Αρχική Βιταμίνες & Συμπληρώματα Πότε να πάρεις τις βιταμίνες σου για μέγιστη απόδοση;

Πότε να πάρεις τις βιταμίνες σου για μέγιστη απόδοση;

16991
Πότε να πάρεις τις βιταμίνες σου για μέγιστη απόδοση;

Ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται ένα εύρος θρεπτικών συστατικών για να είναι υγιής και να εκτελεί τις διάφορες λειτουργίες του. Δυστυχώς, πολλές φορές είναι δύσκολο να τα λαμβάνει όλα καθημερινά μόνο μέσω της διατροφής. Πότε να πάρεις τις βιταμίνες σου για μέγιστη απόδοση;

Η μη ισορροπημένη διατροφή, η χαμηλή ποιότητα και περιεκτικότητα ορισμένων τροφίμων και η δυσκολία στην απορρόφηση κάποιων θρεπτικών συστατικών αποτελούν κάποιους από τους παράγοντες που συντελούν σε αυτό. Τα πολυβιταμινούχα συμπληρώματα μπορούν να μας βοηθήσουν να καλύψουμε κενά στη διατροφή μας και να αποφύγουμε τις ελλείψεις, επομένως σε κάποιες περιόδους ή περιπτώσεις είναι απαραίτητα. Πότε να πάρεις τις βιταμίνες σου για μέγιστη απόδοση;

♦ της Μαρίας Γκέκα

♦ Ποια είναι η κατάλληλη ώρα για κάθε βιταμίνη;

Η καλύτερη ώρα για να πάρεις τις βιταμίνες σου εξαρτάται από τον τύπο της βιταμίνης που λαμβάνεις. Ο λόγος είναι ότι δεν διασπάται κάθε βιταμίνη στο σώμα με τον ίδιο τρόπο. Ορισμένες βιταμίνες λαμβάνονται καλύτερα μετά από ένα γεύμα, ενώ άλλες με άδειο στομάχι.

♣ Περιγεννητικές βιταμίνες

Δεδομένου ότι οι περιγεννητικές βιταμίνες είναι πολυβιταμίνες, συστήνεται η λήψη τους πριν το γεύμα.

Μια καλή περιγεννητική βιταμίνη περιλαμβάνει ασβέστιο, σίδηρο και φολικό οξύ. Ο σίδηρος και το φολικό οξύ απορροφώνται καλύτερα με άδειο στομάχι και δεν μπορούν να απορροφηθούν σωστά εάν έχεις φάει πρόσφατα γαλακτοκομικά. Ο σίδηρος απορροφάται καλύτερα εάν συνδυαστεί με ένα ρόφημα που περιέχει βιταμίνη C, όπως ο χυμός πορτοκαλιού.

Πότε να πάρεις τις βιταμίνες σου για μέγιστη απόδοση;Αν ωστόσο η λήψη των πολυβιταμινών το πρωί, με άδειο στομάχι σου προκαλεί ναυτία, δοκίμασε να τις πάρεις πριν τον ύπνο. Από τη στιγμή που αυτού του είδους οι πολυβιταμίνες λειτουργούν αθροιστικά, το σημαντικό είναι να λαμβάνονται καθημερινά – και να μην τις ξεχνάς. Ειδικά όταν περιέχουν θρεπτικά, όπως το φολικό οξύ, που δεν αποθηκεύονται. Γι’ αυτό άλλωστε συστήνεται η φόρτιση με φολικό οξύ για ένα χρόνο πριν τη σύλληψη.

Διαβάστε επίσης ⇒ 10 βασικοί τρόποι για να τονώσετε το ανοσοποιητικό σας

♣ Λιποδιαλυτές βιταμίνες

Είναι οι βιταμίνες που διασπώνται σε λίπος ή λιπίδια και αποτελούνται από τις βιταμίνες Α, D, Ε και Κ.

Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες διαλύονται στο σώμα χρησιμοποιώντας λίπη. Στη συνέχεια μεταφέρονται στην κυκλοφορία του αίματος και εκτελούν βασικές λειτουργίες στον οργανισμό.

Πότε να πάρεις τις βιταμίνες σου για μέγιστη απόδοση;Η καλύτερη στιγμή για τη λήψη λιποδιαλυτών βιταμινών είναι με το βραδινό γεύμα. Αυτές οι βιταμίνες λαμβάνονται καλύτερα με ένα γεύμα που περιέχει λίπη ή έλαια ώστε να γίνει καλύτερη απορρόφηση. Όταν το σώμα παίρνει επιπλέον λιποδιαλυτές βιταμίνες, αυτές αποθηκεύονται στο ήπαρ.

Διαβάστε επίσης ⇒ 3 προβλήματα αναζητούν τη βιταμίνη τους

♣ Υδατοδιαλυτές βιταμίνες

Οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες είναι η βιταμίνη C και οι 8 βιταμίνες του συμπλέγματος Β δηλαδή η Β1 (ή Θειαμίνη), η Β2 (ή Ριβοφλαβίνη), η Β3 (ή Νιασίνη), η Β5 (ή παντοθενικό οξύ), η Β6 (ή Πυριδοξίνη), η Β7 (ή Βιοτίνη), η Β9 (ή φολικό οξύ) και η Β12 (ή Κοβαλαμίνη).

Οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες απορροφώνται αμέσως μετά την είσοδό τους στον οργανισμό. Κυκλοφορούν στο σώμα μέσω του αίματος και ο οργανισμός χρησιμοποιεί μόνο όση ποσότητα χρειάζεται. Το πλεόνασμα αποβάλλεται μέσω των ούρων. Οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες συμβάλλουν στην καλή υγεία και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Πότε να πάρεις τις βιταμίνες σου για μέγιστη απόδοση;Οι εν λόγω βιταμίνες απορροφώνται καλύτερα με άδειο στομάχι, ιδανικά το πρωί, 30 λεπτά πριν το γεύμα ή 2 ώρες μετά από αυτό. Ειδικά οι βιταμίνες της ομάδας Β, επειδή αυξάνουν την ενέργεια, καλό είναι να μην λαμβάνονται τις βραδινές ώρες, ώστε να αποφεύγονται προβλήματα ύπνου. Έτσι για ένα καλό ξεκίνημα της μέρας σου, πάρε μια βιταμίνη Β με άδειο στομάχι μόλις ξυπνήσεις το πρωί.

♣ Μεταλλικά στοιχεία

Ωστόσο, το σώμα σου έχει εξίσου ανάγκη τα μέταλλα όπως και τις βιταμίνες. Σε αυτά συγκαταλέγονται το ασβέστιο, ο σίδηρος, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος, το σελήνιο κ.α. Είναι ευεργετική η λήψη τους όταν υπάρχει έλλειψη, αλλά μπορεί να έχουν παρενέργειες αν υπερβάλλεις. Για το λόγο αυτό συμβουλέψου το γιατρό σου. Η λήψη τους συστήνεται ως εξής:

Ο σίδηρος είναι ένα μέταλλο το οποίο απορροφάται καλά όταν λαμβάνεται σε απόσταση από το ασβέστιο, τα γαλακτοκομικά, τον καφέ και το τσάι, οπότε η λήψη του προτείνεται να γίνεται με άδειο στομάχι και 30 λεπτά πριν από το γεύμα.

Το ασβέστιο, με τη σειρά του, συνήθως λαμβάνεται μετά το μεσημεριανό γεύμα.

Το μαγνήσιο είναι πολύτιμο μέταλλο για την υγεία και συμμετέχει σε πολλές διαδικασίες στον οργανισμό: Υποστηρίζει την υγεία των οστών, τη νευρική λειτουργία, την πέψη και την ποιότητα του ύπνου.

Εάν δυσκολεύεσαι να αποκοιμηθείς, οι ειδικοί συστήνουν να παίρνεις το συμπλήρωμα μαγνησίου περίπου μία ώρα πριν ξαπλώσεις. Αυτό θα δώσει στο συμπλήρωμα το χρόνο για να συνδεθεί στους υποδοχείς γ-αμινοβουτυρικού οξέος (GABA) του εγκεφάλου, οι οποίοι δίνουν το σήμα στο υπόλοιπο σώμα να αρχίσει να χαλαρώνει.

♦ Τι δεν πρέπει να κάνεις όταν παίρνεις συμπληρώματα βιταμινών

Τα συμπληρώματα βιταμινών μπορούν να ωφελήσουν τη υγεία σου. Αλλά χρειάζεται μέτρο, καθώς η υπερβολική δόση σε ορισμένες βιταμίνες προκαλούν παρενέργειες. Να προσέχεις πάντα τις πιθανές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των βιταμινών και των συνταγογραφούμενων φαρμάκων που παίρνεις. Για παράδειγμα, δεν πρέπει να συνδυάζεις συμπληρώματα βιταμίνης Κ με αντιπηκτικά φάρμακα.

Εάν είσαι έγκυος, μην διπλασιάζεις ποτέ τις περιγεννητικές βιταμίνες. Μπορεί να καταλήξεις με υπερβολική ποσότητα βιταμίνης Α (ρετινόλη), η οποία μπορεί να είναι επιβλαβής για το μωρό. Αν αισθάνεσαι ότι χρειάζεσαι περισσότερο σίδηρο, συμβουλέψου το γιατρό σου. Επίσης, να είσαι ενήμερη για τα είδη τροφίμων που καταναλώνεις, ώστε να μην λαμβάνεις υπερβολική ποσότητα από οποιαδήποτε βιταμίνη. Αυτό μπορεί να βγάλει το σώμα σου εκτός ισορροπίας. Πολλά δημητριακά, «εμπλουτισμένα» γαλακτοκομικά προϊόντα και προϊόντα σιτηρών έχουν βιταμίνες που προστίθενται στα προϊόντα. Να είσαι πάντα προσεκτική σχετικά με το τι παίρνεις εάν είσαι έγκυος ή θηλάζεις.

Να επιλέγεις πάντα συμπληρώματα από αξιόπιστες πηγές, ώστε να είσαι σίγουρος για τα βιταμίνες και συμπληρώματα που λαμβάνεις όσον αφορά την καθαρότητα, ποιότητα ή ασφάλεια όπως και τα άλλα φάρμακα.

Πηγή: Naturanrg124o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΚαινοτόμα συμπληρώματα διατροφής από τη SOLGAR
Επόμενο άρθροNatura NRG 125