fruit_juices

Χυμοί λαχανικών. Η θρεπτική δροσιστική επιλογή

Αναρτήθηκε στις: Κατηγορίες: Βιταμίνες & Συμπληρώματα, Δίαιτα & Αδυνάτισμα, Υγιεινές τροφές & Συνταγές

Οι χυµοί των λαχανικών γίνονται ολοένα και πιο δηµοφιλείς, ιδιαίτερα την εποχή του καλοκαιριού.

του Κούτσικα Κωνσταντίνου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Μ.Sc.

Είναι µια εναλλακτική λύση σε σχέση µε τους χυµούς φρούτων και συνήθως είναι πιο θρεπτικοί περιέχοντας τη µικρότερη δυνατή περιεκτικότητα υδατανθράκων.

∇ Χυμός ντομάτας 

Ένας τέτοιος χυμός είναι αυτός της ντομάτας, που ενώ περιέχει ελάχιστες θερμίδες είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε βιταμίνη C και στην αντιοξειδωτική ουσία που ονομάζεται λυκοπένιο. Η δράση του λυκοπενίου σχετίζεται με πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων και τη μείωση του κινδύνου για καρκίνο του προστάτη και των πνευμόνων.
Προσοχή, όμως: ο  χυμός ντομάτας αν δεν είναι φυσικά παρασκευασμένος υπάρχει πιθανότητα να έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε νάτριο και έτσι θα πρέπει να αποφεύγεται από υπερτασικά άτομα.

∇ Χυμός καρότου 

Εξαιρετικά θρεπτικός χυμός, πλούσιος σε βιταμίνη C και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ιδιαίτερα σε β-καροτένιο το οποίο έχει προστατευτική δράση για την καρδιά, ενώ επίσης πολλές επιδημιολογικές μελέτες έδειξαν ότι προστατεύει από πολλές μορφές καρκίνου. Επίσης, το καρότο  έχει συσχετισθεί με την προστασία της όρασης και του δέρματος.
Προσοχή, όμως: η υπερβολική κατανάλωση χυμού καρότου θα πρέπει να αποφεύγεται από τις έγκυες γυναίκες για την αποφυγή συσσώρευσης βιταμίνης Α στο έμβρυο.

∇ Χυμός παντζαριού

Είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε αντιοξειδωτικά και ιδιαίτερα σε μια ουσία που ονομάζεται βετανίνη και η οποία δίνει το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα στο παντζάρι. Η εν λόγω ουσία έχει συνδεθεί με μείωση του οξειδωτικού στρες, το οποίο ευθύνεται για τη γένεση πολλών ασθενειών. Ακόμη, είναι πλούσιος σε φυλλικό οξύ που είναι απαραίτητο στη λειτουργία του κεντρικού συστήματος.

Προσοχή, όμως: σε άτομα που πάσχουν από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια λόγω αυξημένης περιεκτικότητας σε κάλλιο, το παντζάρι θα πρέπει να αποφεύγεται. Επιπλέον, λόγω αυξημένης περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, ένας διαβητικός ασθενής θα πρέπει να συμβουλεύεται το διαιτολόγο του για την ποσότητα που θα πρέπει να καταναλώσει.

Όλοι οι παραπάνω χυµοί µπορούν να συνδυαστούν µε σέλινο (αντι–υπερτασική και αντι-βακτηριακή δράση) ή µε πικραλίδα (µειώνει τη δυσπεψία) ή ακόµη και µε ginger για αγχολυτική, υπογλυκαιµική και αντιυπερχοληστερολαιµική δράση.

Πηγή: NaturaNrg #40

Sas-endiaferei_arrow

Βιταμίνη C: Δεν υπάρχει μόνο στο πορτοκάλι!

Τρέφομαι σωστά & εποχιακά τον Απρίλιο

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *