Αρχική Υγεία Τι να κάνω για να μην πονάω στην περίοδο;

Τι να κάνω για να μην πονάω στην περίοδο;

Τι να κάνω για να μην πονάω στην περίοδο;

Μικρά μυστικά που θα σας βοηθήσουν και τους πόνους της περιόδου να απαλύνετε και να μετριάσετε τα υπόλοιπα συμπτώματα του εμμηνορυσιακού κύκλου. Τι να κάνω για να μην πονάω στην περίοδο;

Οι πόνοι περιόδου χαμηλά στην κοιλιά, που συχνά συνοδεύονται από κράμπες στο εσωτερικό των μηρών, ναυτίες, ημικρανίες ή και εμετούς, ήδη γνωρίζετε ότι ξεκινούν μια με δυο ημέρες πριν από την αρχή του κύκλου. Μπορεί όμως να κρατήσουν και σε όλη τη διάρκειά του. Αν είστε και εσείς μία από τις χιλιάδες γυναίκες που βιώνετε παρόμοια κατάσταση κάθε μήνα, μην απελπίζεστε. Από τη στιγμή που οι εμμηνορρυσιακοί πόνοι αποδειχθεί ότι δεν συνδέονται με οργανικά προβλήματα (συμφύσεις στις σάλπιγγες, ενδομητρίωση κ.ά.) υπάρχουν αρκετοί και αποτελεσματικοί τρόποι για να ανακουφιστείτε. Τι να κάνω για να μην πονάω στην περίοδο;

Μα, γιατί πονάω;

Πολλές έρευνες υποστηρίζουν ότι το βάρος της ενοχής πέφτει στις προσταγλαδίνες, τις ορμονικές ουσίες που αυξάνονται κατά την περίοδο της εμμήνου ρύσεως και εμποδίζουν τη μήτρα να οξυγονωθεί σωστά. Όμως και η διαστολή της μήτρας για να αποβάλει το αίμα μπορεί να θεωρηθεί υπαίτια για τους πόνους. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, οι λόγοι για τους οποίους συνήθως πονούν περισσότερο στην περίοδο τα νεαρά κυρίως κορίτσια συγκριτικά με τις μεγαλύτερες γυναίκες είναι γιατί ο τράχηλος της μήτρας είναι πολύ «κλειστός», με αποτέλεσμα το αίμα να «βγαίνει» με κάποια δυσκολία.

Διαβάστε επίσης ⇒ Αντιμετωπίζοντας τη δυσμηνόρροια

Τι άλλο μπορεί να φταίει;

Αρκετές μελέτες δείχνουν επίσης ότι το έντονο προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο εμφανίζεται στις γυναίκες που έχουν έλλειψη μελατονίνης. Δηλαδή της ορμόνης που ρυθμίζει το βιολογικό ρολόι του σώματος και εκκρίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας από το κέντρο του εγκεφάλου. Τέλος, στις αιτίες συμπεριλαμβάνονται και οι μολύνσεις ή άλλα προβλήματα στο γεννητικό σύστημα.

Τα εναλλακτικά μέτρα που ανακουφίζουν

Στην περίπτωση που οι πόνοι της περιόδου δεν συνδέονται με οργανικά προβλήματα, μπορείτε εύκολα να βρείτε ανακούφιση:

♦ Κάντε καθημερινά μασάζ

Για 3 λεπτά χαμηλά στην κοιλιά. Μπορείτε επίσης να διαλύσετε σε χλιαρό αμυγδαλέλαιο 2-3 σταγόνες αιθέριο έλαιο βασιλικού (έχει καταπραϋντική δράση στον πόνο της περιόδου). Αιθέρια έλαια που βοηθούν είναι ακόμη το χαμομήλι, το γεράνι, το δεντρολίβανο και η μέντα.

♦ Επενδύσετε στα ζεστά!

Η ζέστη είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να χαλαρώσουν οι μύες της μήτρας. Ένα ζεστό μπάνιο ακόμη και η παραδοσιακή θερμοφόρα αποτελούν παραδοσιακές λύσεις, που όμως λειτουργούν! Επίσης για όσο κρατά ο πόνος μπορείτε να πιείτε ένα αφέψημα βάλσαμου (1/2 κουταλάκι για κάθε φλιτζάνι). Το βότανο αυτό φημίζεται για τη δράση του στα προβλήματα της έμμηνου ρύσεως. Διαθέτει την ικανότητα να φρενάρει την προσταγλανδίνη – ουσία, που δημιουργεί τις συσπάσεις της μήτρας.

♦ Πείτε «ναι» στην άσκηση!

Στις γυναίκες που υποφέρουν από πόνους στην εμμηνορρυσία ενδείκνυται να εξασκούν κάποιο σπορ συστηματικά. Η σωματική άσκηση βοηθάει στην οξυγόνωση του οργανισμού και στην κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα να μειώνονται αισθητά οι πόνοι και οι παρενέργειες της περιόδου.

Πηγή: www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΟ Δήμος Πετρούπολης απέκτησε το δικό του «πάρκο τσέπης»
Επόμενο άρθροΦθινοπωρινές σκέψεις – Editorial