Αρχική Life YOLO: Αλλάζω τη ζωή μου γιατί επιλέγω να είμαι ευτυχισμένος

YOLO: Αλλάζω τη ζωή μου γιατί επιλέγω να είμαι ευτυχισμένος

3568
YOLO: Αλλάζω τη ζωή μου γιατί επιλέγω να είμαι ευτυχισμένος

Το «YOLO» είναι ένα ακρωνύμιο από τα αγγλικά, δηλαδή: You Only Live Once, μεταφρασμένο απλά: «ζεις μόνο μία φορά». Αλλά σε τι βασίζεται το YOLO Economy και γιατί πρέπει όλοι να μάθουμε κάτι από αυτή την προσέγγιση της ζωής; Ας δούμε μαζί τα κοινωνικοοικονομικά αλλά και τα συναισθηματικά αίτια που προκάλεσαν αυτή την αλλαγή και πώς θα μάθουμε να ζούμε με αυτή την προοπτική! YOLO: Αλλάζω τη ζωή μου γιατί επιλέγω να είμαι ευτυχισμένος

Advertisements

της Μαρίας Γκέκα

 Ίσως το έχετε ακούσει ή ίσως έχετε δοκιμαστεί κι εσείς στην πράξη, ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε τη θεωρητική βάση του φαινομένου: η οικονομία YOLO έφτασε και στην Ευρώπη. Ένα δυνατό συναίσθημα, ένας αέρας αλλαγής κυριαρχεί, που εν μέρει προκλήθηκε και επιταχύνθηκε από την πανδημία των τελευταίων χρόνων. Το concept, γεννημένο στις ΗΠΑ, έχει εκφραστεί και αποκρυσταλλωθεί από πολύ διαφορετικές πηγές. Κυρίως όμως από τους New York Times που το βάφτισε ως παγκόσμιο φαινόμενο. YOLO: Αλλάζω τη ζωή μου γιατί επιλέγω να είμαι ευτυχισμένος

YOLO σημαίνει: ζεις μόνο μία φορά, φυσικά όλοι γνωρίζουμε ότι ζούμε μόνο μία φορά. Τι αντίκτυπο έχει όμως αυτό στην καθημερινότητά μας; Σε ποια επίπεδα της ζωής μας πρέπει να εφαρμόζεται αυτό το σύγχρονο μάντρα;

YOLO ως συνέπεια της πανδημίας

Τα δύο χρόνια, που μόλις πέρασαν, έθεσαν ολόκληρο τον παγκόσμιο πληθυσμό σε μια σοβαρή δοκιμασία, ανάμεσα σε περιορισμούς και αποστάσεις που μας ανάγκασαν να αλλάξουμε δραστικά τον τρόπο ζωής μας, που πάνω –κάτω είναι κοινός στο δυτικό κόσμο.

Και… ξαφνικά ένας ιός μας έκανε να καταλάβουμε πως, ίσως, οι μέρες μας δεν χρειάζεται απαραίτητα να κολλάνε σε μια φρενήρη δίνη ανάμεσα σε μια δουλειά που μας αρέσει (πολύ ή λίγο), άγχος, υποχρεώσεις και καθήκοντα…

Διαβάστε επίσης ⇒ Ichigo Ichie Οι 10 κανόνες της ευτυχίας

ΥΟLO και Generation Z

Σίγουρα οι περισσότεροι έχουμε ακούσει τον όρο «millennials», που στα ελληνικά συνήθως αποδίδεται ως «τα παιδιά της χιλιετίας». Αυτοί δηλαδή που γεννήθηκαν κυρίως τη δεκαετία του ’80 και ενηλικιώθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000, βίωσαν την παγκόσμια οικονομική κρίση, η οποία ξέσπασε το 2008-2009. Επίσης, κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα που «γέννησε» η παγκοσμιοποίηση. Ωστόσο, μετά τους millennials έρχεται μια γενιά εξίσου «ιδιαίτερη». Οι ειδικοί στο χώρο της εργασίας έχουν «βαφτίσει» Generation Z (Gen Z) ή γενιά Ζ στα ελληνικά. Μια γενιά ελπιδοφόρα µεν, αλλά µε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που δεν θεωρείται απλώς εξοικειωμένη µε το διαδίκτυο, αλλά ταυτισμένη µε αυτό. Πρόκειται για την πρώτη γενιά, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε µε τα «έξυπνα» τηλέφωνα και τα social media. Για όλα τα παραπάνω, μάλιστα, ονομάζεται και iGen.

Η γενιά iGen

Η γενιά αυτή λοιπόν, δηλαδή οι νέοι μεταξύ 18 και 25 ετών, είναι εκείνη που έχει υποφέρει περισσότερο από όλες τις πρόσφατες οικονομικές και κοινωνικές αναταραχές, που προκλήθηκαν ή επιδεινώθηκαν από την πανδημία. Μόλις άφησαν το σχολείο ή το πανεπιστήμιο, χιλιάδες νέοι βρέθηκαν χωρίς αντικείμενο σπουδών ή εργασίας. Χωρίς τη δυνατότητα τοποθέτησης και εκπαίδευσης πρόσωπο με πρόσωπο σε πανεπιστήμια ή εταιρείες. Η πραγματοποίηση μιας εξ αποστάσεως σπουδής ή πρακτικής άσκησης σε ένα εντελώς νέο επιχειρηματικό περιβάλλον είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση και απογοητευτική.

Η έρευνα της Microsoft

Αλλά όχι μόνο οι πολύ νέοι: σύμφωνα με έρευνα της Microsoft, σε ένα δείγμα 30 χιλιάδων εργαζομένων από 31 χώρες από όλες τις ηπείρους, το 40% είχε ήδη αλλάξει ή είχε ήδη αποφασίσει να αλλάξει δουλειά μέχρι το τέλος του 2021. Και για το 70% των ερωτηθέντων η ευκαιρία σταδιοδρομίας ή η καλή αμοιβή δεν αποτελούν πλέον προτεραιότητα στη ζυγαριά όταν αποδέχονται μια προσφορά εργασίας. Όχι, πλέον, εκείνο που μετράει σύμφωνα με την έρευνα είναι η ευημερία, η ευελιξία και η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Η πανδημία, μάλιστα, έχει δείξει νέες προοπτικές σε σύγκριση με τον κλασικό επιχειρηματικό κόσμο. Τέρμα τα πολλά χιλιόμετρα για να φτάσεις στην εργασία. Όχι άλλη άγραφη υποχρέωση να μείνεις πέρα ​​από τις κανονικές ώρες για να μην θεωρηθείς «χαλαρός»… Αν αποτύχει όλη αυτή η τοξική εταιρική κουλτούρα, αν εργάζεσαι για στόχους, αν το Smart Working είναι πραγματικά έξυπνο, οπότε γιατί η νέα γενιά να μην βρει το δικό της δρόμο με τους δικούς της όρους;

Έξυπνη εργασία

Σε αυτό το εξελισσόμενο εργασιακό πλαίσιο προστίθεται επίσης και το συναίσθημα που προέκυψε από την πανδημία. Συνειδητοποιώντας πόσο μπορεί να επηρεάσει μια ασθένεια την καθημερινή ζωή, οι αλλαγές στο προσωπικό και οικογενειακό περιβάλλον, η ανατροπή των συνηθειών… Σε αυτό προστίθεται και το γεγονός που έγινε γνώση, λόγω της πανδημίας, ότι μπορεί κάποιος να ζήσει και με λιγότερα πράγματα. Αρκεί να έχει τα ουσιώδη, την σωματική και ψυχική του υγεία. Το Smart Working δεν είναι πλέον όφελος ή λύση έκτακτης ανάγκης. Έχει γίνει κατανοητό ότι μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός, πιο ισορροπημένος και πιο παραγωγικός τρόπος εργασίας.

Από την άλλη, υπάρχουν και εκείνοι που έχουν κάνει πραγματικά το άλμα. Αυτοί που έχουν τελειώσει μια σταθερή και κάθετη πορεία σπουδών και μετά ανακαλύπτουν ότι θέλουν να κάνουν κάτι άλλο. Όσοι έχουν αφήσει μια μόνιμη δουλειά για να βρουν τον δικό τους δρόμο. Λογιστές που επαναπροσδιορίζονται ως ταξιδιωτικοί μπλόγκερ, υψηλού προφίλ μάνατζερ που αφήνουν τα πάντα για να καλλιεργήσουν βιοδυναμικά λαχανικά στην ύπαιθρο. Μετανιωμένοι άνθρωποι που εγκαταλείπουν το κέντρο της πόλης για να αποσυρθούν στα ψηλά βουνά για να γράψουν αυτό το βιβλίο που είχαν στο συρτάρι για πάρα πολύ καιρό. Εξάλλου, ζούμε μόνο μία φορά και αν η εργασία καταλαμβάνει το 70% της ζωής μας, μήπως υπάρχουν κι άλλες επιλογές; Και ακριβώς επειδή ζούμε μόνο μία φορά, θα πρέπει να μας αρέσει η δουλειά που κάνουμε!

YOLO Economy δεν είναι μόνο η αλλαγή στην εργασία, αλλά η αλλαγή προτεραιοτήτων

Όμως, η τήρηση μιας προσέγγισης YOLO δεν σημαίνει απλώς αλλαγή της εταιρείας ή του επαγγέλματός σας. Σημαίνει αλλαγή των καθημερινών σας προτεραιοτήτων. Μετά την πανδημία πολλοί άνθρωποι επιθυμούν να ζήσουν μια πιο υγιεινή και ποιοτική ζωή. Να έχουν λίγο περισσότερο χρόνο για την οικογένεια, τον αθλητισμό και αυτά που αγαπούν…

Επιθυμούν να έχουν πιο αργό ρυθμό στη ζωή τους, λιγότερο αγχωτικό, να μπορούν να απολαύσουν τις απλές χαρές. Nα ξυπνήσουν και να έχουν το χρόνο να πάρουν ένα ήρεμο πρωινό, να παίξουν με τα παιδιά τους. Nα αφιερώσουν χρόνο στο σύντροφό τους, να κάνουν ένα διάλειμμα για τρέξιμο ή το αγαπημένο τους άθλημα, να νιώσουν ευγνώμονες για την κάθε στιγμή της μέρας… Κάτι που θυμίζει την έννοια της επίγνωσης και της συνειδητής γνώσης. Ότι δηλαδή αυτό που ζούμε σήμερα, εδώ και τώρα, το βιώνουμε με ευγνωμοσύνη, προσπαθώντας πάντα να διακρίνουμε τη θετική πλευρά.

Πηγή: Naturanrg128o, www.naturanrg.gr

Προηγούμενο άρθροOPCs Τα σούπερ αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν την υγεία
Επόμενο άρθροΠαιδική Παχυσαρκία Παράγοντες κινδύνου