salads

Σαλάτες από ανοιξιάτικο περιβόλι

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Δίαιτα & Αδυνάτισμα, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Μια βόλτα στα βιολογικά μανάβικα ή στη λαϊκή αγορά αυτή την εποχή ισοδυναμεί με περίπατο σε ανοιξιάτικο περιβόλι.

της Μαρίας Γκέκα

Η συγκομιδή θα φέρει στην κουζίνα μας φρέσκα τρυφερά κηπευτικά, καθώς και υπέροχα μυρωδικά της ελληνικής γης. Μια πρόκληση για να παντρέψουμε χρώματα, γεύσεις και αρώματα σε σαλάτες πρωτότυπες ή πιο παραδοσιακές, αλλά πολύ-πολύ θρεπτικές.
Η άνοιξη δεν είναι μόνο η εποχή της αναγέννησης, της επιστροφής στη φύση, στον καθαρό αέρα της εξοχής. Για πολλούς, είναι επίσης η εποχή της αποτοξίνωσης, με τη ριζική αλλαγή στην καθημερινή τους δίαιτα. Είναι η εποχή των λαχανικών. Γι’ αυτό λοιπόν βάλτε τα στο καθημερινό τραπέζι, φτιάξτε φρέσκιες δροσερές σαλάτες και χορτάστε υγεία.

Δροσερές καλοκαιρινές σαλάτες

Πώς να εμπλουτίσετε τις σαλάτες  

Για όσους εργάζονται και διαθέτουν πολύ λίγο χρόνο για το μεσημεριανό διάλειμμα, οι πολυσαλάτες, χωρίς αμφιβολία,  είναι η ιδανικότερη και πιο υγιεινή επιλογή. Η ποικιλία των λαχανικών και των άλλων υλικών από το κλασικό μαρούλι, το λάχανο, την ντομάτα, μέχρι τη ρόκα, τα αυγά, το τυρί για να συνεχίσουμε …το κοτόπουλο, τον τόνο, τα αλλαντικά –με μέτρο- επιτρέπει την προετοιμασία πολύ ελκυστικών πιάτων που δημιουργούν οπωσδήποτε  ένα πλήρες γεύμα. Δώστε χώρο στη φαντασία σας επινοώντας ασυνήθιστους συνδυασμούς, όπως: μαλακό τυρί, πορτοκάλι, ελιές, σουσάμι, σταφίδες και καρύδια.

Αν θέλετε να δώσετε στη σαλάτα σας μια αληθινή πηγή δύναμης, μπορείτε να προσθέσετε και ωμό σιτάρι, φακές, ρεβίθια ή και μαυρομάτικα φασόλια, σε μορφή φύτρου. Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, οι σπόροι, τα όσπρια και γενικά τα δημητριακά περιέχουν όλες εκείνες τις μοναδικές θρεπτικές ουσίες, όχι για να βολέψουν εμάς, αλλά για να δώσουν τη δυνατότητα στο φύτρο να αναπτυχθεί και να γίνει ένα εύρωστο, υγιές φυτό, που θα διαιωνίσει το είδος του.

5 [τουλάχιστον] λόγοι για να τρώτε τη σαλάτα στην αρχή του γεύματος

Οι περισσότεροι έχουμε συνηθίσει να τρώμε τις σαλάτες συνοδευτικά με το κυρίως πιάτο, ως συμπλήρωμα. Ωστόσο, αυτή η πρακτική είναι εντελώς λανθασμένη. Η σαλάτα πρέπει να τρώγεται στην αρχή ως πρώτο πιάτο και οι λόγοι είναι τουλάχιστον πέντε, τους οποίους και παραθέτουμε ευθύς αμέσως.

♦ Τα ωμά λαχανικά μειώνουν το μηχανισμό της «πεπτικής λευκοκυττάρωσης», δηλαδή την αύξηση του αριθμού των λευκοκυττάρων (λευκά αιμοσφαίρια) που εμφανίζεται μετά την κατάποση των μαγειρεμένων φαγητών (μελέτη του dr. Paul Kouchakoff, Ρωσικό βραβείο Νόμπελ). H πεπτική  λευκοκυττάρωση είναι μια απάντηση σε μια κατάσταση στρες που αισθάνεται το σώμα μας όταν τρώμε μαγειρεμένα φαγητά. Κι αυτό γιατί ο άνθρωπος γεννήθηκε ωμοφάγος και μόνο μετά την ανακάλυψη της φωτιάς άρχισε να τρώει ψημένες τροφές.

♦ Απορροφώνται καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά των λαχανικών, επειδή το στομάχι μας είναι άδειο και έτοιμο για την υποδοχή τους. Αντίθετα, αν τρώμε τα λαχανικά ενδιάμεσα του γεύματος, τα ενεργά συστατικά τους δεν απορροφώνται καθ’ ολοκληρίαν από τον οργανισμό μας, γιατί ανταγωνίζονται με ό,τι φάγαμε νωρίτερα.

♦ Η κατανάλωση των ωμών λαχανικών διευκολύνει τη διαδικασία της πέψης, γιατί περιέχουν τα κατάλληλα ένζυμα που διευκολύνουν τη διάσπαση των τροφών και την ταχεία αφομοίωσή τους από τον οργανισμό.

♦ Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Internal Medicine έδειξε ότι οι άνθρωποι τείνουν να τρώνε περισσότερο φαγητό από το πρώτο πιάτο που σερβίρεται στο τραπέζι. Τρώγοντας λοιπόν πρώτα τη σαλάτα μας δίνουμε προτεραιότητα σε μια υγιεινή τροφή, χορταίνουμε και έτσι δεν διακινδυνεύουμε να «πέσουμε με τα μούτρα» στο κυρίως πιάτο. Έτσι γλιτώνουμε θερμίδες, περιττά λιπαρά και φυσικά επιπλέον κιλά.

♦ Δεδομένου ότι τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Στην πραγματικότητα οι φυτικές ίνες σχηματίζουν ένα εμπόδιο για τη μείωση του ρυθμού απορρόφησης των σακχάρων από τα ζυμαρικά, το ψωμί και γενικότερα τους υδατάνθρακες.
Είναι γνωστό ότι τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη προκαλούν την απότομη και μεγάλη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Αντίθετα, τα τρόφιμα χαμηλού ΓΔ λόγω της αργής απορρόφησής τους, αυξάνουν σταδιακά τα επίπεδα ινσουλίνης και το σάκχαρο στο αίμα, και έτσι συμβάλλουν σε καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο στους διαβητικούς.

Πηγή: NaturaNrg #59

Sas-endiaferei_arrow

Σαλάτα με μυρωδικά και αυγά

Πράσινη σαλάτα με cranberries και παρμεζάνα

Σαλάτα με σπαράγγια, ψιλοκομμένη ντομάτα και σουσάμι

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *