Αρχική Body and mind Πόνος στον αυχένα και Σιάτσου

Πόνος στον αυχένα και Σιάτσου

3344
Πόνος στον αυχένα και Σιάτσου

Φυσικές τεχνικές ανακούφισης με Σιάτσου

Ο πόνος στον αυχένα είναι η πιο κοινή αιτία, μαζί με τον πόνο της μέσης, που κάποιος προσεγγίζει την τέχνη του Σιάτσου και της Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής για να βοηθήσει τον εαυτό του με σκοπό την άμεση ανακούφιση αλλά και την πρόληψη.

Ο τρόπος ζωής μας, το άγχος, η εργασία σε γραφείο και η καθιστική ζωή καθιστούν τον πόνο στον αυχένα μια πολύ συνηθισμένη ενόχληση.

της Γιάννας Αθανασοπούλου, Ασκούσα και Δασκάλα Σιάτσου, Βελονισμός, Ρεφλεξολογία, Διατροφή, Βότανα, Θεραπευτικές Ασκήσεις και Οραματισμός. www.yannashiatsu.gr

Σιάτσου για τον πόνο στον αυχένα

Οι ασκούντες το Σιάτσου διαχειριζόμαστε πολύ συχνά με μεγάλη επιτυχία άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας με τέτοια προβλήματα.

Το Σιάτσου είναι μια Ιαπωνική τέχνη εργασίας με το σώμα, όπου αντιμετωπίζουμε τον κάθε δέκτη ως μοναδικό και πάντα με ολιστικό τρόπο. Στο Σιάτσου κάνουμε ήπιες πιέσεις σε όλο το σώμα του δέκτη πάνω στους μεσημβρινούς και σε σημεία με στόχο την αφύπνιση της θεραπευτικής ικανότητας του σώματος, την  ευεξία, τη χαλάρωση και την ανακούφιση των συμπτωμάτων.

Διαβάστε επίσης ⇒ Αποτοξίνωση και Σιάτσου

Αιτίες συμπτωμάτων

Ας δούμε πρώτα τις αιτίες που προκαλούν τον πόνο στον αυχένα, σύμφωνα με τις αρχές της Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής και του Σιάτσου.

  • Τραυματισμός είτε από ατύχημα, είτε από καταπόνηση του αυχένα από κακή στάση στον ύπνο ή την ημέρα στον υπολογιστή ή στο κινητό. Ο τραυματισμός μπορεί να είναι μυϊκός ή των σπονδύλων.Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με μυϊκούς τραυματισμούς.
  • Εξωγενείς βλαπτικοί παράγοντες, κυρίως άνεμος με κρύο, εισβάλλουν από τον αυχένα και δημιουργούν μπλοκάρισμα στους μεσημβρινούς που διατρέχουν τον αυχένα με αιφνίδια συμπτώματα έντασης, πόνου, δυσκινησίας.
  • Συναισθηματικοί παράγοντες: στρες, ένταση, θυμός, ανησυχία, πολλές ευθύνες (τα βάρη που κουβαλάμε στους ώμους μας), δημιουργούν σφίξιμο στην περιοχή του αυχένα, των ώμων και της άνω πλάτης.

Πρόληψη

Ο πόνος στο πάνω μέρος του σώματος, στον αυχένα και στο κεφάλι εμφανίζεται ως ένταση που ανεβαίνει προς τα πάνω και ως σφίξιμο. Συνεπώς, χρειάζεται να αποσυμφορήσουμε το άνω μέρος του σώματος κατεβάζοντας την ένταση προς τα κάτω.

Γείωση με διάφορους τρόπους

Όπως να περπατάς ξυπόλητος στο χώμα ή στην άμμο, να κάνεις τον Διαλογισμό Γείωσης που θα βρεις στο κανάλι μου στο youtube:Yanna Shiatsu.

Σωστή στάση

Παρατήρησε πότε σφίγγεις τον αυχένα ή σηκώνεις τους ώμους προς τα πάνω. Αν το κάνεις κατά τη διάρκεια της εργασίας σου, θυμήσου να κάνεις παύσεις και να κατεβάζεις του ώμους, αναπνέοντας. Παρατήρησε αν καμπουριάζεις και πότε. Θυμήσου να στέκεσαι με ανοιχτό το στήθος. Περπάτα με περηφάνια!

Παρατήρησε εάν ο πόνος ή το σφίξιμο είναι μετά τον ύπνο, ή μετά από ξάπλωμα στον καναπέ και δοκίμασε να αλλάξεις το μαξιλάρι ή τη στάση σου.

Διαβάστε επίσης ⇒ Αυτοάνοσα: Η σημασία της βιταμίνης D και των ωμέγα-3 

Προφύλαξη

Προφύλαξε τον αυχένα από τον άνεμο και το κρύο με μαντήλι ή κασκόλ. Πρόσεξε το air condition και το ανοιχτό παράθυρο στο αυτοκίνητο. Στέγνωσε τα μαλλιά σου, ειδικά εάν είναι μακριά, πριν βγεις από το σπίτι. Αν χρησιμοποιείς τσάντα ώμου, τότε να αλλάζεις συχνά την πλευρά που κρεμάς την τσάντα σου.

Γενικές Αρχές Διατροφής

Ακολούθησε αυτές τις γενικές αρχές διατροφής αλλά και συγκεκριμένες συμβουλές που ηρεμούν το νευρικό σύστημα, τονώνουν τον οργανισμό και ανακουφίζουν από τον πόνο στον αυχένα:

  • Μείωσε το αλεύρι, τη ζάχαρη, τα αναψυκτικά, τα αλλαντικά, την καφεΐνη και το αλκοόλ, δημιουργούν υγρασία και φωτιά στο σώμα, οπότε βάρος και ένταση που θέλουμε να μειώσουμε στην περίπτωση του πόνου.
  • Αντικατάστησε το αλεύρι με παξιμάδια από χαρουπάλευρο, βρώμη ή άλλα δημητριακά χωρίς γλουτένη. Αντικατάστησε τη ζάχαρη με φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα ή μέλι και τον καφέ με ροφήματα βοτάνων.
  • Η ενυδάτωση είναι σημαντική για τους σπονδύλους του αυχένα, της πλάτης και των ώμων. Να έχεις μπροστά σου νερό για να μην το ξεχνάς, να πίνεις αργά λίγες γουλιές όχι μονορούφι. Για καλύτερη ενυδάτωση πρόσθεσε ελάχιστο αλάτι σε ένα ποτήρι νερό ή για 1 εβδομάδα πίνε 1 φορά την ημέρα ηλεκτρολύτες. Μην ξεχνάς ότι ο καφές αφυδατώνει τον οργανισμό, οπότε μετά τον καφέ ή παράλληλα με αυτόν να πίνεις νερό.

Ασκήσεις για τον αυχένα

Η καθημερινή ήπια άσκηση και οι διατάσεις βοηθούν στην ομαλή κυκλοφορία του αίματος των υγρών και του Qi στον οργανισμό, τα οποία βοηθούν όχι μόνο το σώμα αλλά και την ομαλή ροή των συναισθημάτων. Όπου υπάρχει ροή δεν υπάρχει ασθένεια. Μπορείτε να δείτε ασκήσεις για τον αυχένα στο άρθρο “Πόνος στον αυχένα”, στο blog μου www.yannashiatsu.gr

Τεχνικές για άμεση ανακούφιση από τον πόνο

Είναι σημαντικό να δώσουμε σημασία στα αρχικά συμπτώματα της ενόχλησης, ώστε να διαχειριστούμε τον πόνο πριν γίνει έντονος και εδραιωθεί στο σώμα. Όταν αρχίσουν τα συμπτώματα κάνουμε όλες τις τεχνικές πρόληψης όπως παραπάνω.

Θεραπευτικά Σημεία Σιάτσου

Πιέζουμε το κάθε σημείο μέχρι να ενεργοποιηθεί, περίπου 1-3’ το καθένα ενώ συγχρόνως κλείνουμε τα μάτια και παίρνουμε βαθιές, ήρεμες, αργές, αναπνοές. Τα σημεία είναι αμφίπλευρα.

Παχύ Έντερο 4

Ανάμεσα στο δείκτη και τον αντίχειρα, πιέζουμε σε ευαίσθητο σημείο προς το δείκτη. Παυσίπονο και ηρεμιστικό σημείο όταν υπάρχει πόνος (απαγορεύεται στην εγκυμοσύνη).

Λεπτό Έντερο 3

Βρίσκεται στην κόψη της παλάμης σε λακκούβα κάτω από τη βάση του μετακαρπίου του μικρού δακτύλου. Ανακουφίζει από τον πόνο στον αυχένα.        

Χοληδόχος Κύστη 20

Οι 2 μεγάλες λακκούβες που βρίσκουμε στον αυχένα κάτω από το ινιακό οστό. Χαλαρώνουν τον αυχένα, το κεφάλι, ηρεμούν το νου, για αϋπνία και ανησυχία.

Χοληδόχος Κύστη 21

Στην κορυφή του τραπεζοειδή μυ, δίπλα στη βάση του αυχένα. Ανακουφίζει από πόνους του αυχένα, ηρεμεί την ένταση (απαγορεύεται στην εγκυμοσύνη)

Διαλείμματα και Αναπνοές

Να κάνεις τακτικά διαλείμματα, βγαίνοντας στον καθαρό αέρα. Να παίρνεις μερικά λεπτά με τον εαυτό σου.

Απλές αναπνοές

Κλείνεις τα μάτια και παίρνεις 10 ήρεμες, αργές, βαθιές αναπνοές μετρώντας αργά μέχρι το 3-4 στην εισπνοή από την μύτη και αργά μέχρι το 5-8 στην εκπνοή από το στόμα. Όσο μεγαλύτερο χρόνο στην εκπνοή – εφόσον αυτό είναι ευχάριστο και χωρίς πίεση – τόσο χαλαρώνεις το σώμα, το νου και ενεργοποιείς το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα. Εάν υπάρχει δυνατότητα κάνεις αυτές τις αναπνοές ξαπλωμένος/η.

Αντιφλεγμονώδεις αλοιφές ή λάδια

  • Βαλσαμόλαδο /σπαθόλαδο (είναι φωτοευαίσθητο άρα δεν εκτίθεστε στον ήλιο μετά την επάλειψη)
  • Άρνικα σε κρέμα ή λάδι
  • Λάδι Λεβάντα
  • Tiger Balm

Τα έχω δοκιμάσει όλα και ανακουφίζουν τον πόνο στον αυχένα. Διάλεξε ποιο σου ταιριάζει και κάνε ήπια επάλειψη και μάλαξη στην περιοχή του αυχένα, στη βάση του αυχένα, στους ώμους και στην άνω πλάτη πολλές φορές μέσα στην ημέρα και πριν τον ύπνο.

Ζεστό Μπάνιο

Γέμισε την μπανιέρα με αρκετά ζεστό νερό, ρίξε 2-3 σταγόνες από το αιθέριο έλαιο που σου αρέσει (προτίμησε λεβάντα, μέντα, βασιλικό, κυπαρίσσι) πρόσθεσε επίσης 2 κούπες Άλατα Epson, που είναι μυοχαλαρωτικά και ηρεμούν το νευρικό σύστημα. Χαλάρωσε με διαλογιστική μουσική και απόλαυσε για 15′ τουλάχιστον.

Πηγή: Naturanrg127o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΈφυγε από τη ζωή ο κορυφαίος Έλληνας συνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου
Επόμενο άρθροΟρεινό τρέξιμο και αγροτουρισμός στην Ευρυτανία