Πώς φλέρταρε ο άνθρωπος των σπηλαίων και ποια ήταν τα δυνατά χαρτιά του Καζανόβα; Γιατί η αιώνια ερωτική «πάλη» των δύο φύλων μονοπωλεί το ενδιαφέρον της τέχνης; Και, τελικά, οι άνδρες και οι γυναίκες είναι πλασμένοι για να συμβιώνουν αρμονικά;
Ο βραβευμένος Αμερικανός θεατρικός συγγραφέας Rich Orloff στο Romantic Fools εξερευνά το μαγευτικό αλλά και σκοτεινό κόσμο των σχέσεων. Αποτέλεσμα της έρευνάς του; Η ανατρεπτικά συγκινητική και ιδιαίτερα σαρκαστική κωμωδία Romantic Fools, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Πρωταγωνιστές είναι η Μάρτζι και ο Άλεξ, ένα ζευγάρι του σήμερα (αλλά και του χθες). Οι δύο χαρακτήρες, σε ένα συνεχές παιχνίδι εναλλαγής ρόλων, αποδομούν όλα τα στερεότυπα για τις σχέσεις των δύο φύλων και επιχειρούν να απαντήσουν σε δύο καυτά και πάντα επίκαιρα ερωτήματα: Τι θέλουν, επιτέλους, οι άνδρες από τις γυναίκες; Και τι προσδοκούν οι γυναίκες από αυτούς;
Το φλερτ, το πάθος, η έλξη, η επικοινωνία, η συντροφικότητα… Όλα φωτίζονται μέσα από έντεκα θεατρικά σκετς, τα οποία συνθέτουν μοναδικά το παζλ των σχέσεων αντρών και γυναικών που ζουν και ερωτεύονται τον 21ο αιώνα.
H Natura nrg συνάντησε τους συντελεστές της παράστασης θέλοντας να διερευνήσει ρόλους και συμπεριφορές ανάμεσα στα δύο φύλα. Είναι αλήθεια ότι οι σχέσεις των δύο φύλων έχουν γίνει πιο δύσκολες σήμερα; Τελικά, ισχύει ότι είμαστε από άλλους πλανήτες: Άνδρες από τον Άρη, Γυναίκες από την Αφροδίτη!
Μαργαρίτα Πανουσοπούλου
Σπούδασε υποκριτική στην Αγγλία στη Δραματική σχολή Italia Conti Academy of Theatre and Dramatic Arts και εργάστηκε ως ηθοποιός στη Βρετανία. Εχει κάνει θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση (Το Νησί στο Mega κ.ά), ενώ ασχολείται επαγγελματικά και με το αργεντίνικο tango. Έχει δημιουργήσει μαζί με την Μπέτυ Λιβανού την θεατρική ομάδα Εν Λευκώ, τα έσοδα της οποίας διατίθενται σε τοπικές κοινότητες και ιδρύματα.
Είναι, επίσης, ιδρυτικό μέλος της ομάδας Todos Tango που οργανώνει tango δρώμενα και φεστιβάλ. Τον Απρίλιο θα τη δούμε στη μεγάλη οθόνη, αφού πρωταγωνιστεί, στη νέα ταινία του Βασίλη Βαφέα, Ρισάλτο
Η Μάρτζι, η ηρωίδα που υποδύεστε πρωταγωνιστεί σε 11 διαφορετικά σκετσάκια. Υπάρχει κάποιο κοινό στοιχείο στο χαρακτήρα της που εντοπίζετε σε όλους τους ρόλους που καλείστε να ενσαρκώσετε;
Φυσικά και υπάρχει, μιας και οι χαρακτήρες του έργου είναι βασισμένοι πάνω σε εμάς, τους ηθοποιούς! Τις πρώτες εβδομάδες των προβών μέσα από ένα εξομολογητικό κλίμα, κάναμε αρκετή έρευνα και ψυχανάλυση! Βάλαμε κάτω από το μικροσκόπιο τις συμπεριφορές των ανδρών και των γυναικών, τις εμπειρίες μας, όλα τα απίστευτα που μας έχουν συμβεί και πάνω στη βασική ιδέα του έργου βάλαμε το δικό μας στίγμα στο κείμενο. Τραβηγμένες φυσικά από τα μαλλιά, οι ιστορίες ξετυλίγονται στην παράσταση και το γέλιο είναι ασταμάτητο.
Οι σχέσεις των δύο φύλων ήταν ανέκαθεν τόσο περίπλοκες ή έχουν γίνει πιο δύσκολες σήμερα;
Περίπλοκες ήταν αλλά δεν υπήρχε το περιθώριο της επιλογής. Ή τουλάχιστον ήταν πολύ περιορισμένο. Τώρα ο καθένας διεκδικεί τα δικαιώματά του και θέλει τη βολή του. Καλά κάνουμε, είναι η γνώμη μου, αλλά δεν το κανουμε πάντα με το σωστό τρόπο. Το βιώνουμε κυρίως μέσα από τον ανταγωνισμό και την επίθεση, αντί να βάζουμε απλά τα όρια μας και να σεβόμαστε την ελευθερία του άλλου.
Τι θέλουν οι γυναίκες από τους άντρες και τι οι άνδρες από τις γυναίκες;
Οι γυναίκες θέλουν από τους άνδρες πράματα που οι ίδιοι αδυνατούν να τους δώσουν και οι άνδρες θέλουν από τις γυναίκες λιγότερα από όσα εκείνες θέλουν να προσφέρουν.
Νίκος Ορφανός
Aπόφοιτος της Δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης (1991) και της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών.
Έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης σε παραστάσεις όπως: Αχαρνής (σκηνοθεσία Κ. Κουν), Οι δίδυμοι της Βενετίας (σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή), Ιφιγένεια εν Αυλίδι (σκηνοθεσία Γ. Λαζάνη) κ.ά.
Επίσης, συμμετείχε με διπλό ρόλο (σκηνοθέτη, ηθοποιού) σε πολλές παραγωγές του ελεύθερου θεάτρου, ανάμεσα στις οποίες o μονόλογος του Βασίλη Κατσικονούρη Ο Μάκης, Το Τάβλι του Δημήτρη Κεχαΐδη κ.ά. Στον κινηματογράφο τον είδαμε μεταξύ άλλων στο Chevalier της Α. Ρ. Τσαγγάρη και στο Ένας κι ένας, του Νίκου Ζαπατίνα, ενώ στη μικρή οθόνη στις σειρές όπως Το Νησί, Μπαμπά μην Τρέχεις, Ανατομία ενός Εγκλήματος, Εργαζόμενη Γυναίκα, Αναστασία κ.ά. Εργάστηκε, ακόμη, ως επιμορφωτής θεάτρου. Είναι ιδρυτικός μέλος του σωματείου Διάζωμα, καθώς και του «Κέντρου Μελέτης & Διάδοσης Μύθων & Παραμυθιών».
Γιατί επιλέξατε να ανεβάσετε το έργο του Αμερικανού Rich Orloff; Ποιες ήταν οι προκλήσεις κατά τη μεταφορά του στην ελληνική πραγματικότητα;
Είχα διαβάσει το έργο πριν χρόνια και μου είχε φανεί πολύ έξυπνο και πολύ καλογραμμένο, για ένα θέμα που δε θα πάψει ποτέ να απασχολεί όλους μας. Η σπονδυλωτή του δομή, θυμίζει τη “δική” μας επιθεώρηση και η θεματολογία του μου κέντρισε τη φαντασία. Σημαντικό ρόλο έπαιξε ότι δεν είναι καθόλου κακόγουστο, καθόλου σεξοκωμωδία και δεν έχει φτήνιες και απλοϊκές ευτέλειες. Αντίθετα είναι καίριο και άκρως απολαυστικό.
Βέβαια, έπρεπε να ελληνοποιηθεί το αμερικάνικο χιούμορ του. Γι’ αυτό και ως μεταφραστής έκανα απόδοση, χωρίς να αλλοιώσω το κείμενο και τη φιλοσοφία του συγγραφέα, καθώς οι σχέσεις ποικίλλουν από χώρα σε χώρα, εφόσον επηρεάζονται από διαφορετικά ήθη και συνθήκες ζωής. Τελειοποιήσαμε την τελική εκδοχή μαζί με τους ηθοποιούς, ώστε να είναι διαποτισμένο με ωραίο ελληνικό χιούμορ και σάτιρα.
Γιατί η αιώνια ερωτική «πάλη» των δύο φύλων μονοπωλεί το ενδιαφέρον της τέχνης;
Δε νομίζω ότι είναι πάντα σε πρώτο πλάνο. Τελευταία βλέπουμε την αύξηση των κοινωνικών θεμάτων. Αλλά ζούμε σε έναν φροϋδικό κόσμο. Όσο και αν δε μας αρέσει να το παραδεχόμαστε, οι άνθρωποι φέρονται ανάλογα πως είναι η προσωπική τους και ερωτική τους ζωή, το πιστεύω ακράδαντα. Και κάθε τι επηρεάζει τις σχέσεις. Από τις οικονομικές συνθήκες, μέχρι την πληθυσμιακή κινητικότητα και το ρυθμό της ζωής μας που συνεχώς επιταχύνεται, όλα αντανακλώνται σε έναν επαναπροσδιορισμό και των σχέσεων. Και καθώς ο άνθρωπος πάντα θα αναζητάει την προσωπική ευτυχία, οι σχέσεις και ο χειρισμός τους, συνεχώς θα είναι στη σκέψη του.
Σε τι βαθμό το κοινό συμμετέχει στην παράσταση;
Τόσο όσο. Δε μου αρέσουν οι λεγόμενες διαδραστικές παραστάσεις, που παρενοχλούν όλη την ώρα τους θεατές, σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να βγάλουν γέλιο. Εδώ οι θεατές μας εντάσσονται στην παρέα μας και συμμετέχουν έχοντας σχεδόν ξεχάσει ότι παρακολουθούν μια παράσταση, προσπαθούμε να τους κάνουμε να αισθάνονται σαν να βλέπουν κάποιους φίλους τους που τους λένε, με πολύ πλάκα, τα προβλήματά τους.
Τελικά, τι θέλουν οι γυναίκες από τους άντρες και τι οι άνδρες από τις γυναίκες;
Νομίζω πάνω από όλα αγάπη και κατανόηση. Μόνο γενικά μπορώ να σου απαντήσω, καθώς δε νομίζω ότι υπάρχει απάντηση. Δε μπορούμε να ομαδοποιήσουμε όλους τους άντρες και όλες τις γυναίκες του κόσμου. Όπως λέει και το έργο, είμαστε πλάσματα πολύπλοκα και υπολογιστικά, οπότε διαφέρουμε από τόπο σε τόπο. Αλλά πάντα η αγάπη και η κατανόηση θα είναι η βασική μας προτεραιότητα, όχι μόνο ανάμεσα στα δύο φύλα, αλλά και γενικώς.
Σκηνοθεσία, μετάφραση, μουσική επιμέλεια: Νίκος Ορφανός
Ηθοποιοί: Μαργαρίτα Πανουσοπούλου, Αλέξανδρος Ζουριδάκης
Σκηνικά – κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη
Δημόσιες Σχέσεις και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου
Έναρξη παραστάσεων: Παρασκευή 4 Μαρτίου
Προγραμματισμένες παραστάσεις: μέχρι 24 Απριλίου
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο 21.15 και Κυριακή, 20.15
Διάρκεια: 90 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Στο θέατρο Underground (πλατεία Κοραή 4, στον υπόγειο χώρο δίπλα ακριβώς από τον κινηματογράφο Άστυ. Τηλ 2130 370342).
Τιμές εισιτηρίων: 12 € γενική είσοδος
8 € φοιτητικό, νεανικό και άνω των 65 ετών
5 € ανέργων, με επίδειξη της κάρτας ανεργίας
Μια παραγωγή της «Μονωδία», καλλιτεχνικές παραγωγές.
Κρατήσεις εισιτηρίων: viva.gr