gineka-eftihia-kardia

Θετική ψυχολογία. Αναζητώντας την ευτυχία

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Άγχος, Προσωπική Ανάπτυξη, Ψυχολογία

Έχουμε συνηθίσει να εστιάζουμε στα προβλήματα, στα αρνητικά και στα όσα μας δυσκολεύουν. Τι θα λέγατε να ασχολούμασταν με όσα μας βοηθούν να γίνουμε καλύτεροι και πιο ευτυχισμένοι;

♦ Της Λίλης Γράψα, ψυχολόγος

Η θετική ψυχολογία είναι μία απόπειρα ευτυχίας. Η προσπάθεια να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και δρούμε δεν σημαίνει ότι ο στόχος μας θα είναι να μη στενοχωριόμαστε και να μην παίρνουμε στα σοβαρά τα όσα αρνητικά μάς συμβαίνουν, αλλά να προσπαθούμε να ξεπερνάμε την εγγενή μας πιθανώς τάση για τα στενόχωρα ψάχνοντας έστω και ψήγματα θετικών στοιχείων, που πάντα υπάρχουν και που – σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες – κάνουν πολύ καλό στη σωματική και ψυχική μας υγεία καθώς και στην προοπτική της μακροζωίας μας.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι θετικοί άνθρωποι ζουν 5 με 7 χρόνια περισσότερο από τους υπόλοιπους. Εχουν καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία. Είναι πιο ανθεκτικοί ψυχικά, πράγμα που σημαίνει ότι προσαρμόζονται ευκολότερα στις νέες καταστάσεις. Επιπλέον, φαίνεται ότι έχουν λιγότερες πιθανότητες να πάθουν καρδιοπάθειες, είναι πιο παραγωγικοί, έχουν καλύτερες κοινωνικές σχέσεις, είναι πιο δημιουργικοί, έχουν λιγότερα γνωστικά προβλήματα και λιγότερες πιθανότητες να πάθουν Αλτσχάιμερ.

Τι λένε οι ειδικοί

Σύμφωνα με τον δρα Αναστάσιο Σταλίκα, καθηγητή στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Θετικής Ψυχολογίας, το 90% της πραγματικότητας έχει να κάνει με το πώς τη βλέπουμε εμείς και πώς ερμηνεύουμε τις καταστάσεις, και το 10% έχει να κάνει με το πώς είναι πράγματι η πραγματικότητα.

Έτσι, αν μάθουμε να εστιάζουμε στα θετικά και να αποφεύγουμε τα αρνητικά θα μπορέσουμε να βιώνουμε θετικά συναισθήματα. Αυτό βέβαια αναγνωρίζουν ότι δεν είναι εύκολο. Είμαστε γενετικά, κοινωνικά, οικογενειακά, παραδοσιακά και θρησκευτικά προγραμματισμένοι να εστιάζουμε στο κακό, στο αρνητικό, στο απαισιόδοξο. Η φύση προσπάθησε να μας προστατέψει κάνοντάς μας να έχουμε τον νου μας στους κινδύνους και η κοινωνία, η θρησκεία, η οικογένειά μας κ.λπ. μας εμφύσησαν τη ροπή στην τραγωδία, στη «σοβαρότητα» και στην ενοχή.

Ασκήσεις για να γίνουμε πιο θετικοί

Σύμφωνα με έρευνες, ο εγκέφαλός μας χρειάζεται 21 συναπτές ημέρες για να αλλάξει οπτική γωνία και να μάθει να βλέπει τα πράγματα θετικά. Έτσι, οι ειδικοί μας προτείνουν 3 απλές ασκήσεις για να μας βοηθήσουν στην προσπάθειά μας να αλλάξουμε τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη ζωή. Αυτές είναι:

  1. Παίρνουμε ένα σημειωματάριο και το έχουμε δίπλα στο κρεβάτι μας και κάθε νύχτα προτού κοιμηθούμε σημειώνουμε τα 3 πράγματα που μας έκαναν να βιώσουμε θετικά συναισθήματα στη μέρα που πέρασε (π.χ. «Ο διευθυντής μου μού είπε ότι τα κατάφερα πολύ καλά σε μία δύσκολη υπόθεση»).
  2. Να κάνουμε 3 καλές πράξεις στη διάρκεια της ημέρας μας (π.χ. κρατάω την πόρτα για να περάσει η ηλικιωμένη κυρία στο μαγαζί).
  3. Να κάνουμε καθημερινά 3 ειλικρινά κομπλιμέντα/σχόλια. Οι ειδικοί τονίζουν ότι η θετικότητα κατασκευάζεται, αναπτύσσεται ακόμη και στις πιο δύσκολες καταστάσεις και όπως όλα τα θετικά στη ζωή μας χρειάζεται προσπάθεια, που όμως αξίζει τον κόπο για να έχουμε καλύτερη προσωπική ζωή, επαγγελματική πορεία, ψυχική και σωματική υγεία.

www.naturanrg.gr, natura nrg T. 106

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *