Το ψυγείο της παραλίας

Το ψυγείο της παραλίας

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Κάποτε «πειράζαμε» τις μαμάδες που κουβαλούσαν στην παραλία το ταπεράκι τους. Όμως, εν μέσω οικονομικής κρίσης, μήπως πρέπει να το ξανασκεφτούμε;

Χριστίνα Μπαλαμώτη, ΜSc Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων

Όχι μόνο θα μάς έρθει πιο φτηνά από την ακριβή καντίνα, την καφετέρια ή το εστιατόριο, αλλά θα ξέρουμε και τι τρώμε. Είναι ευκαιρία λοιπόν να στραφούμε σε σπιτικές λύσεις που είναι πιο υγιεινές και κοστίζουν λιγότερο! Το «ψυγείο της παραλίας» φέτος θα γίνει μόδα.

Στην οργάνωση του ψυγείου της παραλίας λοιπόν πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη τα εξής:
⊕  Αποφεύγουμε να μεταφέρουμε ευπαθή τρόφιμα,

Αποφύγετε, για παράδειγμα, τα αλλαντικά, γιατί αποτελούν ιδανικό υπόστρωμα για ανάπτυξη μικροοργανισμών. Έτσι, μπορούμε να φτιάξουμε κρύα σάντουιτς ή τοστ που να περιέχουν μόνο τυρί και λαχανικά (τομάτα, μαρούλι).

Αποφεύγουμε να μεταφέρουμε ξηρούς καρπούς και ιδιαίτερα φιστίκια

Τα φιστίκια  αποτελούν θρεπτικό υπόστρωμα για ανάπτυξη ασπεργίλων. Μάλιστα, όταν η υγρασία είναι αυξημένη, όπως συμβαίνει στη θάλασσα, τότε ο κίνδυνος ασπεργιλώσεων είναι πολύ μεγαλύτερος.

⊕ Φροντίζουμε να έχουμε αρκετά μπουκάλια νερό μαζί μας,

Ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας και αποφεύγουμε τα καφεϊνούχα ροφήματα, διότι προκαλούν αφυδάτωση. Για τον ίδιο λόγο πρέπει να αποφεύγουμε και τα αλκοολούχα ποτά. Στη θέση τους μέσα στο ψυγειάκι μπορούμε να έχουμε χυμούς φρούτων (ακόμα και έτοιμους), καθώς και μπύρες χωρίς αλκοόλ. Επιπροσθέτως, το αλκοόλ προκαλεί την αύξηση των τριγλυκεριδίων στο αίμα, καθώς και την εναπόθεση λίπους στην κοιλιακή χώρα, γεγονός καθόλου επιθυμητό ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες!

 Παγωμένο τσάι

Μία επίσης έξυπνη λύση που εφοδιάζει τον οργανισμό μας με πληθώρα αντιοξειδωτικών είναι να έχουμε μαζί μας παγωμένο τσάι. Μάλιστα, μπορούμε να το φτιάχνουμε στο σπίτι από το προηγούμενο βράδυ, ώστε να το παίρνουμε μαζί μας στην παραλία την επόμενη ημέρα.

⊕ Στο ψυγειάκι μας μπορούμε να έχουμε φρούτα

Προτιμάμε αυτά που καθαρίζονται εύκολα και δεν έχουν κουκούτσια, όπως η μπανάνα, ώστε να μπορούν να καταναλωθούν εύκολα στην παραλία, καθώς επίσης και κρακεράκια ή μπάρες δημητριακών.

⊕ Τέλος, μία ακόμη πιο δροσιστική λύση είναι τα παγωτά γρανίτα ή σορμπέ

Και λίγες θερμίδες έχουν και γευστικά είναι. Μάλιστα, παγωτό γρανίτα είναι πολύ εύκολο να φτιάξει κανείς στο σπίτι απλώς στύβοντας ή περνώντας από τον αποχυμωτή φρέσκα φρούτα, τα οποία μετά τα βάζουμε στην κατάψυξη να παγώσουν σε ειδικά φορμάκια και έχουμε έτοιμο παγωτό γρανίτα στη γεύση που προτιμάμε ή και σε συνδυασμό γεύσεων που είναι δύσκολο να βρεθεί στο εμπόριο!

Ό,τι και να επιλέξετε να πάρετε μαζί στην παραλία, το ζητούμενο είναι να είναι ελαφριές γεύσεις και να μην «βαραίνουν» το στομάχι, ώστε να μπορέσετε να απολαύσετε και το μπάνιο σας στη θάλασσα χωρίς φόβο παλινδρόμησης της τροφής.
Καλό μπάνιο!

Πηγή: NaturaNrg #19

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *