Χρειάζεσαι μία ανανέωση ενόψει της νέας χρονιάς;

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: NRGFresh, Προσωπική Ανάπτυξη, Ψυχολογία

Έχετε βαρεθεί το είδωλο του καθρέφτη σας και αισθάνεστε ότι χρειάζεστε μία ανανέωση εν όψει της νέας χρονιάς;

Θέλετε να νιώσετε πιο ελκυστική και να κάνετε και τους γύρω σας να εκπλαγούν από την αλλαγή; Όχι, μην καταφύγετε στην κλασική λύση ενός κομμωτηρίου ή ενός κέντρου αδυνατίσματος. Αυτή τη φορά, ποντάρετε σε κάτι τελείως διαφορετικό, αλλά και πολύ απλό! Δοκιμάστε να αλλάξετε πιο «λεπτά» στοιχεία του εαυτού σας, όπως τις εκφράσεις του προσώπου, τη φωνή και το περπάτημά σας, έτσι ώστε να αποκτήσετε μία νέα εικόνα, χωρίς να αλλοιωθεί η προσωπικότητά σας ή να δείξει ψεύτικη η αλλαγή πάνω σας.

Ο στόχος να αρέσετε περισσότερο στον εαυτό σας και στους άλλους μπορεί να επιτευχθεί εύκολα, αρκεί να αλλάξετε ορισμένες λεπτομέρειες που διαμορφώνουν την εικόνα σας. Στοιχεία όπως ο τόνος της φωνής, οι κινήσεις των χεριών, οι μορφασμοί του προσώπου και η στάση του σώματος θεωρούνται ίσως δεδομένα, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να ανατραπούν.

 

Παίξτε με τη φωνή σας

Σκανδαλιστική, γλυκιά ή ψιθυριστή, η φωνή παίζει καθοριστικό ρόλο για τη διαμόρφωση της εικόνας ενός ανθρώπου και τις διαπροσωπικές του σχέσεις.

Μία φωνή ευχάριστη, πειστική και ανάλογη των περιστάσεων, μπορεί να σας βοηθήσει να αγγίξετε τη συναισθηματική πλευρά του συνομιλητή σας, ποντάροντας κάθε φορά σε διαφορετικούς τόνους για να κερδίζετε το παιχνίδι της συμπάθειας, της επαγγελματικής πειθούς, της ερωτικής έλξης.

Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, η ελκυστική φωνή είναι πάνω από όλα εύπλαστη: αλλάζει δηλαδή τόνο και χροιά κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης, με ανεπαίσθητο αλλά σαφή τρόπο. Μία ελκυστική φωνή δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι μονότονη. Στην πρώτη φάση μιας συζήτησης, η φωνή θα πρέπει να έχει καλή άρθρωση, καθαρή και γεμάτη (χωρίς τσιρίδες), για να πείσει τους συνομιλητές, ενώ σε δεύτερη φάση, αφού πλέον έχει αιχμαλωτίσει την προσοχή τους, ο τόνος της θα πρέπει πέσει και να γίνει πιο ζεστός και μπάσος, για να εκπέμψει μεγαλύτερη οικειότητα.

Αν καταγράψετε την ομιλία σας σε μια εφαρμογή αναπαραγωγής ήχου και την ακούσετε, τότε δεν είναι δύσκολο να καταλάβετε αν περιέχει εκφραστικότητα και γοητεία. Αφού εντοπίσετε τις ατέλειες, προσπαθήστε να διορθώσετε τους λάθος τόνους και τους οξύς ήχους που εκνευρίζουν και αποσπούν τον συνομιλητή, καθώς και τον υποτονικό ή διστακτικό τρόπο ομιλίας που προδίδει ανασφάλεια και δεν πείθει για τα λόγια σας. Αν συνειδητοποιήσετε ότι οι ατέλειες είναι πολλές και επιθυμείτε να τις διορθώσετε είτε για επαγγελματικούς λόγους, είτε για να αισθάνεστε καλύτερα με τον εαυτό σας, τότε μην διστάσετε να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό ορθοφωνίας.

Μιλήστε με το σώμα

Ο τρόπος έκφρασης με πολλούς μορφασμούς και χειρονομίες είναι χαρακτηριστικό των μεσογειακών και λατινικών λαών, ανάμεσα στους οποίους και ο ελληνικός.

Οι κινήσεις των χεριών αλλά και οι διαφορετικές εκφράσεις του προσώπου αποτελούν καθοριστικό κομμάτι των συζητήσεων.

Όπως τονίζουν οι ειδικοί της γλώσσας του σώματος, ένα απλό άγγιγμα του προσώπου με τα δάχτυλα ή ένα χαμόγελο μπορεί να υπογραμμίσει μία φράση που έχει λεχθεί με περίσσεια αυθάδεια ή αντιθέτως να την αντικρούσει.

Οι εκφράσεις του προσώπου και οι χειρονομίες είναι σε θέση να μεταδώσουν συμπάθεια, έλξη, ψυχρότητα, έχθρα, ενόχληση.

Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, αν επιθυμείτε να βελτιώσετε την εικόνα σας, είναι σημαντικό να εντοπίσετε και να περιορίσετε τις κινήσεις που ενοχλούν, και αντιθέτως να αναδείξετε τις διακριτικές και θηλυκές πτυχές της εκφραστικότητάς σας.

 

Θετικές και αρνητικές κινήσεις επαφής

Οι κινήσεις που θα πρέπει να αποφύγετε;

Το κούνημα ενός ποδιού μπρος-πίσω όταν κάθεστε σταυροπόδι, είναι καθαρό σημάδι νευρικότητας, το οποίο γίνεται αμέσως αντιληπτό από το συνομιλητή, και έρχεται σε αντίθεση με έναν ήρεμο τρόπο ομιλίας ή μία γαλήνια έκφραση προσώπου. Από την άλλη μεριά, αν τείνετε να βάζετε συχνά τα χέρια σας μπροστά από το στόμα (κίνηση που τις περισσότερες φορές γίνεται ασυναίσθητα), τότε αυτό αποκαλύπτει ένταση ή ντροπή, και βγάζει προς τα έξω μια «παιδική» εικόνα του εαυτού σας.

√ Θα πρέπει να γνωρίζετε ακόμα ότι το τίναγμα των μαλλιών προς τα πίσω είναι ένας γλυκός τρόπος έκκλησης της προσοχής, ενώ αντιθέτως το επίμονο στριφογύρισμα μιας τούφας με το δάχτυλο αποτελεί σημάδι νευρικότητας που μπορεί να ενοχλήσει ή να εκπέμψει ένα αίσθημα άγχους προς τους άλλους. Θυμηθείτε ακόμα ότι πολλά άτομα ενοχλούνται όταν τα αγγίζουν.

Αν επιθυμείτε λοιπόν να μειώσετε την απόσταση που σας χωρίζει από το συνομιλητή σας, προτιμήστε να μετακινήσετε ένα αντικείμενο προς το μέρος του (για παράδειγμα, ένα ποτήρι που υπάρχει πάνω στο τραπέζι) ή να απλώσετε το χέρι σας προς τα μπροστά.

√ Αν φοράτε γυαλιά, η αφαίρεσή τους για ένα σύντομο βλέμμα «χωρίς εμπόδια» αποτελεί μία θετική κίνηση επαφής. Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάτε ότι τα γυαλιά συμβάλλουν στη διαμόρφωση της εικόνας και γι’ αυτό θα πρέπει να επιλέγονται προσεχτικά έτσι ώστε να μην είναι πολύ επιβλητικά, να δένουν αρμονικά με το σχήμα του προσώπου και τη γραμμή των ματιών, και να μην μειώνουν την ένταση των εκφράσεων.

Ίσια η πλάτη, κάτω οι ώμοι

Σίγουρα σας έχει τύχει να κοιταχτείτε τυχαία σε μία βιτρίνα καταστήματος και να εκπλαγείτε από το περπάτημά σας.

Η στάση του σώματος είναι κάτι που συχνά παραμελείται, όμως η κίνηση μέσα σε ένα χώρο είναι το πρώτο πράγμα που αιχμαλωτίζει την προσοχή των άλλων.

Η ιδανική στάση θα πρέπει να είναι ίσια αλλά χωρίς υπερβολική αυστηρότητα, με τους ώμους χαλαρούς και τα πόδια να πατάνε καλά στο έδαφος.

Μία τέτοια κορμοστασιά αποτελεί ένδειξη ισορροπίας τόσο σωματικής, όσο και ψυχολογικής, όμως δυστυχώς αποτελεί σπάνιο φαινόμενο.

Δείτε ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη.

  • Αυστηρή στάση

Ακίνητοι ώμοι, σφιγμένη λεκάνη, ενωμένα πόδια. Αυτή η στάση αποκαλύπτει καταπιεσμένη ένταση, αλλά και μία αδιάλλακτη, αν όχι αυταρχική συμπεριφορά.

Αν έχετε τέτοια κορμοστασιά, τότε προσπαθήστε να χαλαρώσετε τους συσπασμένους μυς (που με τον καιρό θα πιαστούν και θα πονάνε, ειδικά στην περιοχή του αυχένα και των ώμων), πραγματοποιώντας ασκήσεις ευλυγισίας.

⇒ Ενδείκνυνται το στρέτσινγκ, το πιλάτες και η γιόγκα.

  • Καμπουριαστή στάση

Σκυφτό κεφάλι, κυρτή πλάτη, χαλαρή λεκάνη και κοιλιά. Η εν λόγω στάση αποκαλύπτει άτομο που εξαρτάται πολύ από την κριτική των άλλων. Αν τείνετε κι εσείς να έχετε καμπουριαστή κορμοστασιά, τότε θα πρέπει να ακολουθήσετε ένα ειδικό πρόγραμμα γυμναστικής για την τόνωση των ραχιαίων και των κοιλιακών μυών (από τους οποίους εξαρτάται η σωστή στάση του σώματος).

⇒ Δυναμώστε λοιπόν τους μυς σας για να βελτιωθεί η στάση σας και να εκπέμψετε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

  • Στάση χωρίς ισορροπία

Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το περπάτημα, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει ισορροπία και κλίνει είτε προς τα δεξιά, είτε προς τα αριστερά. Οι ειδικοί εξηγούν ότι αυτή η στάση εκδηλώνει άγχος για το μέλλον ή απροθυμία αντιμετώπισης των καθημερινών υποχρεώσεων.

⇒ Στην προκειμένη περίπτωση, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν κινησιολόγο, ο οποίος με τις κατάλληλες ασκήσεις, θα σας βοηθήσει να ανακτήσετε την ισορροπία στο βηματισμό σας.

Πηγή: www.naturanrg.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *