ginger-tea-teapot-lemon

Τσάι τζίντζερ και τα οφέλη του στην υγεία

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Body and mind, Ευεξία

της Έφης Παφίλη
Το τζίντζερ συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο ισχυρά βότανα που συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να χρησιμοποιήσετε το τζίντζερ. Μπορεί να θεραπεύσει και να ανακουφίσει από πολλές ασθένειες και παθήσεις γι’ αυτό πρέπει πάντα να το έχετε στο σπίτι σας, μην διστάζοντας να το χρησιμοποιείτε σε καθημερινή βάση.
Το τζίντζερ αποτελεί καλή πηγή βιταμινών Α, C, Ε και του συμπλέγματος Β, καθώς και μαγνησίου, φωσφόρου, καλίου, σιδήρου, ψευδαργύρου, ασβεστίου και β-καροτένιου. Έχει αντιφλεγμονώδεις, αντισπασμωδικές, αντιμυκητιακές,
αντιβακτηριακές και αντιικές ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη θεραπεία, ακόμη  και στην πρόληψη ασθενειών.
Μπορείτε να καταναλώσετε το τζίντζερ με διαφορετικούς τρόπους, αλλά πίνοντας  τζίντζερ τσάι είναι μία από τις καλύτερες επιλογές. Μπορείτε εύκολα να κάνετε αυτό το καταπραϋντικό ρόφημα στο σπίτι.

lemon-sliceΤσάι από τζίντζερ & χυμό λεμονιού

  • 4 έως 6 λεπτές φέτες  τζίντζερ
  • 1½ έως 2 φλιτζάνια  νερό
  • Λίγο χυμό λεμονιού
  • 1 – 2 κουταλιές της σούπας ακατέργαστο μέλι

Οδηγίες

1. Καθαρίζετε τη ρίζα τζίντζερ και την πλένετε καλά.
2. Κόβετε το τζίντζερ σε λεπτές φέτες.
3. Βράστε 1½ φλιτζάνια νερό.
4. Προσθέστε τις φέτες τζίντζερ.
5. Βάλτε ένα καπάκι και αφήστε να σιγοβράσει για 10 λεπτά.
6. Σουρώστε το και αφαιρέστε το τζίντζερ.
7. Προσθέστε λεμόνι, σύμφωνα με το γούστο σας.
honey-bowl8. Προσθέστε 1 με 2 κουταλιές της σούπας ακατέργαστο μέλι.
9. Ανακατέψτε και απολαύστε το ζεστό.

Αν το θέλετε κρύο, βάλτε το τσάι στο ψυγείο για 30 λεπτά. Προσθέστε μερικά παγάκια πριν το σερβίρισμα. Ως παραλλαγή, δοκιμάστε το με μερικά φρέσκα φύλλα μέντας, 1 μικρό ξυλάκι κανέλας ή λίγο κάρδαμο.
Μπορείτε να πίνετε μέχρι 3 φλιτζάνια τσάι τζίντζερ καθημερινά.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι ενήλικες μπορούν να καταναλώσουν μέχρι 4 γραμμάρια ακατέργαστης ρίζας τζίντζερ την ημέρα. Για να μάθετε τη σωστή δόση για τα παιδιά, συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Ωφέλειες του τσαγιού τζίντζερ για την υγεία

1. Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος.

Τα συστατικά του τζίντζερ, όπως η τζιντζερόλη και τζιντζερόνη έχουν θερμαντική επίδραση, με αποτέλεσμα την καλή κυκλοφορία.
Η καλή κυκλοφορία προάγει την κυτταρική ανάπτυξη και τις λειτουργίες των οργάνων, όπως ο εγκέφαλος, η καρδιά, το συκώτι, τα νεφρά και τα άκρα. Επιπλέον, τα αμινοξέα του τζίντζερ μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων.

woman-headache2. Προσφέρει ανακούφιση από τον πόνο.

Περιέχει μια ένωση γνωστή ως ζιγγίβερη που έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Οι αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές του ιδιότητες βοηθούν στην αντιμετώπιση των πόνων  μυών και αρθρώσεων. Πίνοντας τζίντζερ τσάι τακτικά βοηθάτε στην ανακούφιση του πόνου που οφείλεται σε ουρική αρθρίτιδα, ρευματοειδή αρθρίτιδα και  οστεοαρθρίτιδα. Επιπλέον, μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή μετά την άσκηση και τον πόνο. Ακόμα, μπορεί να απαλύνει την ημικρανία, καθώς και την ένταση των πονοκεφάλων.

3. Αντιμετωπίζει τον πόνο της έμμηνης ρήσης.

Ένα έως δύο φλιτζάνια τσάι τζίντζερ μπορούν  να ανακουφίσουν  από τις κράμπες της εμμηνόρροιας. Είναι επίσης μια καλή θεραπεία για το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο (PMS). Σύμφωνα με  μελέτη του 2014 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ISRN Μαιευτικής και Γυναικολογίας, το τζίντζερ είναι αποτελεσματικό στη μείωση της σοβαρότητας των συμπτωμάτων του PMS. Επίσης, βοηθά στην καταπολέμηση της κόπωσης που συνδέεται με το PMS.

4. Ανακουφίζει από ναυτία και στομαχικές διαταραχές.

Τα ενεργά συστατικά, όπως τα πτητικά έλαια και  οι φαινολικές ενώσεις στην ρίζα τζίντζερ επηρεάζουν το νευρικό σύστημα, το στομάχι και τα έντερα. Αυτό με τη σειρά του βοηθά στη μείωση της ναυτίας, του εμετού και των στομαχικών διαταραχών, όπως δυσπεψία, αέρια, πόνο στο στομάχι, φούσκωμα και διάρροια. Επιπλέον, το τσάι τζίντζερ είναι αποτελεσματικό στη ναυτία που σχετίζεται με την εγκυμοσύνη και τη χημειοθεραπεία. Επίσης, ένα φλιτζάνι τσάι τζίντζερ συνιστάται πριν ταξιδέψουμε.

5. Δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Έχει αντιμικροβιακές, αντισηπτικές, αντιβιοτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη πολλών προβλημάτων υγείας και των λοιμώξεων. Επιπλέον, περιέχει χρώμιο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο, τα οποία βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

6. Αντιμετωπίζει τις λοιμώξεις του αναπνευστικού.

Λίγα φλιτζάνια ζεστό τσάι τζίντζερ μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση της συμφόρησης που σχετίζεται με το κοινό κρυολόγημα, τη γρίπη ή τις περιβαλλοντικές αλλεργίες. Βοηθά στη μείωση της φλεγμονής των αεραγωγών και αναστέλλει τη συστολή των αεραγωγών στο άσθμα. Οι πολυφαινόλες που υπάρχουν στο τζίντζερ αναστέλλουν την έκκριση βλέννας και ανακουφίζουν  πονοκεφάλους  πονόλαιμο, δύο κοινά συμπτώματα των λοιμώξεων του αναπνευστικού.

7. Μειώνει την πίεση – τονώνει το μεταβολισμό.

Βοηθά το μεταβολισμό,  καταπολεμά την παχυσαρκία και  μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση. Ωστόσο, το τζίντζερ μπορεί να αλληλεπιδρά με αντιπηκτικά φάρμακα, γι’ αυτό  αποφεύγεται η υπερβολική κατανάλωσή του. Είναι καλύτερα να συμβουλευτείτε ένα γιατρό πριν συμπεριλάβετε το  τζίντζερ στη διατροφή σας.

Παρενέργειες & προφυλάξεις

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά οφέλη για την υγεία από το τσάι τζίντζερ, πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν και κάποιες παρενέργειες.
✓ Η κατανάλωση πάρα πολύ τζίντζερ σε οποιαδήποτε μορφή μπορεί να προκαλέσει ναυτία, εμετό και διάρροια. Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε οξύτητα και χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Μπορεί επίσης να αποτρέψει έναν καλό βραδινό ύπνο.
✓ Τα παιδιά κάτω των 2 ετών δεν θα πρέπει να παίρνουν  τζίντζερ.
✓ Μπορεί να μην είναι κατάλληλο για άτομα που πάσχουν από μια διαταραχή του αίματος, πέτρες στη χολή και ορισμένες καρδιακές παθήσεις. Αν παίρνετε φάρμακα, συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν το χρησιμοποιήσετε.

Πηγή: NaturaNrg #69

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *