omega-3 fatty acids- pills-Ω3... μας ομορφαίνουν!

Ω3… μας ομορφαίνουν!

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Αντιγήρανση, Διατροφή, Ομορφιά

Τα τελευταία χρόνια, με τη διαρκή ενημέρωση και πληροφόρηση, όλο και περισσότερος κόσμος διαπιστώνει την άμεση εξάρτηση που έχει η υγεία και η εξωτερική εμφάνιση με τη σωστή και ισορροπημένη διατροφή.

Γράφει η: Σταυρούλα Τσατραφίλη, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc. στην Κλινική Διατροφή

Το δέρμα αποτελεί βαρόμετρο της εσωτερικής κατάστασης του οργανισμού, της ποιότητας της διατροφής και του βαθμού γήρανσης. Από τα μέσα της τρίτης δεκαετίας της ζωής του ανθρώπου, η ικανότητα του ρυθμού ανανέωσης του δέρματος αρχίζει να μειώνεται και αρχίζουν να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια της γήρανσης.
Επιπλέον, το δέρμα εκτίθεται καθημερινά σε πολυάριθμους στρεσογόνους παράγοντες, τόσο εσωτερικούς – βιολογικούς, όπως ορμονικά ή πεπτικά προβλήματα, όσο και εξωτερικούς, όπως η υπεριώδης ακτινοβολία, η ρύπανση της ατμόσφαιρας, οι μικροοργανισμοί, οι μηχανικές βλάβες και  οι χημικοί παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε ξηρότητα, γήρανση και ευερεθιστότητα.

Βιταμινώστε… το δέρμα σας

Η καθημερινή διατροφή μπορεί να επηρεάσει τις ιδιότητες του δέρματος, όπως την υγρασία, την καθαρότητα, τη λάμψη και το χρώμα του, αλλά και των μαλλιών, όπως τη στιλπνότητα και την ανθεκτικότητά τους. Κλινικές μελέτες σε ανθρώπους έχουν δείξει, ότι η πρόσληψη βιταμινών, φυτικών εκχυλισμάτων και άλλων φυσικών συστατικών βοηθάει στην πρόληψη ή και στην αποκατάσταση του δέρματος και των μαλλιών. Μεταξύ των θρεπτικών συστατικών που εξασφαλίζουν την υγεία και επομένως την καλή όψη και εμφάνιση, είναι τα ω3 λιπαρά οξέα, για τα οφέλη των οποίων γίνεται πολύς λόγος τελευταία.

Τα ω3 λιπαρά οξέα ανήκουν στην κατηγορία των απαραίτητων λιπαρών οξέων για τον οργανισμό.

Αυτό σημαίνει ότι δεν συντίθενται βιοχημικά στον ανθρώπινο οργανισμό. Προκειμένου να εξασφαλιστεί η επιβίωση, πρέπει να προσληφθούν διατροφικά.
Τα σημαντικότερα ω3 λιπαρά οξέα είναι το α-λινολενικό οξύ, το εικοσαπενταενοϊκό οξύ (EPA) και το εικοσιδυαεξαενοϊκό οξύ (DHA). Η χορήγηση των ω3 λιπαρών οξέων έχει βρεθεί τα τελευταία χρόνια ότι σχετίζεται με τη βελτίωση πολυάριθμων φλεγμονωδών διεργασιών, όπως η αθηροσκλήρωση, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, κ.ά.

Παρόλο που υπάρχει έντονη αντιπαράθεση σχετικά με το αν τα ω3 δρουν ευεργετικά στο δέρμα και στα μαλλιά, η συσχέτιση της ωφέλειάς τους στην ομορφιά, ξεκίνησε από μελέτες χορήγησης συμπληρωμάτων ω-3 λιπαρών οξέων σε άτομα με φλεγμονώδεις νόσους, όπως η νόσος του Crohn, η κοιλιοκάκη, η ελκώδης κολίτιδα, η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, το άσθμα, η παχυσαρκία, η αθηροσκλήρωση, η ψωρίαση, η ατοπική δερματίτιδα.
Στις περιπτώσεις αυτές φάνηκε ότι εκτός από την καλυτέρευση στην εξέλιξη της νόσου, υπήρχε επιπλέον βελτίωση της εικόνας του δέρματος ή  και των μαλλιών, μέσα από πολύπλοκες βιοχημικές και κυτταρικές διεργασίες.

Επίσης,

η ωφέλεια της αντιφλεγμονώδους δράσης των ω3 λιπαρών οξέων έχει φανεί και σε περιπτώσεις εγκαύματος από τον ήλιο και ερυθήματος, προλαμβάνοντας ως ένα βαθμό την ακτινική ελάστωση και τη φωτογήρανση. Συμπληρωματική χορήγηση 10g ιχθυελαίου (που περιέχει τα EPA και  DHA) για 3 μήνες μείωσε την ευαισθησία δημιουργίας ερυθήματος.
Έρευνα in vitro έχει δείξει ότι το EPA εμποδίζει την προκαλούμενη από την υπεριώδη ακτινοβολία έκφραση MMΡ-1, παίζοντας έτσι ένα σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της πρόωρης γήρανσης του δέρματος. Πρόσφατα δεδομένα από μία μελέτη σε 45 υγιείς γυναίκες που κατανάλωναν λινέλαιο και borage oil, πλούσια σε ω3 και ω6 λιπαρά οξέα, για μια περίοδο 12 εβδομάδων, έδειξαν ότι η κατανάλωση και των δύο ελαίων μείωσε το κοκκίνισμα του δέρματος, τη διαδερμική απώλεια νερού και την τραχύτητα.

Τα ω3 λιπαρά οξέα έχουν επίσης την  ιδιότητα να ενυδατώνουν το δέρμα στο τριχωτό της κεφαλής από μέσα προς τα έξω.
Η ελλιπής πρόσληψη ω3 λιπαρών οξέων μπορεί να οδηγήσει σε ξηροδερμία στο κεφάλι, σε πιτυρίδα, ξηρότητα, ακόμα και τριχόπτωση. Επιπλέον, τα βοηθούν τα νύχια να είναι δυνατότερα και λιγότερο επιρρεπή στο ξεφλούδισμα.

omega-3-foods-Ω3... μας ομορφαίνουν!-naturanrgΠοιες είναι οι καλύτερες πηγές ω3 λιπαρών οξέων;

Τα ω3 λιπαρά οξέα περιέχονται σε υψηλές συγκεντρώσεις στα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η ρέγγα, ο κολιός, ο γαύρος, οι σαρδέλες, ο τόνος, ο μπακαλιάρος και στα ιχθυέλαια. Τα θαλασσινά, όπως τα χτένια και οι γαρίδες, αποτελούν επίσης μια πολύ καλή πηγή ω3 λιπαρών.

Φυτικές πηγές είναι ο λιναρόσπορος και το έλαιό του, το σογιέλαιο, οι ξηροί καρποί (καρύδια, αμύγδαλα, φιστίκια) και το σουσάμι.
Όσον αφορά στα συμπληρώματα διατροφής  με ω3 λιπαρά οξέα θα πρέπει να είναι γνωστής προέλευσης και υψηλής επεξεργασίας και καθαρότητας.
Επομένως, για να εξασφαλίσουμε την ομορφιά του οργανισμού μας, που θα αντικατοπτρίζεται σε όμορφο δέρμα, μαλλιά και νύχια θα πρέπει να αυξήσουμε την πρόσληψη ω3 στη διατροφή μας.

Πηγή: NaturaNrg #68

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *