Τα must για ένα τέλειο χυμό

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Δίαιτα & Αδυνάτισμα, Ευεξία

της Μαρίας Γκέκα

  1. Προτιμήστε βιολογικά φρούτα και λαχανικά για τους χυμούς σας. Θα γλιτώσετε τα χημικά και τα φυτοφάρμακα τα οποία ενδεχομένως έχουν στο φλοιό τους.
  2. Προτιμήστε φρούτα εποχής. Για κάθε εποχή διαλέξτε και το κατάλληλο φρούτο. Πχ. για το καλοκαίρι δοκιμάστε φράουλες, ροδάκινα, καρπούζια, πεπόνια, σταφύλια, ενώ για το χειμώνα προτιμήστε τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, κ.τ.λ.
  3. Μην υπερβάλλετε. Οι χυμοί περιέχουν αρκετές θερμίδες και η κατανάλωσή τους πρέπει να γίνεται με μέτρο. Ένα ποτήρι χυμού ισοδυναμεί με 1 από τις 5 μερίδες φρούτων ή λαχανικών που πρέπει να καταναλώνουμε κάθε μέρα. Επίσης, η υπερβολική λήψη χυμών μπορεί να προκαλέσει διάρροια. Αυτό συμβαίνει συχνότερα με το χυμό μήλου.

Βάλτε τα στο μπλέντερ

Total-BlenderΠΟΡΤΟΚΑΛΙ: ένα μεγάλο ποτήρι υπερκαλύπτει τις καθημερινές ανάγκες σε βιταμίνη C. Ακόμη, ο χυμός πορτοκαλιού περιέχει μαγνήσιο που είναι σημαντικό για την υγεία των οστών, ενώ το φυλικό οξύ που περιέχει βοηθά στη υγεία του αγγειακού συστήματος.
ΑΝΑΝΑΣ: είναι το τέλειο σνακ για τόνωση χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε φυσικά σάκχαρα. Επίσης, το ένζυμο βρομελαίνη που περιέχει έχει την ιδιότητα να διασπά τις πρωτεΐνες διευκολύνοντας σημαντικά την πέψη.
ΜΟΥΡΑ: φρούτα με ενισχυμένη αντιοξειδωτική δράση είναι εκείνα που ανήκουν στην οικογένεια των μούρων (βατόμουρο, raspberry, blueberry, φράουλες κ.λπ.), το ρόδι και τα εσπεριδοειδή. Ακόμη, είναι ευεργετικά για το ουροποιητικό σύστημα.
ΜΠΑΝΑΝΑ: φρούτο πλούσιο σε κάλιο και μαζί με μέλι εξισορροπεί τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Ιδανική για το hangover.
ΚΑΡΟΤΟ: προσφέρει πολύτιμες βιταμίνες (Α, Β, C, D, Ε) σε μεγάλες ποσότητες και ενισχύει το μαύρισμα.
ΜΗΛΟ: περιέχει βιταμίνη Α που διατηρεί το δέρμα σε άριστη κατάσταση. Ακόμη, περιέχει πηκτίνη που επηρεάζει το μεταβολισμό της γλυκόζης και βοηθά στη διατήρηση των επιθυμητών επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Σε πιθανή υπογλυκαιμική φάση, ένα μήλο ικανοποιεί την επιθυμία για γλυκό και εξαλείφει την ατονία ή τη ζάλη που προκαλούν τα χαμηλά επίπεδα γλυκόζης.
ΓΚΡΕΙΠΦΡΟΥΤ: περιέχει άφθονες βιταμίνες, κιτρικό οξύ, αιθέρια έλαια, φλαβανοειδή, λυκοπένιο, συστατικά με έντονη αντιοξειδωτική δράση.
ΝΤΟΜΑΤΑ: η ντομάτα δεν είναι λαχανικό αλλά φρούτο. έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσια σε ασβέστιο, βιταμίνες Α και C και σε λυκοπένιο.
ΡΟΔΑΚΙΝΟ: χάρη στο σύμπλεγμα βιταμινών κυρίως C και E που περιέχει, προστατεύει από γαστρεντερικές διαταραχές, είναι χωνευτικό και συνιστάται για την καλή λειτουργία του εντέρου. Ο χυμός ροδάκινου είναι ηρεμιστικός και αντιμετωπίζει τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.

Πειραματιστείτε

Χτυπήστε τα φρούτα στο μπλέντερ μαζί με παγάκια για περισσότερη δροσιά. Πείτε «ναι» στους χυμούς λαχανικών και δώστε προτεραιότητα στο καρότο που είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, κάνει καλό στην καρδιά και βοηθάει στο μαύρισμα. Δοκιμάστε να φτιάξετε χυμό ντομάτας που είναι πλούσιος στο αντιοξειδωτικό λυκοπένιο κι έχει λιγότερες θερμίδες από τους χυμούς των υπόλοιπων φρούτων. Τον θέλετε λίγο πιο γλυκό; Προσθέστε του λίγη μπανάνα αντί για ζάχαρη. Πειραματιστείτε και προσθέστε λίγη πρωτεΐνη στους χυμούς λαχανικών χρησιμοποιώντας λίγη καρύδα.
Mix_Fruit_Sliced_Fruit_Sack_medium
 

Φυσικοί χυμοί για κάθε πρόβλημα…

  1. Για την ακμή: καρότο, ντομάτα, μπρόκολο, μάνγκο, βερίκοκο, κεράσι.
  2. Για την κατακράτηση υγρών: αγγούρι, καρότο, μαϊντανός, σέλερι, μήλο, ανανάς, μούρα.
  3. Για το στρες: εσπεριδοειδή, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, βερίκοκο, αβοκάντο, πεπόνι.
  4. Για το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο: γλυκοπατάτα, μήλο, καρότο, πράσο, λάχανο.
  5. Για την αϋπνία: μαρούλι, γκρέιπφρουτ, σέλερι.

Χρήσιμες συμβουλές

  • Διαλέγετε φρούτα και λαχανικά εποχής που έχουν ωριμάσει αρκετά, γιατί είναι πλουσιότερα σε χυμό και άρωμα. Αποφεύγετε να τα φυλάτε για πολύ καιρό, γιατί χάνουν μέρος των βιταμινών τους.
  • Πλένετε με άφθονο νερό τα φρούτα και τα λαχανικά για να απομακρύνετε τους διάφορους ρυπαντές (υπολείμματα παρασιτοκτόνων κ.λπ.).
  • Για να ωφεληθείτε στο μέγιστο από τις βιταμίνες του χυμού σας, πίνετέ τον αμέσως μετά την παρασκευή του, γιατί οξειδώνεται εύκολα.
  • Όταν αγοράζουμε συσκευασμένους χυμούς, καλό είναι να επιλέγουμε αυτούς που βρίσκονται σε αδιαφανή συσκευασία, γιατί προστατεύονται από τον ήλιο.

Τυποποιημένοι χυμοί: γιατί υπερτερεί ο βιολογικός;

Ο τρόπος παραγωγής του αγνού φυσικού βιολογικού χυμού, είναι εξαιρετικά απλός. Όμως, πρέπει να τηρούνται με ευλάβεια ορισμένοι κανόνες υγειονομικού ενδιαφέροντος, κανόνες που άλλωστε τους επιβάλλει το σύστημα ποιότητας HACCP (σύστημα ανάλυσης κινδύνων και κρίσιμων σημείων ελέγχου) που υποχρεούνται να διατηρούν όσοι φορείς εμπλέκονται στην παραγωγή τροφίμων και ποτών.
Δεδομένου ότι τα φρούτα που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του βιολογικού χυμού παράγονται σε βιολογικές καλλιέργειες και πιστοποιούνται αντίστοιχα, υπάρχει η σιγουριά ότι ο χυμός που φτάνει στο ποτήρι μας είναι 100% αγνός, φυσικός, θρεπτικός και υγιεινός, χωρίς χημικά πρόσθετα ή άλλα κατάλοιπα από την καλλιέργεια.

Πηγή: NaturaNrg #62
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *