Τροφές που θα πρέπει να τρως κάθε μέρα

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Super foods, Vegan, Διατροφή, Υγεία, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Δείτε, σύμφωνα με έρευνες, ποιες τροφές θωρακίζουν τον οργανισμό, ενισχύουν το μεταβολισμό ή το ανοσοποιητικό, προστατεύουν από καρδιακά νοσήματα, εκφυλιστικές ασθένειες ή άλλα προβλήματα υγείας.

Σπανάκι –Προστατεύει την καρδιά

 SPANAKI_b2
Το σπανάκι είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά – μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε αυτό 13 διαφορετικά είδη φλαβονοειδών, τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Το σπανάκι θωρακίζει τα αγγεία και παρέχει προστασία από τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τα εγκεφαλικά επεισόδια. Αυτό επιβεβαιώνεται από ευρύτατες επιδημιολογικές μελέτες του Πανεπιστημίου του Harvard, οι οποίες απέδειξαν ότι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, μαζί με τα φρούτα, που είναι πλούσια σε βιταμίνη C, είναι ιδιαίτερα καρδιοπροστατευτικά.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες μελέτες, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι), τα κραμβοειδή (όπως το μπρόκολο) και τα εσπεριδοειδή συσχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού.

Αβοκάντο –Κατά της χοληστερόλης

avoΤο αβοκάντο μπορεί να είναι λιπαρό αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι βλαβερό για την υγεία. Στην πραγματικότητα, το αβοκάντο αποτελεί θρεπτικό εργοστάσιο ενέργειας και παρέχει πολλά δυνητικά οφέλη στην υγεία.

Εκτός του ότι είναι καλή πηγή ινών και βιταμινών, έρευνες δείχνουν ότι μπορεί ενδεχομένως να υπάρχουν άλλα οφέλη, όπως η μείωση της χοληστερόλης, του διαβήτη, το χαμηλότερο σωματικό βάρος και η πρόληψη του καρκίνου.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Archives of Medical Research ανακάλυψε ότι η διατροφή που περιέχει αβοκάντο μπορεί να βελτιώσει το λιπιδαιμικό προφίλ σε υγιείς ανθρώπους και ιδιαίτερα σε ασθενείς με ελαφριά αυξημένη χοληστερόλη, ακόμα και αν έχουν υψηλά τριγλυκερίδια.
Μετά από μια εβδομάδα υιοθέτησης της διατροφής που ήταν εμπλουτισμένη με αβοκάντο, οι ασθενείς εμφάνισαν 22% μείωση στην κακή χοληστερόλη και στα τριγλυκερίδια και 11% αύξηση στην καλή χοληστερόλη.

Σπόροι Κάνναβης: φουλ στην πρωτεΐνη

jemp2Οι σπόροι κάνναβης έχουν γίνει δημοφιλής “υπερτρoφή” ανάμεσα στα ευαισθητοποιημένα άτομα σε θέματα υγείας. Είτε σκέτοι, ή μαζί με δημητριακά, σε σνακ μπαρ, ή σε μορφή ελαίου, Έχουν μεγάλη θρεπτική αξία και θα πρέπει να μπουν στη κορυφή της διατροφή μας.

Το 24% του κανναβόσπορου αποτελείται από πρωτεΐνες. Περιλαμβάνει το πλήρες φάσμα των αμινοξέων και περιέχει μια τέλεια ισορροπία των απαραίτητων λιπαρών οξέων. Τα αμινοξέα συμπεριλαμβάνουν τα ωμέγα-3 και ωμέγα-6 και τα δύο μας βοηθούν να διατηρήσουμε ένα ισχυρό και υγιές ανοσοποιητικό σύστημα, λαμπερή υγιή επιδερμίδα, υγιή μαλλιά και νύχια.

Οι σπόροι κάνναβης περιέχουν όλα τα 20 γνωστά αμινοξέα συμπεριλαμβανομένων και 9 αμινοξέων που ο οργανισμός ενός ενήλικα παύει να παράγει.

Ακόμη, οι σπόροι κάνναβης με 30.6% καθαρή πρωτεΐνη, αποτελούν  μια μεγάλη καθημερινή πηγή υγιών πρωτεϊνών. Η πρωτεΐνη που βρίσκεται στην κάνναβη είναι υψηλής ποιότητας εδεστίνη και αλβουμίνη, καθιστώντας την, υψηλότερη χορτοφαγική πηγή αυτής της απλής πρωτεΐνης που απαιτείται για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Οι πρωτεΐνες της κάνναβης περιέχουν ζωντανά και ανέπαφα τα ένζυμα τους και γι’ αυτό είναι εύπεπτες και μπορούν εύκολα να αφομοιωθούν από τον οργανισμό. Είναι επίσης μια εναλλακτική λύση, αν είστε αλλεργικοί σε άλλες μορφές πρωτεΐνης που βρίσκεται στα γαλακτοκομικά ή στη σόγια. Οι σπόροι κάνναβης είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή λινολικού γάμμα και στεαριδονικό οξύ, το οποίο μπορεί να είναι θεραπευτικά για μια σειρά από παθήσεις όπως το έκζεμα, ο διαβήτης, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, αλλεργίες και περισσότερο.

Ντομάτες: οι πολυθρεπτικές!!

tomatoes on a white backgroundΠεριέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως:

  • λυκοπένιο, που είναι ένα από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά. Καταπολεμά πληθώρα ασθενειών και κυρίως τον καρκίνο.
  • οι ίνες της ντομάτες αποτρέπουν τον διαβήτη, το άσθμα, τον καρκίνο του εντέρου και μειώνουν τις τιμές τις χοληστερίνης
  • οι βιταμίνες C και Α και τα αντιοξειδωτικά, δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες. Καταπολεμούν τα σημάδια του γήρατος και δίνουν απαλή υφή στην επιδερμίδα και στα μαλλιά
  • το κάλιο, οι βιταμίνη Β6, το φυλλικό οξύ και η νιασίνη έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης, τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης και καταπολεμούν τις καρδιακές παθήσεις
  • η βιταμίνη Κ βοηθάει στην δομή των οστών
  • το χρώμιο και η βιοτίνη υποστηρίζουν την ικανότητα του σώματος να επεξεργάζεται τα σάκχαρα και τα λιπαρά, το οποίο βοηθάει στην καταπολέμηση του διαβήτη και στην νευρική λειτουργία
  • η ριβοφλαβίνη βοηθάει στον ενεργειακό μεταβολισμό και καταπολεμά τις ημικρανίες

 

Κέιλ: ο βασιλιάς των λαχανικών

KaleΑν λοιπόν υπήρχε ένας σούπερσταρ των πράσινων φυλλωδών λαχανικών, το κέιλ θα ήταν σίγουρα αυτό! Το κέιλ είναι μία διατροφική υπερδύναμη, στην πραγματικότητα είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό που υπάρχει.

Ο οργανισμός USDA (οργανισμός αγροτικής ανάπτυξης των Η.Π.Α.)  έχει ένα σύστημα κατάταξης που αφορά την αντιοξειδωτική ικανότητα κάθε τροφίμου. Εκεί συνεκτιμούν τις διαφορετικές αντιοξειδωτικές και φυτοχημικές ουσίες που υπάρχουν στα τρόφιμα και μετά ελέγχουν πώς αυτές οι ομάδες συστατικών έχουν τη δυνατότητα να καταπολεμούν και να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες.

Βασισμένοι σε αυτά τα στοιχεία, έχουν δημιουργήσει τη λίστα ORAC (oxygen radical absorbance capacity). Όσο πιο ψηλά στη λίστα ORAC είναι ένα τρόφιμο, τόσο πιο αντιοξειδωτικό είναι. Αυτό εξηγεί λοιπόν γιατί ξεκίνησα με το βασιλιά των λαχανικών, μιας και το kale είναι το Νο.1 σε αυτή τη λίστα όσον αφορά την κατάταξη των λαχανικών, με σκορ 1.770 (για τα 100 γρ τροφίμου). Το αμέσως επόμενο στη λίστα λαχανικό είναι το σπανάκι με σκορ 1.260.

Σημειωτέον οτι ο USDA συνιστά την κατανάλωση 3.000 με 5.000 μονάδων ORAC την ημέρα.
Τα οφέλη του βέβαια δεν σταματούν εδώ. Το kale περιέχει το περισσότερο ασβέστιο και σίδηρο από οποιοδήποτε άλλο λαχανικό. Στην πραγματικότητα περιέχει σχεδόν τριπλάσιο ασβέστιο από ότι φώσφορο. Αυτή είναι μια πολύ υγιής σχέση μεταξύ των δύο αυτών μακροστοιχείων.

Προς ενημέρωση, η υψηλή πρόσληψη φωσφόρου ή/και η κακή αναλογία του σε σχέση με το ασβέστιο είναι αυτή που έχει συνδεθεί με την οστεοπόρωση, μιας και οδηγεί σε διαρροή ασβεστίου από τα οστά και αποβολή του από το σώμα.

Χρωματιστές πιπεριές για αντιοξειδωτική προστασία

Οι χρωματιστές πιπεριές είτε είναι πράσινες, κόκκινες, πορτοκαλί ή κίτρινες αποτελούν μία πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών. Είναι εξαιρετικά πλούσιες σε βιταμίνη C και Βιταμίνη Α, δύο πολύ σημαντικών αντιοξειδωτικών, ενώ επίσης περιέχουν μεγάλη συγκέντρωση καροτενοειδών. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να βοηθήσουν στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών στο σώμα, που προκαλούν βλάβες στα κύτταρα. Έτσι μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη ή τη μείωση των συμπτωμάτων ορισμένων ασθενειών.

Το πραγματικό θρεπτικό περιεχόμενο της πιπεριάς είναι εντυπωσιακό και προκαλεί ως ένα βαθμό έκπληξη, δεδομένης της μικρής περιεκτικότητας του συγκεκριμένου λαχανικού σε λιπαρά (κάποια θρεπτικά στοιχεία είναι διαλυτά σε λίπη και για την παρουσία τους συνιστά αναγκαία προϋπόθεση να περιέχονται κάποια λιπαρά στο τρόφιμο). Υπάρχει λιγότερο από ένα γραμμάριο λιπαρών σε ένα φλιτζάνι τεμαχισμένες πιπεριές.

Ωστόσο, αυτή η μικρή ποσότητα λιπαρών είναι επαρκής ώστε να αποτελέσει μια αξιόπιστη πηγή διαλυτών σε λιπαρά θρεπτικών στοιχείων για τις πιπεριές, συμπεριλαμβανομένων των καροτενοειδών και της βιταμίνης Ε.

Αγγούρι
Ενυδάτωση «μέσα κι έξω»

u679Σε ένα ωμό αγγούρι με τη φλούδα του, θα συναντήσουμε διαιτητικές φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, βιταμίνη C, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Β2, ασβέστιο, πρωτεΐνη, λίπος, υδατάνθρακες, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο, σάκχαρα, βιταμίνη Β3, βιταμίνη Β5, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο και πυρίτιο. Χρησιμοποιείται κατά κόρον από τις εταιρείες καλλυντικών, όχι άδικα, γιατί:

Το αγγούρι έχει διουρητικές, καθαριστικές, αλλά και… δροσιστικές ιδιότητες, οι οποίες δρουν εξαιρετικά ευεργετικά στην επιδερμίδα μας. Η υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό, οι βιταμίνες Α, Β και C και η παρουσία μετάλλων όπως μαγνήσιο, κάλιο, μαγγάνιο και πυρίτιο καθιστούν το αγγούρι σημαντικό για τη φροντίδα του δέρματος. Γι’ αυτό άλλωστε το συναντούμε συχνά ως κύριο συστατικό σε μάσκες ομορφιάς και κρέμες για σύσφιγξη του δέρματος.

Ακόμη, τονώνει τα μάτια και μειώνει το πρήξιμο χάρη στο ασκορβικό και το καφεϊκό οξύ που περιέχει, ενώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φέτες του και για ανακούφιση από καψίματα και ερεθισμούς.

Πηγή: www.naturanrg.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *