Αρχική Δίαιτα & Αδυνάτισμα Τα καλά λιπαρά στο πιάτο μας

Τα καλά λιπαρά στο πιάτο μας

Τα καλά λιπαρά στο πιάτο μας
fish

Όταν ακούμε για λιπαρά το μυαλό μας πάει στο κακό. Kι όμως υπάρχουν και καλά λιπαρά, τα οποία όχι μόνο δεν μας παχαίνουν, αλλά μας προστατεύουν κι από πολλές ασθένειες.

Της Μαρίας Γκέκα

Kι αυτά δεν είναι άλλα από τα λιπαρά οξέα που χαρακτηρίζονται ως ωμέγα με κύριο εκπρόσωπο και πρωταγωνιστή τα ω-3 λιπαρά οξέα. Tα ω-3 και ω-6 ανήκουν στη χημική ομάδα των «πολυακόρεστων» λιπαρών οξέων. Tα ω-3 συναντώνται κυρίως στα ψάρια και στους ξηρούς καρπούς, τα ω-6 βρίσκονται κυρίως στο σογιέλαιο, στο καλαμποκέλαιο, στο σπορέλαιο, ενώ τα ω-9 λιπαρά οξέα ανήκουν στα μονοακόρεστα λιπαρά και βρίσκoνται κυρίως στο ελαιόλαδο.

Πρόκειται για τα λιπαρά που όχι μόνο δεν βλάπτουν, αλλά θωρακίζουν τον ανθρώπινο οργανισμό και βρίσκονται άφθονα στη μεσογειακή διατροφή. Πλήθος μελέτες έχουν αποδείξει τις ευεργετικές ιδιότητες των ω-3 λιπαρών οξέων στα καρδιαγγειακά νοσήματα, στις αρρυθμίες, στις θρομβώσεις, στη ρευματοειδή αρθρίτιδα, στο άσθμα, αλλά και στην πρόληψη του καρκίνου.

Πηγή: NaturaNrg #05

Sas-endiaferei_arrow

Έλαια πλούσια σε Ω3 Ω6 λιπαρά οξέα

Ελιά: ανεκτίμητη γαστρονομική αξία

Μεσογειακή διατροφή: lifestyle & αντιγήρανση

Προηγούμενο άρθροΨυχο-Νευρο-Ανοσολογία + Ομοιοπαθητική Ιατρική
Επόμενο άρθροΣιδηροπενική αναιμία: τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε