immune-system

Τα 10 τοπ για γερό ανοσοποιητικό

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Διατροφή, Υγεία, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Προστατεύουν από το κοινό κρυολόγημα και προλαμβάνουν την εμφάνιση σοβαρών νόσων. Ποιες είναι οι σούπερ τροφές και τι μας προσφέρουν;

Οι επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει τα οφέλη τους για την υγεία. Οι λεγόμενες «υπερτροφές» είναι πλούσιες σε ουσίες που ενισχύουν το ανοσοποιητικό και θωρακίζουν τον οργανισμό.

Οι top δέκα που αξίζει να καταναλώνουμε καθημερινά είναι οι εξής:

  1. Σταυρανθή λαχανικά:  Μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, γογγύλι, νεροκάρδαμο, ραπανάκια, ρόκα, κουνουπίδι, κέιλ, χρένο λειτουργούν ως ασπίδα προστασίας από τον καρκίνο, με την προϋπόθεση ότι καταναλώνονται καθημερινά. Ακόμα έχουν αντιβακτηριδιακές ιδιότητες, που προφυλάσσουν από διάφορες ασθένειες.
  2. Σκόρδο: Αντιμικροβιακό, αντιιικό, αντισηπτικό, το σκόρδο αποτελεί μια από τις τροφές που ωφελούν ιδιαίτερα την καρδιά, ενώ θεωρείται το καλύτερο φάρμακο για το κοινό κρυολόγημα. Το συστατικό-κλειδί του είναι η αλισίνη που βοηθά τα κύτταρα να διατηρούνται υγιή.
  3. Κρεμμύδια: Περιέχουν ουσίες όπως η κερσετίνη, η οποία θεωρείται αντιγηραντική, και η αλισίνη. Ακόμα τα κρεμμύδια με κόκκινο ή φούξια χρώμα είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες, γνωστές για τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες. Κάνουν καλό στην καρδιαγγειακή λειτουργία και βοηθούν σε προβλήματα όπως η υπέρταση.
  4. Μανιτάρια: Ενισχύουν τη δραστηριότητα των φυσικών κυττάρων T (NKT) που επιτίθενται σε παθογόνους οργανισμούς. Ακόμα έχουν συνδεθεί με την προστασία από τον καρκίνο του μαστού.
  5. Kαρότα: Συμπεριλάβετε τακτικά τα καρότα στη διατροφή σας, καθώς πρόκειται για μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών, ενώ επίσης είναι η πλουσιότερη φυτική πηγή βήτα-καροτίνης και έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία μας.
  6. Βρώμη: Η μοναδική θρεπτική αξία των νιφάδων βρώμης, έγκειται στην πλούσια περιεκτικότητα τους σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μεταλλικά στοιχεία, ιχνοστοιχεία και φυσικά σε φυτικές ίνες (β-γλυκάνες), των οποίων η ευεργετική δράση «αγκαλιάζει» το καρδιαγγειακό και το πεπτικό σύστημα
  7. Μαύρη σοκολάτα: τρώγοντας λίγη σοκολάτα μαύρη την ημέρα μπορεί να δώσει στο ανοσοποιητικό σας σύστημα μεγάλη ώθηση. Προσοχή δεν μιλάμε για σοκολάτα γάλακτος που έχει ζάχαρη
  8. Κοτόσουπα: Υπάρχουν διάφορες μελέτες και έρευνες που έχουν υποδείξει την αποτελεσματικότητα της κοτόσουπας έναντι του κρυολογήματος για διάφορους λόγους. Όπως ότι μια ένωση στην κοτόσουπα η καρνοσίνη βοηθά το ανοσοποιητικό μας σύστημα να καταπολεμήσει τα πρώτα στάδια του κρυολογήματος.
  9. Τσάι του βουνού: Όλοι ξέρουμε το τσάι του βουνού, λίγοι είναι όμως αυτοί που γνωρίζουν την ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση του και το γεγονός ότι θεωρείται, μαζί με το φασκόμηλο, από τα πιο σημαντικά ροφήματα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό και αντιμετωπίζουν τις ιώσεις και τα κρυολογήματα.
  10. Κόκκινα –φρούτα & λαχανικά: Τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά, μερικά από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν είναι το λυκοπένιο ή ανθοκυανίνες (οι οποίες αποτελούν και τις φυσικές χρωστικές ουσίες των φυτών), το ελλαγικό οξύ, η κερκετίνη, και η εσπεριδίνη. Οι ανθοκυανίνες, που βρίσκονται σε φράουλες, κόκκινα σταφύλια και άλλα φρούτα και λαχανικά δρουν ως ισχυρά αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα. Τα αντιοξειδωτικά γενικά, συνδέονται με τη διατήρηση της καλής υγείας της καρδιάς.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *