ή το γρήγορο περπάτημα μπορεί να είναι ασφαλέστερη επιλογή από το ποδήλατο.

Διαβάστε ακόμα ⇒Τι επιβαρύνει τα Συστήματα Υγείας περισσότερο;

Ούτε το ποδήλατο, ούτε το τρέξιμο ξεχωρίζουν ως μια πολύ καλύτερη επιλογή από την άλλη. Επίλεξε αυτό που ταιριάζει στον τρόπο ζωής σου ώστε να είσαι βέβαιος ότι θα το απολαύσεις και θα το ακολουθήσεις. Μπορείς επίσης να ασκείσαι εναλλακτικά και με τα δύο για να αποκομίσεις τα οφέλη κάθε δραστηριότητας, αποτρέποντας την πλήξη.

Τέλος, εάν θέλεις να αποκομίσεις συγκεκριμένα αποτελέσματα, όπως απώλεια βάρους ή τόνωση των μυών, συνεργάσου με έναν προσωπικό γυμναστή που μπορεί να προσαρμόσει ένα πρόγραμμα άσκησης στις δικές σου ανάγκες.

Πηγή: www.naturanrg.grNaturanrg#114

Δείτε επίσης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *