Αρχική Fitness Πώς αλλάζει το σώμα σας μόλις ξεκινήσετε την άσκηση;

Πώς αλλάζει το σώμα σας μόλις ξεκινήσετε την άσκηση;

Πώς αλλάζει το σώμα σας μόλις ξεκινήσετε την άσκηση;

Δείτε τι μπορεί να συμβεί μετά από μια μέρα, μια εβδομάδα, έναν μήνα και έναν χρόνο. Πώς αλλάζει το σώμα σας μόλις ξεκινήσετε την άσκηση;

Είτε είστε εντελώς αρχάριος είτε ξεκινάτε ξανά γυμναστική μετά από μια μεγάλη παύση, ίσως αναρωτιέστε πώς η άσκηση θα επηρεάσει εσάς, το σώμα και την υγεία σας…

♦ του Χάρη Μπίτζα, Personal Trainer & Fitness Coach

Λοιπόν, τα νέα είναι πολύ θετικά, ακόμη και για όσους δεν έχουν ασκηθεί ποτέ σε τακτική βάση. Η άσκηση, όχι μόνο θα αλλάξει τον τρόπο ζωής σας, αλλά θα έχει σπουδαία οφέλη που θα δείτε και θα αισθανθείτε στο σώμα σας, από την κορυφή μέχρι τα νύχια.

Η επόμενη ερώτηση είναι συνήθως «πόσο καιρό χρειάζεται για να δούμε αλλαγές στο σώμα από την προπόνηση;». Μπορεί να εκπλαγείτε, αλλά τα οφέλη της άσκησης θα χτυπήσουν πραγματικά την πόρτα σας από την πρώτη μέρα. Μην απογοητευτείτε αν δεν έρθουν όλα ταυτόχρονα. Σίγουρα υπάρχουν κάποιες αλλαγές που θα συμβαίνουν με το χρόνο… Πώς αλλάζει το σώμα σας μόλις ξεκινήσετε την άσκηση;

Ας δούμε τι θα αλλάξει στο σώμα σας μόλις ξεκινήσετε την άσκηση! Ένα ενδιαφέρον χρονοδιάγραμμα

1η ημέρα

Αυξημένη εγκεφαλική λειτουργία

Η άσκηση κάνει το σώμα να αντλεί περισσότερο αίμα στους μύες. Αυτό θα αυξήσει τη ροή του αίματος, η οποία είναι ευεργετική για τον εγκέφαλό σας.

Μόλις ξεκινήσετε γυμναστική, τα εγκεφαλικά σας κύτταρα θα λειτουργήσουν σε υψηλότερο επίπεδο. Η αυξημένη ροή αίματος στον εγκέφαλο θα σας χαρίσει εγρήγορση, διαύγεια, και καλύτερη συγκέντρωση τόσο κατά τη διάρκεια της άσκησης, όσο και μετά.

Ενισχυμένη αισιόδοξη διάθεση

Όπως όλοι γνωρίζουμε η άσκηση συχνά συνοδεύεται από πόνο. Ως απάντηση σε αυτόν τον πόνο, ο εγκέφαλός σας θα αρχίσει να απελευθερώνει ορισμένους τύπους χημικών ουσιών, συμπεριλαμβανομένων των ενδορφινών. Οι ενδορφίνες είναι συχνά γνωστές ως πηγή ευφορίας και όχι μόνο θα «σκοτώσουν» τον πόνο, αλλά θα ενισχύσουν την αισιοδοξία σας, ώστε να προσπαθήσετε περισσότερο.

1η εβδομάδα

Βελτίωση σωματικής ενέργειας

Χρειάζονται μόνο μερικές συνεδρίες καρδιαγγειακής άσκησης για να αποκτήσετε περισσότερη ενέργεια. Καρδιαγγειακή άσκηση, είναι η κάθε κίνηση που ανεβάζει τους παλμούς της καρδιάς και αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα. Μετά από μερικές προπονήσεις, τα μιτοχόνδρια στα κύτταρά σας θα αυξηθούν γρήγορα. Λέγεται ότι τα μιτοχόνδρια είναι οι «γεννήτριες ενέργειας» των κυττάρων. Μετατρέπουν το οξυγόνο και τα θρεπτικά συστατικά σε τριφωσφορική αδενοσίνη (ATP), η οποία είναι αυτή που τροφοδοτεί τις μεταβολικές δραστηριότητες των κυττάρων. Καθώς τα κύτταρά σας έχουν περισσότερα μιτοχόνδρια, το σώμα σας γίνεται ικανό να παράγει περισσότερη ενέργεια. Ως εκ τούτου, η σωματική δραστηριότητα θα γίνει πιο εύκολη από αυτό το σημείο και μετά.

Διαβάστε επίσης ⇒ Μιτοχόνδρια: γιατί είναι τόσο σημαντικά για να μην αρρωστήσεις!

Μείωση σωματικού λίπους

Όταν ξεκινήσετε γυμναστική, η ενεργειακή δαπάνη του σώματός σας αυξάνεται. Η ενέργεια που καίει το σώμα προέρχεται κυρίως από τη γλυκόζη, η οποία αποθηκεύεται στο σώμα ως γλυκογόνο. Το γλυκογόνο παράγεται από το ήπαρ όταν επεξεργάζεται υδατάνθρακες. Με μειωμένα επίπεδα γλυκογόνου, το σώμα σας θα αρχίσει να μετατρέπει το λίπος και την πρωτεΐνη σε γλυκόζη για να καλύψει τις αυξανόμενες ενεργειακές σας απαιτήσεις.

Επομένως, μετά από λίγες μέρες θα αρχίσετε να χάνετε σωματικό λίπος. Αλλά να θυμάστε ότι αν θέλετε να διατηρήσετε αυτή την απώλεια, θα πρέπει να διατηρήσετε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, και δεν θα σπεύσετε να αναπληρώσετε τις χαμένες θερμίδες με ένα πλούσιο μπέργκερ.

1ος μήνας

Αλλαγές στη μυϊκή μάζα

Μετά από προπόνηση για ένα μήνα, οι αλλαγές στη μυϊκή σας μάζα θα γίνουν επιτέλους ορατές. Τόσο οι αργές όσο και οι ταχείας συστολής μυϊκές ίνες θα αρχίσουν να αναπτύσσονται και οι μύες σας θα δυναμώνουν.

Αύξηση του μεταβολισμού

Ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης των μυών και της βελτίωσης της φυσικής κατάστασης, ο μεταβολικός σας ρυθμός θα αυξάνεται. Ταχύτερος μεταβολισμός σημαίνει καύση περισσότερων θερμίδων σε κατάσταση ηρεμίας. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να πείτε αντίο σε περισσότερες θερμίδες, ακόμα και όταν δεν ιδρώνετε στο γυμναστήριο.

fitness_woman

Καλύτερη απόδοση στην άσκηση

Μετά από ένα μήνα προπόνησης, μπορείτε να καλωσορίσετε ένα πιο απαιτητικό ασκησιολόγιο με υψηλότερη ένταση, περισσότερες επαναλήψεις, βαρύτερα βάρη και μεγαλύτερες συνεδρίες cardio. Καθώς το επίπεδο της προπόνησής σας αλλάζει, ο εγκέφαλός σας θα απελευθερώνει περισσότερες ενδορφίνες. Έτσι, τελικά, δεν θα επηρεάσει μόνο τη σωματική σας διάπλαση, αλλά και το μυαλό σας.

Μετά από 6 μήνες

Εμφανής αύξηση της μυϊκής μάζας

Η μυϊκή σας ανάπτυξη θα είναι ξεκάθαρα βελτιωμένη με γυμνά μάτια. Αλλά αυτό που είναι ακόμα καλύτερο είναι ότι θα νιώθετε πιο δυνατοί. Θα έχετε μεγαλύτερη αντοχή και εμπιστοσύνη στον εαυτό σας. Η άρση μεγαλύτερων βαρών και η αύξηση της δυσκολίας της προπόνησης είναι πλέον γεγονός. Παράλληλα, το πιο εκπληκτικό είναι ότι θα έχετε επίσης καλύτερη διάθεση, μνήμη και πνευματική διαύγεια.

Μετά από 1 χρόνο

Δυνατά οστά

Η άσκηση και η διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους έχει θετική επίδραση στην υγεία των οστών. Οι ασκήσεις με βάρη, ειδικότερα, είναι οι καλύτερες για τα οστά. Αυτές περιλαμβάνουν τρέξιμο, σχοινάκι, αναρρίχηση σκαλοπατιών, κ.α. Επίσης, η προπόνηση με αντιστάσεις βελτιώνει σημαντικά την οστική πυκνότητα.

Η άσκηση γίνεται πλέον τρόπος ζωής

Αφήνοντας το πιο σημαντικό για το τέλος, η άσκηση θα γίνει τρόπος ζωής. Μετά από ένα χρόνο, θα αρχίσετε επιτέλους να απολαμβάνετε τις προπονήσεις σας και ίσως ακόμη να γίνετε λίγο εθισμένοι. Αλλά μην ανησυχείτε, εφόσον είναι ένας υγιής εθισμός, είναι για το καλό σας!

Πηγή: Naturanrg123o, www.naturanrg.gr

 

Προηγούμενο άρθροΚατανόηση της φύσης του σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ
Επόμενο άρθροNasyam Αποτοξίνωση με την Αγιουρβέδα