Πώς να κάνετε τα γλυκά σας vegan και χωρίς ζάχαρη; Οι σωστές αντικαταστάσεις!

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: NrgFoods, Vegan, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Πώς μπορούμε να απολαύσουμε τα αγαπημένα μας γλυκά  χωρίς φορτία ζάχαρης και ζωικών;  Η απάντηση είναι εκπληκτικά εύκολη. Μας τη δίνει η αγαπημένη μας συνεργάτιδα κ. Σοφία Κανέλλου, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος MSc στη Χορτοφαγική Διατροφή, η οποία θα μας μάθει πώς να φτιάξουμε vegan γλυκά με τις σωστές αντικαταστάσεις.

Πώς θα κάνετε τις συνταγές σας Vegan;  Οι σωστές αντικαταστάσεις!

Αντί για ζάχαρη τι;

Χρησιμοποιούμε υγιεινά γλυκαντικά για να προσφέρουμε σε μας και τους ανθρώπους που αγαπάμε υγεία. Η γλυκιά γεύση δεν είναι αμαρτία, ούτε ποτέ έλειπε από τη φύση. Η γλύκα στα γλυκά χωρίς ζάχαρη δε λείπει. Εξοικειωμένοι, όπως είμαστε όμως, με τη ζάχαρη, κάθε μικρή αλλαγή στους γευστικούς μας κάλυκες φαίνεται ξεκάθαρα, ας ξαναδιδάξουμε λοιπόν στη γεύση μας, τη φυσική γλύκα.

Χρησιμοποιούμε γλυκαντικά που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, μας χορταίνουν και δεν μας προκαλούν διακυμάνσεις σακχάρου. Τα γλυκά τρόφιμα στην ακατέργαστη μορφή τους, δεν ανεβάζουν τη χοληστερίνη, ούτε προκαλούν αύξηση του σπλαχνικού λίπους και κατ’ επέκταση λιπώδες ήπαρ. Μόνο και μόνο επειδή φτάνει μια μικρή ποσότητα για την ικανοποίησή μας, δεν μας παχαίνουν. Δεν βλάπτουν τα ζώα ή το περιβάλλον, και φυσικά δεν βλάπτουν τα αγαπημένα πρόσωπα στα οποία τα προσφέρουμε.

⇒ Έτσι, για τη γλυκιά γεύση χρησιμοποιούμε:

Γλυκοπατάτα, παντζάρι, καρότο, φασόλια, χουρμάδες, σύκα, και όλα τα αποξηραμένα φρούτα, μπανάνες, μήλα, κυδώνια, βύνη κριθαριού ή ρυζιού, νιφάδες βρώμης, μπαχαρικά, χαρουπόμελο, ξυλιτόλη. Λιγότερο συχνά: σιρόπι σφενδάμου, σιρόπι αγαύης, πετιμέζι, χαρουπόμελο, ζάχαρη καρύδας, lucuma, καρύδα.

⇒ Κάθε συνταγή με ζάχαρη μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα με τα ξηρά γλυκαντικά όπως:

ζάχαρη καρύδας, αλλά αν μειώσουμε τα υγρά υλικά μπορούμε να αντικαταστήσουμε και με χουρμάδες ή μπανάνα ή ακόμα και με παντζάρι!

Αντί για αυγό τι;

Την υφή του αυγού μπορούμε να δώσουμε με διάφορα φυτικά υλικά. Το εύκολο υποκατάστατο είναι το ρεβιθάλευρο πλούσιο σε ασβέστιο και πρωτεΐνες. Σε αντικατάσταση ενός αυγού διαλύστε 1κσ ρεβιθάλευρο σε ½ φλιτζάνι κρύο νερό ή φυτικό ρόφημα. «Δένει» τα κέικ και τα κάνει πιο αφράτα. Την ίδια δουλειά μπορεί να κάνει και μισή μπανάνα πολύ ώριμη λιωμένη σε λίγο ζεστό νερό.

*Μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε και τριμμένο λιναρόσπορο ή σπόρους τσία (chia) που είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά. Αφήστε να μουλιάσουν για περίπου 3-4 ώρες 2κσ τριμμένο λιναρόσπορο ή τσία σε ½ φλιτζάνι κρύο νερό. Το αποτέλεσμα θα σας καταπλήξει αφού έχει τη βλενώδη υφή του αυγού.

Αντί για γάλα τι;

Η αντικατάσταση του ζωικού γάλακτος από μια φυτική εναλλακτική είναι πολύ εύκολη αφού στη τελική γεύση δεν έχει διαφορά και ούτε αλλάζει η υφή του τελικού προϊόντος.

Δείτε: Χριστουγεννιάτικα γλυκά χωρίς ζάχαρη! Γίνεται;

 

Πηγή: naturanrg.gr 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *