Τα κεράσια αγαπούν την υγεία και τη σιλουέτα μας

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Super foods, Vegan, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Ιούνιος, ο μήνας κερασιών! Είναι φρέσκα, ζουμερά, κόκκινα και λαμπερά σαν ρουμπίνια, αλλά ίσως να αναρωτιέστε… Είναι πραγματικά τα κεράσια –όσο λένε- τόσο καλή τροφή; Η απάντηση είναι ναι, 100 φορές ναι! Για αυτό όταν ακούτε για κεράσια να παίρνετε πάντα μεγάλο καλάθι!

⇒της Μαρίας Γκέκα 

To υπέροχο αυτό φρούτο, ευτυχώς κατάφερε να γλιτώσει από τα διάφορα βελτιωτικά παραμένοντας πιστό στο φυσικό του προορισμό: να ωριμάζει, δηλαδή, το καλοκαίρι και μόνο το καλοκαίρι, υποχρεώνοντάς μας να το γευόμαστε μόνο μερικές εβδομάδες το χρόνο.

Κανείς δεν γνωρίζει με σιγουριά τον τόπο καταγωγής της κερασιάς, ωστόσο οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι προέρχονταν από τη Μικρά Ασία και συγκεκριμένα από την πόλη της Κερασούντας (εξ’ ου και το όνομα). Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, το όνομα της κερασιάς, προέρχεται από τη λέξη «κεραία», εξαιτίας της ορθόκλαδης ανάπτυξης του δέντρου. Την πρώτη θέση παγκοσμίως στην ετήσια παραγωγή κερασιών κατέχει η Τουρκία, ενώ ακολουθούν Η.Π.Α., Ιταλία κ.α.. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 12η θέση, με την καλλιέργειά της να απαντάται σε διάφορες περιοχές της χώρας, αλλά οι μεγαλύτερες καλλιεργήσιμες εκτάσεις (80% εγχώριας παραγωγής) βρίσκονται στην κεντρική Μακεδονία.

Διατροφική αξία

  • Τα κεράσια είναι τα φρούτα που είναι πλουσιότερα σε αντιοξειδωτικά. Μάλιστα καταλαμβάνουν μια από τις πρώτες θέσεις στη λίστα ΟRAC ως προς την περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά.
  • Συγκεκριμένα, είναι πλούσια σε χρωστικές φλαβονοειδείς ουσίες, στις οποίες οφείλουν και το χρώμα τους, που είναι γνωστές ως γλυκοζίτες ανθοκυανινών, όπως η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και το β-καροτένιο. Τα κεράσια είναι μάλιστα πλουσιότερα σε β – καροτένιο συγκριτικά με το καρπούζι, τα ροδάκινα και τις φράουλες. Αυτοί οι κυτταρικοί «φύλακες» επιβραδύνουν τη γήρανση και αποτρέπουν χρόνιες ασθένειες – συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων, του καρκίνου, του Alzheimer, του διαβήτη και της παχυσαρκίας.
  • Αποτελούν πηγή βιταμινών, όπως του Β συμπλέγματος (Β1, Β2, Β3), βιταμίνης Α, φυλλικό οξύ και βιταμίνη C (το 15% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη C), ενώ περιέχουν μικρές ποσότητες σιδήρου, ασβεστίου, μαγνησίου, φωσφόρου, καλίου, χαλκού και μαγγανίου. Επιπροσθέτως, τα κεράσια είναι πλούσια σε φυτοστερόλες.
  • Οι φυτοστερόλες που έχουν τα κεράσια βοηθούν στη μείωση των επιπέδων ολικής χοληστερόλης στο αίμα. Επίσης, τα κεράσια αυξάνουν την άμυνα του οργανισμού απέναντι στις ασθένειες, ενώ έχουν και αντισηπτικές ιδιότητες. Ο χυμός τους βοηθά ενάντια στην τερηδόνα των δοντιών, ενώ η υψηλή περιεκτικότητά τους σε σίδηρο είναι χρήσιμη στην αναιμία.

Δείτε: Αντιοξειδωτικά …με αγάπη για το καλοκαίρι

kalathi-me-kerasia

Aποτοξίνωση με κερασοθεραπεία 

Μια πολύ καλή αποτοξίνωση του οργανισμού μας γι’ αυτή την εποχή είναι η κερασοθεραπεία.  Πρόκειται για μια φυσική υγιεινή, μονοδίαιτα  που απαλλάσσει το σώμα από τις επιβλαβείς τοξίνες που είναι υπεύθυνες για όλες σχεδόν τις ασθένειες. Η dr. Δήμητρα Τυλλιανάκη ΜD, ολιστικός ιατρός, μας προτείνει μια διατροφή αποκλειστικά με κεράσια για το λιγότερο 7 μέρες. Όπως λέει η ίδια θα δούμε απίστευτα αποτελέσματα στην υγεία μας. Δεν είναι ακατόρθωτο απλώς πρέπει να το αποφασίσετε, για να απολαύσετε τα 17 οφέλη που θα σας δώσουν.

Οφέλη

  1. Tα κεράσια βοηθούν στην πρόληψη κατά του διαβήτη. Οι ανθοκυανίνες λόγω αυξημένης έκκρισης ινσουλίνης επιτρέπουν ένα καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης αίματος αποτρέποντας την υπεργλυκαιμία και κατά συνέπεια το διαβήτη.
  2. Ενισχύουν την καρδιακή υγεία
  3. Η έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Michigan υποδηλώνει ότι τα κεράσια μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων και του εγκεφαλικού.
  4. Έχουν υψηλή αντιφλεγμονώδη δράση. Οι ανθοκυανίνες και η κυανιδίνη είναι δύο συστατικά των κερασιών που μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Natural Products διαπίστωσε ότι έχουν καλύτερη αντιφλεγμονώδη δράση από την ασπιρίνη.
  5. Είναι αντικαρκινικά. Αναστέλλουν την ανάπτυξη όγκων και καρκίνου του παχέος εντέρου.
  6. Χρησιμεύουν ως φυσική θεραπεία της ωχράς κηλίδας και του γλαυκώματος στα μάτια.
  7. Βελτιώνουν την πνευματική διαύγεια και προλαμβάνουν τη νόσο Alzheimer.
  8. Θεραπεύουν την ουρική αρθρίτιδα. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Arthritis & Rheumatism έδειξε ότι τα κεράσια προλαμβάνουν και θεραπεύουν την οδυνηρή ουρική αρθρίτιδα.
  9. Μειώνουν τη φλεγμονή στους αθλητές. Τα κεράσια είναι κορυφαία για τη μείωση των βλαβών και του πόνου μετά από έντονη άσκηση. Το αποδεικνύει μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Διεθνούς Εταιρείας για την Αθλητική Διατροφή, όπου οι συμμετέχοντες αθλητές έπιναν 355ml χυμού κερασιού 2 φορές την ημέρα για 7 ημέρες πριν από τον αγώνα και την ημέρα του αγώνα.
  10. Μειώνουν την πίεση. Έχουν υψηλό ποσοστό σε κάλιο το οποίο είναι απαραίτητο για τη λειτουργία της καρδιάς, των νεφρών, του εγκέφαλου και των μυϊκών ιστών. Το κάλιο μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, μειώνει την υπέρταση, τις μυϊκές κράμπες και βελτιώνει τη μυϊκή δύναμη.
  11. Θεραπεία της οστεοαρθρίτιδας. Μια μελέτη που έγινε στο κέντρο για την έρευνα της οστεοαρθρίτιδας υποδηλώνει ότι ο χυμός κερασιού έδωσε ανακούφιση των συμπτωμάτων σε ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα και μείωσε το δείκτη οστεοαρθρίτιδας.
  12. Βοηθούν στον ύπνο. Ο χυμός κερασιού μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους με διαταραγμένο ύπνο ή αυτούς που δεν μπορούν να κοιμηθούν αυξάνοντας τα επίπεδα της μελατονίνης.
  13. Βελτιώνουν τη δυσκοιλιότητα. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.
  14. Ελαττώνουν το οξειδωτικό στρες και έχουν αντιγηραντική δράση. Είναι πλούσια σε φλαβονοειδή τα οποία βοηθούν στην εξάλειψη του οξειδωτικού στρες και της πρόωρης γήρανσης.
  15. Βοηθούν στη θεραπεία της ημικρανίας. Η δράση των ανθοκυανινών και βιοφλαβονοειδών είναι παρόμοια με την ασπιρίνη και η ιβουπροφαίνη.
  16. Αυξάνουν τον αιματοκρίτη. Καθαρίζουν το αίμα και αυξάνουν την αιμογλομπίνη και τα ερυθρά αιμοσφαίρια.
  17. Αυξάνουν τη σωματική αντοχή και μειώνουν  τη χρόνια κόπωση.
  18. Αδυνατίζουν. Η περιεκτικότητά τους σε θερμίδες διαφέρει ανάλογα με την ποικιλία. Ένα φλιτζάνι ή περίπου 21 κεράσια περιέχει λιγότερες από 100 θερμίδες

Υπάρχουν παρενέργειες;

Η κατανάλωση κερασιών είναι απολύτως ασφαλής για ενήλικες, παιδιά, έγκυες ή θηλάζουν, εκτός αν υπάρχει κάποια αλλεργία. Δεν υπάρχουν γνωστές αλληλεπιδράσεις κερασιών με άλλα φάρμακα αυτή τη στιγμή.

Συμβουλές για την κερασοθεραπεία

Πριν ξεκινήσετε, εφαρμόστε μια απόλυτη χορτοφαγική διατροφή χωρίς γαλακτοκομικά και αρτοσκευάσματα (ψωμιά, φρυγανιές, παξιμάδια, κουλουράκια, κλπ) για 2 εβδομάδες. Μετά πιείτε μια μέρα μόνο χυμούς, μία μέρα μόνο νερό και μετά ξεκινήστε να τρώτε μόνο κεράσια κάθε φορά που πεινάτε. Τρώτε όσο θέλετε, το ιδανικό είναι 4 γεύματα ημερησίως.

Ο μόνος περιορισμός, είναι να μη τρώτε πριν από τις 8:00 π.μ. και μετά τις 20:00 μ.μ. Στη διάρκεια της κερασοθεραπείας τηρήστε 12 ώρες απόλυτης νηστεία μόνο με νερό. Το χρονικό διάστημα της φρουτοθεραπείας θα πρέπει να διαρκεί, τουλάχιστον, 7 ημέρες για να δείτε αποτελέσματα στην υγείας σας. Να έχετε υπόψη σας ότι οι 3 πρώτες μέρες είναι δύσκολες που ο οργανισμός έχει συνηθίσει να τρώει. Όσοι αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα υγείας μπορούν να υποβληθούν με παρακολούθηση από ολιστικό γιατρό σε πολυήμερη φρουτοφαγία διάρκειας 14 – 30 ημερών, συνεχόμενα ή σε επαναλαμβανόμενα διαστήματα.

Αξιοποιήστε τα κοτσάνια για αποτοξίνωση

Τα κοτσάνια των κερασιών περιέχουν φλαβονοειδή και άλατα καλίου και χρησιμοποιούνται από τους εναλλακτικούς γιατρούς για αποτοξίνωση. Τι μπορείτε να κάνετε: πλύνετε καλά τα κοτσάνια των κερασιών (βιολογικών κατά προτίμηση), χτυπήστε τα στο μπλέντερ και ρίξτε τα σε κρύο νερό.

Υπολογίστε περίπου μισό λίτρο νερό για 15 γρ. κοτσάνια. Αφήστε τα να βράσουν για περίπου 30 λεπτά και πίνετε αυτό το αφέψημα πρωί και βράδυ, ανάμεσα στα γεύματα. Το νερό αυτό έχει διουρητικές ιδιότητες ενώ οι ουσίες που περιέχουν καθαρίζουν το αίμα και απομακρύνουν τις τοξίνες από τον οργανισμό. Είναι επίσης ιδανικό εναλλακτικό φάρμακο εάν υποφέρετε συχνά από ουρολοιμώξεις.

πηγή: www.naturanrg,gr

 natura nrg T. 105

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *