Χαλβάς και Παστέλι

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Βιολογικά, Διατροφή, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Το παστέλι και ο χαλβάς είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την παράδοση και τις διατροφικές συνήθειες του λαού μας ιδιαίτερα σε περιόδους νηστείας, αφού αποτελούν εξαιρετικά θρεπτικά τρόφιμα, καθώς ο συνδυασμός σουσαμιού και μελιού παρέχει μια σειρά από ωφέλιμα συστατικά, απαραίτητα για την καθημερινή λειτουργία του οργανισμού.

της Μαρίας Γκέκα

halvahΟ χαλβάς προέρχεται κυρίως από ταχίνι, ζάχαρη και φυτικά έλαια. Για να παρασκευαστεί αποφλοιώνεται το σουσάμι και στη συνέχεια ψήνεται και αλέθεται για να προκύψει το ταχίνι. Η ζάχαρη και το νερό ανακατεύονται με το ταχίνι και ψήνονται στη φωτιά μέχρι το μείγμα να μετατραπεί σε καραμέλα. Λίγο πριν κρυώσει τελείως, προστίθενται ξηροί καρποί, κακάο, σοκολάτα ή αποξηραμένα φρούτα.

Χαλβάς το παλαιότερο γλυκό της τουρκικής κουζίνας

Ο χαλβάς του εμπορίου, γνωστός και ως μακεδονικός, δεν γεννήθηκε στη Μακεδονία, αλλά έφτασε στην Ελλάδα από χαλβαδοποιούς της Τουρκίας, οι οποίοι μετέφεραν την τέχνη τους στη χώρα μας.

Πρόκειται για το παλαιότερο γλυκό της τουρκικής κουζίνας, ενώ εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να είναι ένα πολύ δημοφιλές γλυκό στη γειτονική χώρα, όπου καταναλώνεται κυρίως σε γεννήσεις και κηδείες σε διάφορες εκδοχές: ρευστές σιμιγδαλένιες πουτίγκες με γλυκό γάλα, χαλβάς με σαφράν και φιστίκια, με σουσάμι, καρύδια και πετιμέζι, βουτυράτες εκδοχές εμπλουτισμένες με κουκουνάρι και κοκκώδεις εκδοχές εμπλουτισμένες με γάλα.

Πολύ θρεπτικός

Το συγκεκριμένο γλύκισμα κυκλοφορεί σε πολλές και ποικίλες γεύσεις, ενώ μια από τις καλύτερες εκδοχές του είναι η βιολογική, όπου τα συστατικά που τον συνθέτουν είναι αγνά και βιολογικά. Ο χαλβάς είναι πλούσιος σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σελήνιο και αντιοξειδωτικές ουσίες. Είτε με τη προσθήκη ξηρών καρπών είτε μαζί με όσπρια, ο χαλβάς αποτελεί μια καλή πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ η περιεκτικότητά του σε λιπαρά οξέα, αμινοξέα, βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες είναι παρόμοια με του ταχινιού. Ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωση χαλβά χρειάζεται προσοχή, καθώς 100 γρ. προϊόντος αποδίδουν γύρω στις 540 θερμίδες.

pasteliΠαστέλι: Ένα πραγματικό συμπλήρωμα διατροφής

Το παστέλι είναι ένας άριστος συνδυασμός πρωτεϊνών, υδατανθράκων και ακόρεστων λιπαρών, σε ιδανικές αναλογίες για τη διατροφή μας, ενώ είναι πλούσιο και σε βιταμίνη Ε, ασβέστιο, φώσφορο, κάλλιο, μαγνήσιο και σίδηρο, γεγονός που το καθιστά όχι απλά ένα σνακ, αλλά ένα συμπλήρωμα διατροφής!
Κατά την αγορά του πρέπει να προσέχουμε ώστε στη συσκευασία να αναγράφονται αναλυτικά τα συστατικά, η ημερομηνία και ο παραγωγός, ενώ ως προς τη γεύση πρέπει να μη μας καίει στο στόμα ή να μην αφήνει άσχημη γεύση από το σουσάμι. Τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν στην αγορά βιολογικά παστέλια, που στερούνται συντηρητικών ή άλλων πρόσθετων ουσιών και αποτελούν την καλύτερη διατροφική επιλογή για τα παιδιά ή τους αθλητές, αλλά και όλους όσους επιθυμούν ένα τονωτικό κα θρεπτικό γλύκισμα.

πηγή: natura nrg.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *