Αρχική Fitness Πώς να εμπνεύσετε στα παιδιά σας την αγάπη για τη γυμναστική

Πώς να εμπνεύσετε στα παιδιά σας την αγάπη για τη γυμναστική

Πώς να εμπνεύσετε στα παιδιά σας την αγάπη για τη γυμναστική

Η καλλιέργεια μιας δια βίου αγάπης για την κίνηση και τη γυμναστική των παιδιών θα πρέπει να είναι στόχος πολλών γονέων. Δυστυχώς, λιγότερο από το 24% των παιδιών ηλικίας 6 έως 17 της δυτικής κοινωνίας κάνουν 60 λεπτά σωματικής άσκησης καθημερινά, που είναι ο συνιστώμενος χρόνος για τα παιδιά.
Ευτυχώς, όμως, όταν τα παιδιά αναπτύξουν από πολύ νωρίς την αγάπη για τη γυμναστική, αυτή μένει μαζί τους για μια ζωή. Πώς να εμπνεύσετε στα παιδιά σας την αγάπη για τη γυμναστική

της Μαρίας Γκέκα, επιστημονικός συνεργάτης: Χάρης Μπίτζας, Personal Trainer & Fitness Coach

  • Πώς ξεκινάει η αγάπη για τη γυμναστική από το σπίτι
  • Πάρτε ιδέες για να εμπνεύσετε τα μικρά παιδιά να δραστηριοποιηθούν 
  • Μάθετε γιατί τα ενεργά παιδιά γίνονται ενεργοί σωματικά ενήλικες

Πώς να εμπνεύσετε στα παιδιά σας την αγάπη για τη γυμναστική

Το «μυστικό» για να εμπνεύσετε την αγάπη για τη σωματική δραστηριότητα και τη γυμναστική στα μικρά παιδιά είναι να εστιάσετε στο παιχνίδι και τη ψυχαγωγία. Ακριβώς όπως οι ενήλικες, έτσι και τα παιδιά δεν θα ενθουσιαστούν για κάτι που δεν περικλείει διασκέδαση. Αν όμως το απολαύσουν θα το επαναλάβουν, κάτι που θα τους δώσει την ευκαιρία να εξασκήσουν δεξιότητες. Πώς να εμπνεύσετε στα παιδιά σας την αγάπη για τη γυμναστική

Κάθε παιδί είναι μοναδικό και είναι λογικό κάποια να αγαπούν την άσκηση περισσότερο. Γι ‘αυτό είναι απαραίτητο να βρείτε τις δραστηριότητες που απολαμβάνει το δικό σας παιδί. Ειδικά τα μικρά παιδιά, δεν πρέπει να αισθάνονται ότι η άσκηση είναι μια αγγαρεία, λένε οι ειδικοί. Διατηρήστε έναν ευρύτερο ορισμό για την σωματική κίνηση, που να περιλαμβάνει βόλτες με την οικογένεια, χορό στο σαλόνι, αναρρίχηση σε δέντρα, γιόγκα ή οτιδήποτε άλλο τους αρέσει.

Συμβουλές για να ξεκινήσετε

Η καθημερινή παροχή ευκαιριών για σωματική κίνηση είναι ζωτικής σημασίας για τη σωματική, ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού σας. Ακολουθούν 10 συμβουλές που θα παρακινήσουν το παιδί σας να γίνει σωματικά δραστήριο από τη νηπιακή ηλικία.

Βεβαιωθείτε ότι η άσκηση είναι κατάλληλη για την ηλικία του

Το να ζητήσετε από ένα παιδί 3 ετών να συμμετάσχει σε ένα οικογενειακό παιχνίδι μπάσκετ, μπορεί να μην είναι ο καλύτερος τρόπος για να το ενθαρρύνετε. Ωστόσο, το να κατεβάσετε το δίχτυ και να του δώσετε μια μεγάλη μπάλα για να δοκιμάσει, βελτιώνει τον παράγοντα διασκέδασης κι αυξάνει την επιτυχία.

Δώστε έμφαση στις κινητικές δεξιότητες

Η ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων είναι καθοριστική για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Αυτές οι δεξιότητες θα τα βοηθήσουν στην ενδυνάμωση της ισορροπίας, στο συντονισμό των κινήσεων και στο χρόνο αντίδρασης (2).
Εάν απευθύνεστε σε νήπια ή παιδιά προσχολικής ηλικίας, επικεντρώστε τις δραστηριότητές τους στο να κλωτσούν ή να πετούν μια μπάλα, να χοροπηδούν, να σκαρφαλώνουν, να κάνουν ποδήλατο. Φροντίστε να φορούν κράνος και άλλα προστατευτικά μέσα όταν οδηγούν ποδήλατα και να τα εποπτεύετε επαρκώς όταν χρησιμοποιούν κινούμενα παιχνίδια ή συσκευές.

Στοχεύστε σε πιο ενεργά παιχνίδια

Όταν επιλέγετε παιχνίδια εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, συμπεριλάβετε αντικείμενα που απαιτούν ενεργό παιχνίδι, όπως μπάλες για μικρά παιδιά, ποδήλατα και σκούτερ για μεγαλύτερα παιδιά. Τα παιχνίδια αναρρίχησης αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για παιδιά προσχολικής αλλά και σχολικής ηλικίας. Στοχεύστε σε πιο ενεργά παιχνίδια και αποφύγετε τα παθητικά παιχνίδια στο σπίτι. Όταν το παιδί σας ζητήσει ένα νέο παιχνίδι, ζητήστε του να δωρίσει ένα παθητικό παιχνίδι ως αντάλλαγμα για ένα ενεργό. Αυτό επιβραβεύει την κίνηση και του διδάσκει τη δυναμική συμμετοχή μυαλού και σώματος σε ότι κάνει.

Διαβάστε επίσης ⇒ Μήπως το σχολείο ενισχύει την παχυσαρκία;

Ελεύθερο παιχνίδι

Το ελεύθερο παιχνίδι αποτελεί ένα εξαιρετικό μάθημα για να ανακαλύψουν τα παιδιά τον εαυτό τους και το περιβάλλον. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να βγει σε εξωτερικούς χώρους για 30 λεπτά και χρησιμοποιώντας τη φαντασία του να δημιουργήσει μια διαδρομή εμποδίων που θα ξεπεράσει, να κάνει ποδήλατο, να παίξει με μπάλες και άλλα υπαίθρια παιχνίδια.

Δραστηριοποιηθείτε κι εσείς με τα παιδιά σας

Το να λες στα παιδιά να «ασκηθούν» δεν λειτουργεί πάντα. Ωστόσο, αν δραστηριοποιηθείτε κι εσείς με τα παιδιά σας, είναι πιο πιθανό να θέλουν να συμμετάσχουν. Επιπλέον, αυτό μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο για εργαζόμενους γονείς που θέλουν να ασκηθούν αλλά δυσκολεύονται.

Διαβάστε επίσης ⇒ Παιδική γιόγκα στην παραλία

Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων

Οι ειδικοί συνιστούν ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα σωματικής δραστηριότητας με στόχους. Αποφασίστε με το παιδί σας μια ανταμοιβή για κάθε στόχο που επιτυγχάνει, που όμως δεν πρέπει να σχετίζεται με φαγητό, γλυκό, κλπ.

Μιλήστε τους για τα οφέλη της κίνησης

Αν θέλετε τα παιδιά σας να αγαπήσουν τη γυμναστική, πρέπει να τους μάθετε τι σημαίνει. Αναζητήστε ευκαιρίες για να δημιουργήσετε μια θετική κουλτούρα φυσικής κατάστασης στο σπίτι. Μιλήστε τους για τα αθλήματα και φυσικά βρείτε τον τρόπο να τα γνωρίσουν από κοντά. Στο τραπέζι, επίσης, συζητήστε μαζί τους για το θρεπτικό φαγητό και πώς αυτό τροφοδοτεί ένα δυνατό σώμα.

Μετατρέψτε τις δουλειές σε άσκηση

Εάν έχετε περισσότερα από ένα παιδιά, μετατρέψτε τις δουλειές σε έναν διαγωνισμό που να περιλαμβάνει σωματική δραστηριότητα.

Για παράδειγμα, τα νήπια και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορούν να συναγωνιστούν για να δουν ποιος μπορεί να ρίξει τα ρούχα του στο καλάθι πιο γρήγορα. Επίσης, κάντε έναν διαγωνισμό για να καθαρίσετε την αυλή ή να ξεχορταριάσετε τον κήπο. Ορίστε ένα τμήμα της αυλής για να καθαρίσει κάθε παιδί (και γονέας). Αυτός που τερματίζει πρώτος κερδίζει.

Αφήστε να επιλέξουν τη δραστηριότητα που αγαπούν

Ακόμα και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν τι τους αρέσει. Αφήστε το παιδί σας να επιλέξει μερικές δραστηριότητες ή αθλήματα που του αρέσουν.

Όταν τα παιδιά είναι αρκετά μεγάλα, σκεφτείτε να τα γράψετε σε ένα οργανωμένο άθλημα. Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής αναφέρει ότι τα περισσότερα παιδιά είναι έτοιμα για απλά, οργανωμένα αθλήματα στην ηλικία των 6 ετών.

  • Τα μικρά παιδιά ηλικίας 3 έως 5 ετών πρέπει να έχουν άφθονη σωματική δραστηριότητα όλη την ημέρα. Ο στόχος της κίνησης σε αυτή την ηλικία είναι να ενισχύσει την ανάπτυξη σωματική και πνευματική και συναισθηματική! Η ποικιλία είναι το κλειδί για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.
  • Τα παιδιά και οι έφηβοι σχολικής ηλικίας πρέπει να ασκούνται τουλάχιστον 60 λεπτά καθημερινά.

Πηγή: Naturanrg#122o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΔήμος Αθηναίων: Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων μαζί με τα αδέσποτα (video)
Επόμενο άρθροΟ Δήμος Πετρούπολης απέκτησε το δικό του «πάρκο τσέπης»