ΔιατροφήVeganΣόγια: Μύθοι και Αλήθειες

Σόγια: Μύθοι και Αλήθειες

Η σόγια αποτελεί ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα τρόφιμα που υπάρχουν στην αγορά αυτή την στιγμή. Όσες έρευνες και να δημοσιευτούν, όσα επιστημονικά δεδομένα και να κοινοποιηθούν που καταρρίπτουν την επικινδυνότητα της σόγιας, πάντα θα υπάρχουν αμφιβολίες και μύθοι. 

♦ της Σοφίας Κανέλλου, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος MSc στη vegan Διατροφή, www.siniditidiatrofi.gr

 ΜΥΘΟΣ:

Η σόγια προκαλεί καρκίνο του μαστού

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:

Η σόγια βοηθάει στη μείωση του καρκίνου του μαστού σε ποσοστό της τάξεως του 29%

Μελετήθηκαν 5 διαφορετικές έρευνες σε γυναίκες που ακολουθούσαν ήδη αγωγή για καρκίνο του μαστού. Κάποιες από αυτές τις γυναίκες σταμάτησαν να καταναλώνουν σόγια μετά την διάγνωση του καρκίνου. Σε αντίθεση, άλλες συνέχισαν να τρέφονται με προϊόντα σόγιας, κανονικά. Τα αποτελέσματα που κοινοποιήθηκαν έπειτα από την έρευνα, έδειξαν ότι όσο μεγαλύτερη ποσότητα σόγιας κατανάλωνε μια γυναίκα, τόσο μεγαλύτερη ήταν η μείωση της θνησιμότητας από τον καρκίνο (25-30% μείωση).

Πώς εξηγείται;

Υπάρχουν 2 διαφορετικοί υποδοχείς οιστρογόνων στον οργανισμό μας (estrogen receptor a, estrogen receptor b). Οι ισοφλαβόνες που εμπεριέχονται στη σόγια, επηρεάζουν κυρίως τον υποδοχέα b και λειτουργούν ανασταλτικά στις ενέργειες που εκτελεί, ελαττώνοντας, έτσι, τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού και επιβραδύνοντας την εξέλιξή του, σε διαγνωσμένες περιπτώσεις.

Διαβάστε επίσης ⇒ Πώς να μειώσετε εύκολα το κρέας

ΜΥΘΟΣ:

Η σόγια μπορεί να συμμετέχει στην ανάπτυξη διαφόρων χρόνιων νοσημάτων (Καρδιαγγειακά, Μεταβολικό Σύνδρομο, κ.ά.), λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας σε λίπος.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:

Τα περισσότερα όσπρια έχουν πολύ μικρή περιεκτικότητα σε λίπος (3-4% των θερμίδων τους).

Ορισμένα όμως, όπως τα φιστίκια (ναι, είναι όσπρια) και η σόγια διαθέτουν σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό λιπαρών. Τα λιπαρά αυτά, όμως, αποτελούν τη βέλτιστη πηγή λιπαρών για τον άνθρωπο και συνοδεύονται από τις ισοφλαβόνες. Οι τελευταίες συμμετέχουν ευεργετικά στην αντιμετώπιση πολλών ανεπιθύμητων καταστάσεων της εμμηνόπαυσης (εξάψεις, καρκίνος, κ.α.)

ΜΥΘΟΣ:

Ο μοναδικός τρόπος αντιμετώπισης των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης είναι η φαρμακευτική/ορμονική αγωγή και μια αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες του ατόμου δεν είναι αρκετή.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:

Η διατροφή παίζει πρωταρχικό ρόλο, όχι μόνο στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, αλλά και στην αντιμετώπιση πολλών χρόνιων νοσημάτων, τόσο σε γυναίκες όσο και σε άντρες.

Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα έρευνα σχετικά με το ζήτημα αυτό, όπου παρατηρήθηκε μείωση 84% (!) στις εξάψεις που οφειλόταν στην εμμηνόπαυση, σε γυναίκες που άλλαξαν τη διατροφή τους σε διατροφή χαμηλών λιπαρών φυτικών προϊόντων (low fat-plant based diet), συμπεριλαμβανομένης της σόγιας, χωρίς τη χρήση φαρμάκων ή ορμονών.

Γιατί απλά να μην ακολουθήσω μια φαρμακευτική αγωγή για τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης;

Τα παρακάτω αναγράφονται στο ενημερωτικό φυλλάδιο που εμπεριέχεται στην συσκευασία των οιστρογόνων:

  1. “Εάν λαμβάνετε φαρμακευτική αγωγή με οιστρογόνα, αυξάνεται ο κίνδυνος για ανάπτυξη καρκίνου του ενδομήτριου, εγκεφαλικού, θρόμβωσης και άνοιας”.
  2. “Εάν, παράλληλα με τα οιστρογόνα, λαμβάνετε και προγεστερόνη, για την αντιμετώπιση του καρκίνου του ενδομήτριου, αυξάνεται ο κίνδυνος για όλα τα υπόλοιπα, συν του καρκίνου του μαστού και των μυοκαρδιακών διαταραχών”.

Η χρήση προγεστερόνης + οιστρογόνων τριπλασιάζει τον κίνδυνο για εμφάνιση καρκίνου του μαστού από ότι η αποκλειστική χρήση οιστρογόνων !!!

ΜΥΘΟΣ:

Δεν καταναλώνω σόγια, γιατί αποτελεί προϊόν γενετικής τροποποίησης.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:

Η παραπάνω φράση θα έπρεπε να προβληματίζει και τα άτομα που καταναλώνουν κρέας / ζωικά προϊόντα.

Αρχικά, εάν στην συσκευασία της σόγιας αναγράφει ότι είναι «βιολογικό προϊόν», τότε απαγορεύεται εκ του νόμου να χρησιμοποιηθούν γενετικά τροποποιημένοι σπόροι. Αντίθετα, η γενετικά τροποποιημένη σόγια αποτελεί την κύρια τροφή για τα ζώα εκτροφής, τα οποία καταναλώνουν οι παμφάγοι (meat eaters), κάτι που θα έπρεπε να τους προβληματίσει. Παρόλα αυτά, ακόμα και να μην είναι οργανικό προϊόν (π.χ. ορισμένα soy milk, κ.ά.), η σόγια αποτελεί καλύτερη επιλογή από επεξεργασμένα ζωικά προϊόντα.

ΜΥΘΟΣ:

Η σόγια προκαλεί γυναικομαστία στους άνδρες.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:

Τα περιττά κιλά προκαλούν τη γυναικομαστία στους άνδρες.

Καθώς το άτομο παίρνει βάρος, τα λιποκύτταρα (ένας ορμονικά πολύ δραστήριος ιστός) μετατρέπουν την τεστοστερόνη σε οιστρογόνα και έτσι εμφανίζεται η γυναικομαστία στους άνδρες. Ουσιαστικά οφείλεται στο εξαιρετικά πλεονασματικό θερμιδικό ισοζύγιο.

Πηγή: Naturanrg123o, www.naturanrg.gr

Εγγραφείτε σήμερα!

Αποκτήστε απεριόριστη πρόσβαση στο ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Περιεχόμενό μας

NaturaBUZZ

- Advertisement -

Νεα

Δείτε Επίσης