Βαριά, κουρασμένα, πρησμένα πόδια το καλοκαίρι

Βαριά, κουρασμένα, πρησμένα πόδια το καλοκαίρι

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Ασθένειες & Θεραπείες, Υγεία

Βαριά, κουρασμένα, πρησμένα πόδια το καλοκαίρι . Δείτε πώς μπορείτε να λύσετε αυτό το πρόβλημα με μια αποτελεσματική και ασφαλή φυσική θεραπεία

♣ της Μαρίας Γκέκα

Με τις πρώτες ζεστές μέρες του καλοκαιριού τα συμπτώματα κάνουν ξανά την εμφάνισή τους! Βαριά, κουρασμένα πόδια και συχνά πρησμένους αστραγάλους τη νύχτα. Ποια είναι η αιτία; Τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε αυτές τις δυσάρεστες παρενέργειες των ζεστών καλοκαιρινών ημερών;

Βαριά, κουρασμένα, πρησμένα πόδια το καλοκαίρι

Τα βαριά πόδια είναι το αποτέλεσμα ενός ανθυγιεινού τρόπου ζωής και κακών συνηθειών. Το να στέκεστε για πολύ ώρα σε όρθια στάση ή να διπλώνετε τα πόδια σας όταν κάθεστε. Τα βαριά πόδια είναι ένα σημάδι κακής κυκλοφορίας του αίματος που επιδεινώνεται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Κάθε μέρα οι φλέβες των ποδιών μας τρέχουν με πλήρη ταχύτητα για να μεταφέρουν το αίμα που αντλείται από την καρδιά μας στις αρτηρίες του σώματος ξανά πίσω στην καρδιά. Περίπου 7.000 λίτρα την ημέρα! Και δεδομένου ότι ο άνθρωπος περνά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, σε καθιστική στάση, οι φλέβες πρέπει να λειτουργούν ενάντια στη βαρύτητα.

Τα πόδια πρήζονται το καλοκαίρι επειδή τα αιμοφόρα αγγεία διαστέλλονται από τη ζέστη, με συνέπεια να αλλάζει ο μηχανισμός της επιστροφής του αίματος από τα κάτω άκρα προς την καρδιά- επιστροφή που γίνεται από τις φλέβες των ποδιών. Εκτός αυτού διαταράσσεται η ισορροπία των υγρών, τα οποία «λιμνάζουν» και προκαλούν το πρήξιμο. Συχνά το καλοκαίρι αυξάνονται επίσης οι ευρυαγγείες, οι φλεβίτιδες και οι θρομβοφλεβίτιδες.

Για να λυθεί αυτή η ανεπαρκής φλεβική επιστροφή, υπάρχουν φυσικές ουσίες που εξάγονται από φυτά, οι οποίες σας επιτρέπουν να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά το πρόβλημα.

Ο λόγος για τα φλαβονοειδή

Τα φλαβονοειδή είναι πολυφαινολικές ενώσεις, που βρίσκονται στα φυτά και πολλές από αυτές είναι υπεύθυνες για το χρώµα των καρπών και των ανθέων. Οι επιστήμονες έχουν εντοπίσει σχεδόν 6.000 διαφορετικές ενώσεις , εκ των οποίων οι πιο σημαντικές είναι οι φαινόλες, οι ισοφλαβόνες, οι φλαβονόλες η κερκετίνη, οι κατεχίνες, οι τανίνες, τα φαινολικά οξέα, οι ανθοκυανίνες, οι προανθοκυανιδίνες και οι ολιγομερείς προανθοκυανιδίνες (OPCs).

Ο βασικός λόγος που καθιστά τα φλαβονοειδή ευεργετικά για την υγεία είναι οι σπουδαίες αντιοξειδωτικές, οι αντιθρομβωτικές και οι αντικαρκινικές τους ιδιότητες. Βοηθούν το σώμα να αντιμετωπίσει παράγοντες κινδύνου για την εκδήλωση μιας σειράς ασθενειών, όπως η φλεγμονή και η οξείδωση. Προστατεύουν δηλαδή από μια σειρά χρόνιων παθήσεων, όπως ο καρκίνος και οι καρδιοπάθειες.

Βαριά, κουρασμένα, πρησμένα πόδια το καλοκαίρι

Αποτελούν επίσης σημαντικά θρεπτικά συστατικά για το σώμα, καθώς βοηθούν στη διατήρηση της υγείας των οστών, ενώ ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο είναι απαραίτητο για τα αιμοφόρα αγγεία, τους μύες και το δέρμα.

Η προστατευτική δράση για τη λειτουργία των αγγείων

Τα φλαβονοειδή ασκούν θετική επίδραση στην κυκλοφορία του αίματος. Ενισχύουν τις δομές του κολλαγόνου και έχουν προστατευτική επίδραση στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων, βελτιώνοντας την ελαστικότητά τους. Αν και ο ακριβής μηχανισμός είναι άγνωστος, εικάζεται ότι αυξάνουν έμμεσα τα επίπεδα του μονοξειδίου του αζώτου, το χημικό που χαλαρώνει και διευρύνει τις αρτηρίες

Κλινικές μελέτες έχουν δείξει την αποτελεσματικότητα αυτών των ενώσεων σε φλεβικές ανεπάρκειες και σε περιπτώσεις κιρσών, ευρυαγγειών, οιδημάτων και διαβητικών αγγειακών παθήσεων.

Τα φλαβονοειδή δεν μπορούν να παραχθούν από τον οργανισμό αλλά λαμβάνονται μέσω της διατροφής Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι καλύτερες πηγές φλαβονοειδών αποτελούν: τσάι, κακάο, μύρτιλα, μούρα, μήλα. Επίσης  φράουλες, κόκκινα σταφύλια, κεράσια, πορτοκάλια, λεμόνια, ρόκα, μπρόκολο, κάπαρη, κρεμμύδια, βασιλικός, σκόρδο, λαχανάκια Βρυξελλών, σπανάκι, μάραθος, κίτρινες πιπεριές, κόκκινο κρασί, κ.α

Τα φλαβονοειδή μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως θεραπεία στις παρακάτω καταστάσεις:

  • κακή κυκλοφορία αίματος και αδύναμα αιμοφόρα αγγεία
  • φλεβίτιδα και άλλες διαταραχές των φλεβών και των αρτηριών
  • οίδημα (κατακράτηση νερού)
  • φλεγμονώδεις παθήσεις
Βαριά, κουρασμένα, πρησμένα πόδια το καλοκαίρι
sneakers-walking

Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας

Αν κάνετε καθιστική εργασία, βάλτε την άσκηση στη ζωή σας. Η ακινησία συμβάλλει στο πρήξιμο των αστραγάλωνεπειδή κάνει το αίμα να λιμνάζει στις φλέβες, δημιουργώντας κακή κυκλοφορία στα κάτω άκρα.

Σας ενδιαφέρει ⇒ Ποδήλατο ή τρέξιμο;

Το περπάτημα και το κολύμπι αποτελούν εξαιρετικές ασκήσεις για να βελτιώσετε την κυκλοφορία του αίματος στο σώμα σας.

  • Πράγματι, το περπάτημα, όπως και το ποδήλατο τονώνουν εξαιρετικά το φλεβικό σύστημα. Η συνεπής και σταθερή πίεση των μυών οδηγεί σε βελτιωμένη παλινδρόμηση του φλεβικού αίματος από τα πόδια. Ταυτόχρονα, οι μύες των ποδιών αναζωογονούνται και ενισχύονται.
  • Επίσης, το κολύμπι αποτελεί εξαιρετικό άθλημα για τις φλέβες. Η εξωτερική πίεση του νερού λειτουργεί ως ένα είδος «χειρουργικής κάλτσας» για τα πόδια. Η εξωτερική πίεση υποστηρίζει τη φλεβική πίεση και διευκολύνει την παλινδρόμηση του αίματος στην καρδιά. Επιπλέον, η υδροστατική ανύψωση του νερού μειώνει το σωματικό βάρος και ανακουφίζει την πίεση στις αρθρώσεις.

Συνιστάται επίσης:

  • Με κάθε ευκαιρία, να ξεκουράζετε τα πόδια σας, υψώνοντας τα πάνω σε δύο μαξιλάρια.
  • Αποφύγετε τη ζέστη σε όλες τις μορφές (σάουνα, χαμάμ, ηλιοθεραπεία)

Πηγή: www.naturanrg.grNaturanrg#114

Δείτε επίσης

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *