Αρχική NATURADaily Τριχόπτωση τέλος με 5 βιταμίνες και 3 άλλα θρεπτικά συστατικά!

Τριχόπτωση τέλος με 5 βιταμίνες και 3 άλλα θρεπτικά συστατικά!

Τριχόπτωση τέλος με 5 βιταμίνες και 3 άλλα θρεπτικά συστατικά!

Η τριχόπτωση το φθινόπωρο είναι ένα συχνό πρόβλημα που επηρεάζει εκατομμύρια άτομα σε όλο τον κόσμο. Αν και συνήθως πρόκειται για παροδικό φαινόμενο, αποτελεί μια οδυνηρή εμπειρία να βλέπεις τα μαλλιά σου να πέφτουν σε καθημερινή βάση! Τριχόπτωση τέλος με 5 βιταμίνες και 3 άλλα θρεπτικά συστατικά!

της Μαρίας Γκέκα

Τα δυνατά μαλλιά αποτελούν ένδειξη υγείας και ομορφιάς. Κι όπως κάθε άλλο μέρος του σώματός μας, τα μαλλιά χρειάζονται μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών για να είναι υγιή και να αναπτυχθούν. Και πέρα από την εποχική – φθινοπωρινή απώλεια των μαλλιών, στην πραγματικότητα, πολλές διατροφικές ελλείψεις συνδέονται με την τριχόπτωση.

Επειδή η έλλειψη βιταμινών και μετάλλων από τον οργανισμό αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες που τα μαλλιά αποδυναμώνονται και πέφτουν, δείτε ποιες 5 βιταμίνες και 3 άλλα θρεπτικά συστατικά είναι απολύτως σημαντικά για την υγεία των μαλλιών.

Τριχόπτωση τέλος με 5 βιταμίνες και 3 άλλα θρεπτικά συστατικά!Πράγματι, παράγοντες όπως η διατροφική ανεπάρκεια θρεπτικών συστατικών, η ηλικία και οι ορμόνες επηρεάζουν την ανάπτυξη των μαλλιών. Ανακαλύψτε παρακάτω τις βασικότερες βιταμίνες που αποτελούν το κλειδί για μαλλιά όλο υγεία.

Βιταμίνη Α

Όλα τα κύτταρα χρειάζονται βιταμίνη Α για να αναπτυχθούν. Αυτό περιλαμβάνει και τα μαλλιά, τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο ιστό στο ανθρώπινο σώμα. Η βιταμίνη Α, βοηθά επίσης τους αδένες του δέρματος να δημιουργήσουν τη λιπαρή ουσία που ονομάζεται σμήγμα. Το σμήγμα ενυδατώνει το τριχωτό της κεφαλής και βοηθά στη διατήρηση της υγείας των μαλλιών.

Μια διατροφή που έχει έλλειψη της βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει σε πολλά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης της τριχόπτωσης.

Οι γλυκοπατάτες, τα καρότα, οι κολοκύθες, το σπανάκι και το λάχανο έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε β-καροτίνη, η οποία μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Η βιταμίνη Α μπορεί επίσης να βρεθεί σε ζωικά προϊόντα όπως το γάλα, τα αυγά και το γιαούρτι. Το μουρουνέλαιο είναι μια ιδιαίτερα καλή πηγή της εν λόγω βιταμίνης.

Διαβάστε επίσης ⇒ 3 προβλήματα αναζητούν τη βιταμίνη τους

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Μία από τις πιο γνωστές βιταμίνες για την ανάπτυξη των μαλλιών είναι μια βιταμίνη Β που ονομάζεται βιοτίνη. Μελέτες συνδέουν την ανεπάρκεια βιοτίνης με την τριχόπτωση.

Πράγματι, η βιοτίνη χρησιμοποιείται ως εναλλακτική θεραπεία της τριχόπτωσης, κι όσοι έχουν έλλειψη βλέπουν σπουδαία αποτελέσματα. Ωστόσο, η ανεπάρκεια είναι πολύ σπάνια επειδή η βιοτίνη υπάρχει φυσικά σε ένα ευρύ φάσμα τροφίμων.
Επίσης, άλλες βιταμίνες της ομάδας Β, βοηθούν στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων, τα οποία μεταφέρουν οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στο τριχωτό της κεφαλής και τους θύλακες της τρίχας. Αυτή η διαδικασία είναι σημαντική για την ανάπτυξη των μαλλιών.

Μπορείτε να πάρετε βιταμίνες της ομάδας Β από πολλά τρόφιμα, όπως: δημητριακά ολικής άλεσης, αμύγδαλα, κρέας, ψάρι, θαλασσινά, σκούρα, φυλλώδη πράσινα. Επιπλέον, οι ζωικές τροφές είναι οι μόνες καλές πηγές της βιταμίνης Β12. Εάν ακολουθείτε χορτοφαγική ή vegan διατροφή, σκεφτείτε να πάρετε ένα συμπλήρωμα.

Βιταμίνη C

Οι βλάβες που δημιουργούν οι ελεύθερες ρίζες με την πάροδο του χρόνου μπορεί να εμποδίσουν την ανάπτυξη των μαλλιών μας. Από την άλλη, η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μας προστατεύει από το οξειδωτικό στρες, που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες και την πρόωρη γήρανση.

Επιπρόσθετα, το σώμα μας χρειάζεται τη βιταμίνη C για να δημιουργήσει κολλαγόνο, μία πρωτεΐνη κλειδί που αποτελεί τη βάση του ιστού του θύλακα από τον οποίο αναπαράγεται και αναπλάθεται η τρίχα. Τέλος, η βιταμίνη C βοηθά επίσης τον οργανισμό μας στην αφομοίωση του σιδήρου που απαιτείται για την ανάπτυξη των μαλλιών.

Οι φράουλες, οι πιπεριές, τα ακτινίδια και φυσικά τα εσπεριδοειδή είναι όλες καλές πηγές βιταμίνης C.

Βιταμίνη D

Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D συνδέονται με τριχόπτωση και αλωπεκία. Η βιταμίνη D πιστεύεται ότι παίζει ρόλο στην παραγωγή μαλλιών, αλλά οι περισσότερες έρευνες επικεντρώνονται στους υποδοχείς της βιταμίνης D. Ο πραγματικός ρόλος της βιταμίνης D στην ανάπτυξη των μαλλιών είναι άγνωστος.

Το σώμα μας παράγει βιταμίνη D μέσω της άμεσης επαφής με τις ακτίνες του ήλιου, ενώ καλές διαιτητικές πηγές της εν λόγω βιταμίνης είναι: λιπαρά ψάρια, μουρουνέλαιο, μανιτάρια, εμπλουτισμένα τρόφιμα.

Βιταμίνη Ε

Παρομοίως με τη βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε είναι ένα αντιοξειδωτικό που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του οξειδωτικού στρες. Σε μια μελέτη, τα άτομα με τριχόπτωση παρουσίασαν αύξηση 34,5% στην ανάπτυξη των μαλλιών μετά τη συμπλήρωση με βιταμίνη Ε για 8 μήνες.

Οι ηλιόσποροι, τα αμύγδαλα, το σπανάκι και το αβοκάντο είναι όλα καλές πηγές βιταμίνης Ε.

Σίδηρος

Ο σίδηρος βοηθά τα ερυθρά αιμοσφαίρια να μεταφέρουν οξυγόνο στα κύτταρά μας. Η έλλειψη σιδήρου, που προκαλεί αναιμία, αποτελεί και την κύρια αιτία της τριχόπτωσης, ιδιαίτερα συχνό πρόβλημα στις γυναίκες.

Μεταξύ των τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο είναι: μύδια, στρείδια, αυγά, κόκκινο κρέας, σπανάκι και φακές.

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και την επιδιόρθωση των ιστών των μαλλιών. Βοηθά επίσης να διατηρηθούν οι λιπώδεις αδένες γύρω από τα ωοθυλάκια και να λειτουργούν σωστά.
Η τριχόπτωση αποτελεί συχνό σύμπτωμα ανεπάρκειας ψευδαργύρου ενώ μελέτες δείχνουν ότι η επίλυση της ανεπάρκειας ψευδαργύρου με συμπληρώματα μπορεί να μειώσει την τριχόπτωση.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο είναι: στρείδια, βόειο κρέας, σπανάκι, φύτρο σιταριού, σπόρους κολοκύθας και φακές.

Πρωτεΐνη

Τα μαλλιά είναι φτιαγμένα σχεδόν εξ ολοκλήρου από πρωτεΐνες. Δομούν τις ίνες των μαλλιών. Τα εξειδικευμένα θειούχα αμινοξέα, L- μεθειονίνη και η L- κυστεΐνη αποτελούν τη βάση της σημαντικότερης πρωτεΐνης των μαλλιών, της κερατίνης. Όσοι δεν καταναλώνουν τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη, όπως ηλικιωμένοι, χορτοφάγοι ή όσοι ακολουθούν εξαντλητικές δίαιτες, ενδέχεται να έχουν εύθραυστα, αφυδατωμένα μαλλιά και αυξημένη απώλεια. Τέλος, τo πυρίτιο συμμετέχει, μαζί με τις πρωτεΐνες, στο σχηματισμό και στην ελαστικότητα της τρίχας, περιορίζοντας έτσι την εμφάνιση της ψαλίδας.

 

(6).

Πηγή: Naturanrg123o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροLet’s do it Greece: Η πρώτη ψηφιακή αναδάσωση της χώρας είναι γεγονός!
Επόμενο άρθροΟ Δήμος Αθηναίων συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων