Αρχική Fitness Trekking ο μακρύς περίπατος στη φύση

Trekking ο μακρύς περίπατος στη φύση

3652
Τrekking ο μακρύς περίπατος στη φύση

Όποιος αγαπά το trekking, το αγαπά με πάθος. Όσοι πιστεύουν ότι δεν το αγαπούν απλά δεν το έχουν δοκιμάσει ή δεν το έχουν κάνει στο σωστό μέρος, με το σωστό ρυθμό και τη σωστή παρέα. Μιλάμε για πεζοπορία, τον σταθερό και συνεχή περίπατο για να ανακαλύψεις βουνά, λόφους, ακτές και λίμνες, καταρράκτες και φυσικά πάρκα. Σακίδιο πλάτης, φρέσκο νερό, άνετα ρούχα, ένα ελαφρύ και θρεπτικό γεύμα σε πακέτο και κατάλληλα παπούτσια. Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε μαζί; Trekking ο μακρύς περίπατος στη φύση

Τrekking ή hiking;

Υπάρχουν διάφοροι όροι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να περιγράψουν τη δραστηριότητα του περπατήματος στη φύση. Για τους ακριβολόγους, έχουν διαφορετικές σημασίες, αν και συχνά χρησιμοποιούνται απλώς ως συνώνυμα. Trekking ο μακρύς περίπατος στη φύση

Τεχνικά, στην πραγματικότητα, το hiking αφορά τη σύντομη πεζοπορία, ενώ το trekking περιλαμβάνει την κάλυψη μεγάλου τμήματος μονοπατιών και αρκετές ημέρες πεζοπορίας. Το trekking πρόκειται περισσότερο για ένα ταξίδι, παρά για μια δραστηριότητα άθλησης, ένα ταξίδι με μεταφορικό μέσο τα πόδια. Δεν περιλαμβάνει απαραιτήτως ορειβασία, απαιτεί κυρίως περπάτημα, αλλά συχνά χρειάζεται και αναρρίχηση, ώστε να προσπελαστούν κάποια σημεία.

Πιο συγκεκριμένα, το trekking μπορεί να διαρκέσει δύο ή και παραπάνω μέρες… Γι’ αυτό, απαιτεί και μεγαλύτερη αντοχή και σωματική δύναμη, καθώς κατά την πορεία, μπορεί να συναντήσεις απότομο και ανώμαλο έδαφος. Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών, πολλοί επιλέγουν να κατασκηνώνουν τη νύχτα, κάτι που αυτόματα σημαίνει ότι παίρνουν μαζί τους και τον κατάλληλο εξοπλισμό.

Όπως καταλαβαίνετε αυτό είδος πεζοπορίας απαιτεί ειδικό εξοπλισμό, που σημαίνει ότι εκτός από τα ορειβατικά παπούτσια και το κατάλληλο ντύσιμο (το γνωστό «layering), κάθε μέλος της ομάδας έχει μαζί του ένα ζευγάρι μπατόν, ένα καλό backpack, αρκετό νερό και σνακ, βασικά είδη φαρμακείου και κάποια απαραίτητα «εργαλεία», όπως φακό, πυξίδα, sleeping bag, φαγητό, κάποια βασικά σκεύη μαγειρικής, περισσότερα ρούχα, και ό,τι χρειαστείς μέχρι να φτάσεις σε περιοχή που από εκεί θα λάβεις προμήθειες.

Διαβάστε επίσης ⇒ Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα η επανάσταση στην όψη της επιδερμίδας σας

Γιατί η πεζοπορία στη φύση κάνει καλό στο σώμα και στο μυαλό;

Το περπάτημα γενικά στην πόλη ή στη φύση είναι μια από τις πιο υγιεινές δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι μια προσπάθεια μέσης έντασης που διατηρείται για μεγάλο χρονικό διάστημα, η οποία σας επιτρέπει να κάψετε πολλές θερμίδες και λίπος, να εκπαιδεύσετε την καρδιά και να βελτιώσετε την αναπνευστική ικανότητα. Η πεζοπορία είτε ως hiking είτε ως trekking βοηθάει εντυπωσιακά τον οργανισμό. Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το CDC συνιστά να κάνουμε περπάτημα για μία ώρα επί πέντε μέρες της εβδομάδας. Αυτή η απλή εξάσκηση μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού στο μισό. Η πεζοπορία βελτιώνει την κατάσταση της καρδιάς και τα επίπεδα της αρτηριακής σας πίεσης, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα εγκεφαλικού επεισοδίου.

Τα οφέλη της πεζοπορίας

Αποκτώντας σωστή τεχνική, η οποία μαθαίνεται από τους κατάλληλους εκπαιδευτές, σας επιτρέπει να κάνετε λιγότερη προσπάθεια, περπατώντας με τη σωστή στάση, ενισχύοντας τους μύες όχι μόνο των ποδιών, αλλά και τους κοιλιακούς και την πλάτη, τα χέρια και τους ώμους.

Επίσης, η πεζοπορία μπορεί να βελτιώσει το μεταβολισμό χτίζοντας μυϊκή μάζα στα πόδια. Όσο περισσότερη μυϊκή μάζα έχετε, τόσο μεγαλύτερος είναι ο μεταβολικός ρυθμός ηρεμίας. Να ξέρετε ότι το να περνάμε 20 λεπτά σε οποιαδήποτε σταθερή θέση οδηγεί σε μείωση του μεταβολισμού και 4 ώρες αδράνειας αποκλείει σχεδόν εντελώς τα ένζυμα που μεταβολίζουν τα λίπη! Έτσι λοιπόν ακόμη κι όταν είμαστε στο γραφείο, είναι σημαντικό να κάνουμε τακτικά διαλείμματα από την οθόνη του υπολογιστή, περπατώντας κάποια βήματα μέσα στο χώρο.

Και φυσικά τα οφέλη δεν είναι μόνο σωματικά, αντιθέτως! Η πεζοπορία κάνει καλό στο μυαλό, τη διάθεση και τις σχέσεις. Οι γιατροί συνταγογραφούν όλο και περισσότερο την άσκηση όπως το περπάτημα για την καταπολέμηση της κατάθλιψης. Πολλές κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι η άσκηση μπορεί να βελτιώσει τα καταθλιπτικά συμπτώματα σε συγκρίσιμο βαθμό με τη χρήση αντικαταθλιπτικών φαρμάκων. Η πεζοπορία είναι ένας εξαιρετικός ενισχυτής της διάθεσης. Το περπάτημα στα βουνά, σε παρθένα φύση, βοηθά στην εύρεση μιας υγιούς προοπτικής για τις καθημερινές ανησυχίες και τους φόβους. Επίσης, μειώνει το άγχος και δημιουργεί στενές σχέσεις με άλλους συνοδοιπόρους, με τα ζώα και το περιβάλλον.

Διαδρομές στην Ελλάδα

Η πεζοπορία λοιπόν μπορεί να είναι ολιγόωρη (hiking) ή πολυήμερη (trekking), ανάλογα με τις ορέξεις και τις αντοχές μας. Οι επιλογές στη χώρα μας είναι πολλές, κοντινές και μακρινές: Η Trekking Hellas ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας στην Ελλάδα στον τομέα των υπαίθριων δραστηριοτήτων, μας προτείνει απίστευτες διαδρομές σε όλη τη χώρα, όπου και να βρισκόμαστε: από στα μονοπάτια της Πάρνηθας, στο όμορφο φαράγγι της Μαύρης Σπηλιάς στην Ευρυτανία, τα Τζουμέρκα (Καλαρρύτες-Συράκο), τον εθνικό δρυμό Βίκου –Αώου στο Ζαγόρι της Ηπείρου, τα Μετέωρα, το Πήλιο και τον Όλυμπο, τη μοναδική Αρκαδία, τα Ιόνια νησιά, στο Βόρειο Αιγαίο και σε πολλά άλλα μέρη.

Info: trekking.gr

Πηγή: Naturanrg128o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροΓιατί δεν χάνω βάρος;
Επόμενο άρθροΗ βαλίτσα των διακοπών